Kirsikkabarbeja 74-litraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
-
Kalojen kaveri
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Kirsikkabarbeja 74-litraiseen?
Eli olisin kiinnostunut hankkimaan kirsikkabarbeja altaaseen, joka olisi n. 74-litrainen, kuinka montaa kirsikkaa suosittelisitte sinne? Ja mikä voisi olla hyvä sukupuolijakauma?
Entä syökö kirsikkabarbit omaa mätiään? Onko teillä muilla harrastajilla munat säilyny "hengissä" ilman erillistä poikasallasta? Tonne mun akvaarioon tulis lisäks ehkä joitain monnisia, mut se on vielä täysin auki. Eli jos munat jostain syystä säilyis kuoriutumiseen saakka, ei kai ne aikuiset syö poikasia? Sori tyhmät kysymykset, oon alottelija kirsikoiden suhteen
Mutta ne on nättejä kaloja ja helppohoitosiakin niin kyllä niitä kovasti haluaisin 
128l
74l
74l
Re: Kirsikkabarbeja 74-litraiseen?
Itse laittaisin 2 urosta ja 5 naarasta. Syövät omaa ja kavereidenkin mätiä, myös poikasia jos eivät pysyttele piilossa tarpeeksi pitkään. Kannattaa siis olla runsaasti kasvustoa jossain, että poikasille on suojaa. Itsellä selvisivät hyvin samassa ~98 litraisessa altaassa aikuisten kanssa ilman erillisiä varotoimia (paljon kasveja vaan). 74 litrainen on melko pieni, joten monnisista kannattaa katsella pieniä lajikkeita ja unohtaa isommat, esim kuparimonniset, suosiolla.
Nothing that I say or do, matters to the big machine.
-
Kalojen kaveri
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Kirsikkabarbeja 74-litraiseen?
Kiitos vastauksesta! Pistän harkintaan tuon 5 naarasta 2 urosta jutun
En oo isoja monnisia todellakaan ajatellut, ja kuten kerroin, se monnisten hankinta onkin vielä aivan auki. Kasveja on kyllä vaikka muille jakaa (ja levää
), joten suojaa kyllä löytyisi, selviytykööt poikaset sitten (ensinnäkin mikäli niitä tulee) jos selviytyvät 
128l
74l
74l