Miten isoja sinirapuja?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tari73
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 14:04, 08.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-suomi Jokela.

Miten isoja sinirapuja?

Viesti Kirjoittaja tari73 »

Siis miten isoiksi teillä on siniravut kasvaneet?
Minulla yksi uusimmista tulokkaista on vaihtanut kuortaan lähes 2 viikon välein, ja huomasin tänään että jörmyhän on hivenen kasvanut.
Pelkästään sakset, ne pelkät saksi osat jotka kerkesin mitata, on sellaiset 5-6 cm luokkaa,ei mun edellisillä yhdelläkään ole tuollaisia saksia ollut....Ja itse rapukin on pituudeltaan melkoinen,mutta mokoma on joko puoliksi aina piilossa, tai liikkuu niin en saa mitattua kunnolla.On sellaiset 6-7kk vanha nyt.
Mitenkäs vanhoiksi teillä on ravut eläneet? :)
Sinirapu,Lasikatkarapu,marmorirapuja
Kirjoahvenia ja huntupyrstöisiä eläjiä erilajeja,plekoja.
HAKUSESSA SINIRAPUTYTTÖ...
Dee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 18:26, 30.04.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Miten isoja sinirapuja?

Viesti Kirjoittaja Dee »

Enpä ole päässyt omiani mittailemaan, mutta semmottii n. 5-7cm penskoja nuo taitaa vielä olla.
2 kipaletta on siis ja sisaruksiahan ne, toivon mukaan samaa sukupuolta ettei sitten joskus ole hulluna pikkurapuja.. Heh. :D

Ja mulla on tää rapuilu ihan alkuvaihees niin en muuta voi sanua, toivon mukkaan elävät useita vuosia, olleet mulla vasta jokusen viikon.
Koira, maakotiloja, hamsteri, kani, 54l & 180l altaat
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Miten isoja sinirapuja?

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Mulla on jotain 7cm luokkaa, en ole nähnyt kuorenvaihtoa vielä ja olleet mulla parikuukautta.
Tää kaveri tykkää kamerasta :D
Tää kaveri tykkää kamerasta :D
057 (600x450).jpg (195.2 KiB) Katsottu 553 kertaa
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”