Kannelmäen Faunattaressa

Tänne havainnot harvinaisemmista kala- ja kasvilajeista ja kyselyt havainnoista.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pikkulehtikala+
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Kannelmäen Faunattaressa

Viesti Kirjoittaja pikkulehtikala+ »

Olin tänää todella positiivisesti yllättynyt, kun kävin muuten vaan katselemassa kala ja kasvi valikoimaa. Huomasin vaikka ja mitä hienoa/kivaa :D .
Sinne oli tullut uusi kasvilähetys juuri tänään (ja kala) ja upeita miekkojahan sielä oli, mukaankin tarttui kolme upeaa miekkaa.... Muuan muassa sinne oli tänään tullut tulisuppusuita (todella erikoisia, kauniita kaloja, tietääkö joku niiden hoidosta?), malaweita (useampia erilaisia), makkarakaloja, punajuovaviiripyrstöjä, helmipalloplekoja, erilaisia kääpiöahvenia (perhoskirjoahven, töyhtökäppänät, loistokäppänät), jaguaarimonnisia ja jokseenki erikoisia taistelukaloja (kuten turkoosi).
Mukaan tarttui minulle myös kultapölymolleja, jotka ovat kirkkaan keltaisia väritykseltään, todella hienoja (toivottavasti saisin ne lisääntymään :D) !

Oli kyllä mielenkiintoinen kokemus Faunattaressa, kun yleensä niissä ei näe kuin pitkälti peruskaloja (miljoonakala,neontetra,partamonni jne..).
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Kannelmäen Faunattaressa

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

pikkulehtikala+ kirjoitti:Olin tänää todella positiivisesti yllättynyt, kun kävin muuten vaan katselemassa kala ja kasvi valikoimaa. Huomasin vaikka ja mitä hienoa/kivaa :D .
Sinne oli tullut uusi kasvilähetys juuri tänään (ja kala) ja upeita miekkojahan sielä oli, mukaankin tarttui kolme upeaa miekkaa.... Muuan muassa sinne oli tänään tullut tulisuppusuita (todella erikoisia, kauniita kaloja, tietääkö joku niiden hoidosta?), malaweita (useampia erilaisia), makkarakaloja, punajuovaviiripyrstöjä, helmipalloplekoja, erilaisia kääpiöahvenia (perhoskirjoahven, töyhtökäppänät, loistokäppänät), jaguaarimonnisia ja jokseenki erikoisia taistelukaloja (kuten turkoosi).
Mukaan tarttui minulle myös kultapölymolleja, jotka ovat kirkkaan keltaisia väritykseltään, todella hienoja (toivottavasti saisin ne lisääntymään :D) !

Oli kyllä mielenkiintoinen kokemus Faunattaressa, kun yleensä niissä ei näe kuin pitkälti peruskaloja (miljoonakala,neontetra,partamonni jne..).
Pitääpäs pistäytyä...en ole mestasta kuullutkaan, vaikka kohtu lähellä asustan. Kultapölymolli myös mielenkiintoinen. Onko kovan veden kala siellä? Risteytyykö perusmustan mollin kanssa? Jopas monipuolinen lista...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
pikkulehtikala+
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja pikkulehtikala+ »

Sielä nämä kultapölymollit olivat kuulemma pehmeässä vedessä kasvaneita ja viihtyi hyvin ja ovat hyvin aktiivisia. Ja mun mielestä risteytyy perusmollin kanssa, koska kultapölymolli on/ehkä on väri muunnos perusmollista...
Listasta unohtui mainita mustanorsukala, mitkä olivat hyvin erikoisen näköisiä :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

pikkulehtikala+ kirjoitti:Sielä nämä kultapölymollit olivat kuulemma pehmeässä vedessä kasvaneita ja viihtyi hyvin ja ovat hyvin aktiivisia. Ja mun mielestä risteytyy perusmollin kanssa, koska kultapölymolli on/ehkä on väri muunnos perusmollista...
Listasta unohtui mainita mustanorsukala, mitkä olivat hyvin erikoisen näköisiä :)
Kiitos tiedosta:). Pitäämäs mennä töllistelemään putiikkiin :mrgreen: .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bongauksia”