Eli onko tässä kysymyksessä vain ujo persoona vai käyttäytyvätkö nämä plekot aina näin? Olen katsonut videoita Youtubessa missä noita kuljeskelee päivän aikana ympäri akvaariota; toisin kuin tämä yksilö. Olen yölläkin pari kertaa käyny katsomassa akvaariota, niin sielä piilossa se on aina. Onko kenelläkään siis tietoa kuinka saada tämä veijari vähän liikkeelle?
Mököttävä iltaruskopleko
Valvoja: Moderaattorit
-
HemuliRocks
- Junior Member

- Viestit: 134
- Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lempäälä
Mököttävä iltaruskopleko
Ostin noin 2 viikkoa sitten iltaruskolpekon akvaariooni ja kyllä se on ollut erittäin aktiivinen... sarkasmia.
En ole tässä 2 viikon aikana nähny sitä lainkaan liikkeellä. Sen vain tiedän, että se on tuolla puu kannon alla piilossa. Ja sielä se on aina. Olen antanut kurkkua ja paprikaa, mutta ei tulosta. Ei oo koskaan tullut edes syömään niitä. Pari päivää sitten vaihdoin veden akvaariosta ja mun oli pakko kattoo oliko se edes hengissä, niin onneksi se sieltä piilosta tuli ulos. Kuitenkin heti kun olin vaihtanut veden ja laittanut kurkun altaaseen, niin taas se oli menny sinne omaan piiloonsa.
Eli onko tässä kysymyksessä vain ujo persoona vai käyttäytyvätkö nämä plekot aina näin? Olen katsonut videoita Youtubessa missä noita kuljeskelee päivän aikana ympäri akvaariota; toisin kuin tämä yksilö. Olen yölläkin pari kertaa käyny katsomassa akvaariota, niin sielä piilossa se on aina. Onko kenelläkään siis tietoa kuinka saada tämä veijari vähän liikkeelle?
Eli onko tässä kysymyksessä vain ujo persoona vai käyttäytyvätkö nämä plekot aina näin? Olen katsonut videoita Youtubessa missä noita kuljeskelee päivän aikana ympäri akvaariota; toisin kuin tämä yksilö. Olen yölläkin pari kertaa käyny katsomassa akvaariota, niin sielä piilossa se on aina. Onko kenelläkään siis tietoa kuinka saada tämä veijari vähän liikkeelle?
-Akvaario ja 2 koiraa 
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

- Viestit: 3362
- Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mököttävä iltaruskopleko
Plekoilla ottaa aikansa ennenkuin kotiutuvat, joillakin yksilöillä voi mennä kauankin. Mun sokkelonaaraalla meni noin vuosi, Monte Douradolla on mennyt yli vuoden eikä vieläkään ole paljoa esillä, toki on kotiutunut kyllä ja käy syömässä ym. 2 viikkoa on vielä niin lyhyt aika etten olisi huolissani, jos kuitenkin kaikki lämmöt ja muut arvot on ok eikä niiden takia mökötä.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
HemuliRocks
- Junior Member

- Viestit: 134
- Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Mököttävä iltaruskopleko
Juuh, kyllä on testit tehty ja hyviä lukemia on tullut aina. Lämpötilakin on noin 27 astetta. En tiennytkään, että kotiutuminen plekoilla voi kestää jopa noinkin kauan. Noh, täytyy olla vaan vähän enemmän kärsivällinen.
-Akvaario ja 2 koiraa 
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

- Viestit: 3362
- Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mököttävä iltaruskopleko
Joo, kaksi viikkoa on ihan kärpäsen kakka..
Plekot kun muutenkin ovat yöeläjiä niin kestää kauan ennenkuin huitelevat päiväsaikaan. Laita sille ruokaa yötä vasten jos ei uskalla tulla apajille ollenkaan päiväsaikaan.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
Ildar
- Katalysaattori

- Viestit: 639
- Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Turku
Re: Mököttävä iltaruskopleko
Mulla on ollut iltaruskopleko altaassani muistaakseni about kuukauden. Olen ollut hyvin tyytyväinen nähdessäni siitä pyrstön suunnilleen joka toinen päivä 
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Re: Mököttävä iltaruskopleko
Täällä ko plekoja noin 4-5 vuotta. Ovat olleet koko ajan piilottelijoita ja arkoja, vaikka ovat asuneet kahdessa eri tavoin sisustetussa altaassakin. Ovat sekasyöjiä, enemmänkin lihansyöjiä, joten katkarapupelletit ja rakeet (NLS) kelpaavat. Jos on maltillinen yleisesti ruokkimisessa, niin saa houkuteltua niitä esille myöhäiseen iltaruokintaan. Nenä vain ei saa olla aluksi liian lähellä lasia. Osa valoista voi olla päälläkin. Iso kanto, jossa on koloja/syvennyksiä on niille mieluinen. Hanki pieni plekoputki, niin näet pyrstöä paljonkin.
1000, 100 ja 10 litraa
-
HemuliRocks
- Junior Member

- Viestit: 134
- Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Mököttävä iltaruskopleko
Aattelin vähän päivittella tänne.
Katsoin tänään noin 1:00 aikoihin yöllä akvaariota kun oli ihan pimeää ja huomasin, että pikku iltarusko oli ihan etulassissa kiinni! Edistystä on siis tapahtunut. Se oli edellis yönäkin samoihin aikoihin yhden kasvin lehden päällä makaamassa.
Haluasin vielä tietää, että mistä te olette noita plekoputkeja löytänyt? Olen itseni käyny parissa Faunattaressa ja Tampereen Akvaariokalassa, mutta ei ole osunut silmään. Löytyisikö niitä jostain rakennus kaupasta, perhaps?
Katsoin tänään noin 1:00 aikoihin yöllä akvaariota kun oli ihan pimeää ja huomasin, että pikku iltarusko oli ihan etulassissa kiinni! Edistystä on siis tapahtunut. Se oli edellis yönäkin samoihin aikoihin yhden kasvin lehden päällä makaamassa.
Haluasin vielä tietää, että mistä te olette noita plekoputkeja löytänyt? Olen itseni käyny parissa Faunattaressa ja Tampereen Akvaariokalassa, mutta ei ole osunut silmään. Löytyisikö niitä jostain rakennus kaupasta, perhaps?
-Akvaario ja 2 koiraa 
-
Fisutar10
- Elite Member

- Viestit: 6209
- Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mököttävä iltaruskopleko
Juu, noita on tilattu - 2 eri kokoakin. Ovat muuten päistä ummessa. Ovat edullisempia kuin tummemmat hieman eri ainetta, löytyy Akvakeskuksesta. Mutta nuo ovat hyvä ja edullinen ratkaisu. L-kokoon mahtuu haarniskamonnikin hyvin.kirahvi1 kirjoitti:http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... tus/Luolat
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi

