Minulle tulee etäluettava mittari Helsingin energian/Aren:n toimiesta. Katkos kestää 5-20 min heidän mukaansa. Koska satun juuri olemaan matkalla reilun vuorokauden, alkoi pohdituttaa hieman, josko katkos venyisi tai sähköjä ei tulisi takaisin hetimiten. Naapureita voin hieman pyytää katsomaan sähkönjakelua, koska asun kerrostalossa. Vedet vaihdan akvaan tovi ennen lähtöä sekä jätän kalat paastolle varmuuseksi. Minulla on joka akvassa ulkosuodatin/ulkosuodattimia sekä sisäsuodattimia sekä ilmastin. Mellä mittari vaihdetaan niin, ettei asuntoon edes tulla.
Kyseinen katkos ei kovin mitään haittaa, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Monta suodatinta takaa ilmastimen kera, että ainakin jotkut - yleensä kaikki jatkavat toimintaa. Kokemuksia etäluentamittarin vaihdosta? Miten meni?
Etäluettavan sähkömittarin asennus
Valvoja: Moderaattorit
-
Fisutar10
- Elite Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Etäluettavan sähkömittarin asennus
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Re: Etäluettavan sähkömittarin asennus
Hei,
minulla kävi etäluettavan sähkömittarin asentaja tällä viikolla. Minulla mittari on eteisessä, joten olin kotona, kun vaihto tehtiin. Koko hommaan kului aikaa ehkä 10 minuuttia, ja sähkökatko kesti noin 5 minuttia. Katko oli niin lyhyt, etten viitsinyt vaivautua edes ajastimia säätämään sen jälkeen. Suodattimet pyörähtivät nätisti päälle katkon loputtua, eikä mitään muitakaan ongelmia ilmennyt.
minulla kävi etäluettavan sähkömittarin asentaja tällä viikolla. Minulla mittari on eteisessä, joten olin kotona, kun vaihto tehtiin. Koko hommaan kului aikaa ehkä 10 minuuttia, ja sähkökatko kesti noin 5 minuttia. Katko oli niin lyhyt, etten viitsinyt vaivautua edes ajastimia säätämään sen jälkeen. Suodattimet pyörähtivät nätisti päälle katkon loputtua, eikä mitään muitakaan ongelmia ilmennyt.
-
Fisutar10
- Elite Member

- Viesti:
Mukava kuulla, varmaan stressaan ihan turhaan. Ehtinevät myös 3 päivän haarukalla käydä ennen lähtöäni hyvässä tapauksessa ja vuorokauden vain pois olen onneksi. Varmaankin just noin etenee:). Ja hyvät suodattimet ja monta takaa, että pörähtävät aina päälle.harkk kirjoitti:Hei,
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
Tia-Teresia
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Meillä vaihtui mittari vuosi sitten, eikä katko tosiaan ollut montaa minuuttia. Meillä mittari ulkona autotallin seinässä, enkä ehtinyt edes kenkiä laittaa jalkaan kun homma oli jo hoidettu ja sähköt takaisin 
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
-
Fisutar10
- Elite Member

- Viesti:
Oho, kiitos, tuo helpotti:). Varmaan ammattilaishommaa ja nopeaa. Pääasia, että katko on lyhyt ja sähköt tulevat varmasti takaisin. Masinani kyllä lähtee pyörimään ja joka purkissa monta suodatinta, aina joku toimisi, jos 1 kyykkäsi.Tia-Teresia kirjoitti:Meillä vaihtui mittari vuosi sitten, eikä katko tosiaan ollut montaa minuuttia. Meillä mittari ulkona autotallin seinässä, enkä ehtinyt edes kenkiä laittaa jalkaan kun homma oli jo hoidettu ja sähköt takaisin
-
Fisutar10
- Elite Member

- Viesti:
Aren pojat kävivät, 3 minsan sähkökatkos, ei paha
.