Mistä olet tänään iloinen?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Re: Mistä olet tänään iloinen?

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Onnistuin saamaan nuoren vielä kasvuiässä olevan helmirihmaukon lopettamaan lievän naaraiden ahdistelun. Ongelma ratkesi, kun aloin syöttää kaveria enemmän. Se siis oli vain nälkäinen ja purki harmistustaan naaraisiin. :mrgreen:
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Tästä lähtien mullakin on kaksi vapaapäivää viikossa ja erityisen kivaa on, että toinen on arkipäivä, joten ehdin käydä asioilla jos tarvitsee. :) Muutenkin töissä on mukavaa. Työnantajalle iso kiitos!
Kultakalat
Raasu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Mä olen outo, kun sanon seuraavaa, mutta: Ihanaa, kun on satanut vettä jo monta päivää! Musta on niin kiva käydä koiran kanssa juoksulenkillä iltasin ja heti siitä suihkuun. Airtex-vaatteet päälle vaan ja ulos! :D
Mun kaikki sammakon poikaset meneekin nyt sitten myytäväksi Faunattareen. Vaihdossa otan luultavasti kasvilannotetta, vedenparantajaa, yms.
470 litranen kalasoppa
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Vaikka olenkin flunssassa, olen silti iloinen viiden päivän vapaista :D !
Parin viikon päästä pääsen hakemaan hesan suunnalta ihania rapuja ja kasveja :D !
Lisäksi uuden altaan asukkaat eli miljoonakalat synnyttänevät 3-4 viikon päästä :D !
Näitä kaloja mulla ei ole koskaan ollut, joten siksi olen aivan innoissani tästä :D !
Saattaa toki käydä niinkin että olen kohta aivan lirissä niiden villin lisääntymisen vuoksi,
mutta katsotaan nyt...
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

MIe voisin olla tänään ilonen siitä että hajuaisiti alkaa palailla ja samalla maistaminenkii, jeeeee. :mrgreen:
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

^Mun haju- ja makuaisti tullee olemaan hukassa vielä tovin :roll: ...
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Akvaarioni sameus on kadonnut kokonaan ja allas on nyt todella kirkas. :D
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
GreenEyes
Member
Member

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Huomenna vapaata ja uusi akvaarion valaisin tulossa luultavimmin huomenna, sitä on kyllä odotettukin.
H2OO
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja H2OO »

Kaksi päivää sitten vaihdoin akvaarioon uudet silikonit, tänään vedet ja hiekat sisään, ei vuoda !, "jeee"
Terveisin
Jarkka
minnatak
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja minnatak »

Pari päivää sitten olin iloinen kun 465 l akva alkaa muodostua toimivaksi kokonaisuudeksi ja pääsen kohta hakemaan topaasiplekon kotiin. Eilen aamulla huomasin mustatetroissani "omituisuuksia", menin kysymään yhdestä hyvästä liikkeestä (tästä huolimatta on hyvä liike) kuvailin oireita ja sain kuulla että on pahasti sairaita ja kaikki kalat jotka on sairaita, niiltä nirri pois.

En halunnut alkaa niitä teurastamaan tuosta vain, pelkästään mun kuvausten perusteella. Halusin vielä toisen mielipiteen ko.asiaan. Otin yhteyttä hgi akvakeskukseen, josta pyydettiin ottaa kuvat kaloista ja vesinäytteet, tein näin. Ja vastaus huoleeni oli ettei näiden kuvien "omituisuuksista" ym. perusteella vielä todellakaan kannata alkaa teurastaa ketään, lääkitään ja katsotaan.

Ja tää saa mut todella iloiseksi, jos on mahdollista parantaa kalat, ilman että ne kärsii. Maksan mieluisasti siitä vähän enemmän, kuin kylmästi alan niitä hengiltä päästelee. Tästä olen tänään iloinen:)

Ja on toinenkin asia vielä joka saa iloiseksi, näen partamonnini pitkästä aikaan. Se vihaa mua (pitkä ja ei niin kaunis tarina:D) mutta ei huomaa että vakoilen sitä, niin tuossa se myörii tyytyväisenä pohjaa:D
KaOl
Member
Member

Viesti Kirjoittaja KaOl »

Olen iloinen siitä, kun ramdac kirjoitti mulle perusteellisen vastauksen yhteen ketjuun. :)

Ja siitä, että oli niin kaunis ja aurinkoinen päivä. Oli kiva olla ulkona tytön kaa pyöräilemässä (se istui pyörän päällä ja mä työnsin kahvasta), katselemassa talomme lähellä olevan lammen suihkulähdettä ja kultakaloja, kiikkumassa ja hiekkalaatikolla kaivelemassa (ja tutkimassa hiekan koostumusta tyyliin "sopisikohan tämä akvaan"). :)
-KaOl

360l Akvastabil myynnissä!
Raasu
Junior Member
Junior Member

Perjantai!! Eli huomenna saa nukkua pitkään ja vois tehdä jotaan hyvää ruokaakin taas pitkästä aikaa.
Puistoja laitetaan jo kuntoon, kesä tulee kovaa vauhtia :)
470 litranen kalasoppa
Tintsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tintsu »

Olen iloinen seuratessani piikkisilmien luikertelua ja tänään saapuvista sukaravuista. Sekä myös tulevasta viikonloppuvapaasta ja pihalla nousevista tulppaanin aluista ja kotona jo kukkivista kauniin värisistä tähtisilmistä ja pelargoneista. :)
No Big Blue but two mini blues: Brazil 160L 120cm and Burma 130L 80cm.

It's a victory to the heart everytime the music starts so please don't kill the machine.
(Neil Young)
GreenEyes
Member
Member

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Sain kuin sainkin kesätyön :D
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Kasvit on kasvanu huimasti . :D
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

235 litraisen akvaarion rasvalehdet lähtivät vihdoin kasvamaan kunnolla; oikein räjähtivät kasvuun. Kyllä se kevään tullen altaaseen paistamaan alkanut ilta-aurinko saa kummia aikaan (lisäksi nuori helmirihmaukko on vähän kosiskellut naaraita). :D Koko talvenhan ne rasvalehdet jostain kumman syystä ehtivätkin kituutella juuri ja juuri hengissä, en tiedä miksi. Valaistuskin on ihan kohdallaan.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Raasu
Junior Member
Junior Member

GreenEyes kirjoitti:Sain kuin sainkin kesätyön :D
Onnea!! :)

Titanic 3D oli parempi, mitä olin ajatellut. Ja vielä äitin kanssa kaksistaan käytiin kattomassa :)
Ihana ilma ollut tänään, näin ekan perhosen ja myös ekat grillipihvit tuli syötyä.
470 litranen kalasoppa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Superihana ilma! :mrgreen:
Oltiin koko päivä pihalla, minunkin oli pakko siirtää läppäri ulos että voisin nauttia kauniista ilmasta samalla kun kirjoitin kouluesseetäni. :D Hanketta hankaloitti vain se, ettei läppärin akku toimi ja sen pitää olla koko ajan seinässä... Tarvittiin vain 3 jatkojohtoa että sain kannettavan (ja itseni) hyvään paikaan. :mrgreen:

Sain kirjoituksen valmiiksi, minkä jälkeen teimme äitini kanssa pienen pajukokeilun... :roll:
http://www.google.fi/imgres?q=belgialai ... 0,s:0,i:64 Tuota yritimme, käytimme vain tosin yhtä pajua kahden sijaan, you know. [;)]

Kun saimme tuon valmiiksi, kävin ladossa... Lasipurkkiin alkutalvesta pelastamani perhoset liikuttivat siipiään. 8O Heitin raukoille pesusienen jossa sokerivettä, hyvä jos siitä virkoavat. :D (Nämä siis olivat kiinni tavaroissa varastossa, jonka siivosimme alkutalvesta. Olisivat paleltuneet ilman toimenpidettäni, turha kettutyttöillä. :twisted: :mrgreen: Kaikki 5 olivat elossa. :D
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Raasu
Junior Member
Junior Member

Näin tänään Sapokan karppeja, peräti kuusi kappaletta! Mä en tajua, miten en ole niitä ennen nähnyt :D Toivottavasti ne huomennakin pyörii siinä näkösällä.
470 litranen kalasoppa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Nukuin tänään pommiin! :D
Se voisi olla surullista ja noloa, mutta onneksi ystäväni soitti minulle 8.57 saaden minut tajuamaan mitä kello on. Aamupuurothan piti tietty jättää syömättä (äitini keittää aina annoksen ennen kuin lähtee töihin n. 8.45 ja useimmiten ruokailemmekin samaan aikaan aamuisin). Pääsin koululle n. 9.25, ruotsin tunti, onneksi oli ollut pitkä aamunavaus ja opettajatar on vielä niin nuorekas, kiltti ja reilu että katsoi hymyillen läpi sormien, kun oli kuitenkin maanantai ja aamun ensimmäinen tunti ja osasin kuulemma niin hyvin esittää anteeksipyyntöni. :D

Eli lyhyesti; Jos myöhästyn tulevassa, haluan sen onnistuvan samalla tavalla kuin tänään! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Raasu
Junior Member
Junior Member

Kiekkokiertue tulee tänään Kotkaan!! Ja alkaa vielä ilmakin kirkastumaan. Aamulla näytti vahvasti siltä, että tulee taas mukava sade, mutta eipä tullutkaan. Toivottavasti ilma pysyy hyvänä :)
470 litranen kalasoppa
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Monniset kutivat, ne menevät kyllä muiden kalojen suihin, mutta kumminkin [;)]
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Vappu! :) Tänään alkaa muutaman päivän rentoutumiselle, juhlille ja kavereille varattu aika ennen paluuta arkeen.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Törmäsin todella hauskaan peliin ja olen ihan innoissani sen luonnonläheisestä ja höppänästä tyylistä (ja nyt oli kaiken lisäksi tarjous jossa sai itse päättää hinnan jonka maksaa tuosta pelistä, muutamasta muusta pelistä ja isosta kasasta ekstroja ja sai valita myös paljonko tuosta summasta menee sademetsien suojeluun). Botanicula nimeltään. Suosittelen vähintään katsomaan trailerin, tuosta tulee tosi hyvä mieli. ;)
Raasu
Junior Member
Junior Member

Vappu ja aurinko paistaa. Toki en kyllä vielä tiedä, mitä illalla oon tekemässä, mutta eiköhän seki tässä selviä :mrgreen:
Ajattelin kokeilla munkkien tekoa tänään, vaikka öljyssä keittäminen pelottaakin ihan älyttömästi. Enkä edes tiedä minne öljyn hävitän paiston jälkeen. No murehditaan niitä sitten myöhemmin.

Ei näy täällä enää missään lunta, sieltä se kesä tulee!
470 litranen kalasoppa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”