Mistä olet tänään iloinen?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Re: Mistä olet tänään iloinen?

Viesti Kirjoittaja rain- »

Onnittelut onnellisille ja onnistuneille. :)

Kevät (ja takatalvi, mutta siitä viis)!

Kun nyt vain tämä kevätsiivous tästä etenisi ja saisi nuo ylimääräiset kamat myytyä pois tieltä, niin meikätytön uudesta kämpän järjestyksestä tulee hieno. Saan varmaan mahtumaan vielä yhden altaan lisääkin tänne. :)
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Huomenna saan vanhasta altaasta hyvän rahan ja sitten pääsen ostaan ison liudan kasveja. :mrgreen: :D
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Kävin tänään pitkästä aikaa kampaajalla nautiskelemassa ja annoin kampaajalleni "villit sakset". Lopputulos on kyllä ihan sen näköinenkin... eli ihana :mrgreen: : lyhyt ja punainen! En olis kyllä ikinä uskonut että jokin tällainen voisi sopia mulle... mutta hyvin näkyy sopivan :mrgreen: !
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
eeroq
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Kukko oli piilottanut pääsiäismunia ;)
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Siitä että hiirimamma-Silveri oli yöllä synnyttänyt 5 pientä suloisuutta :D !
Ja sekin vetää mielen iloiseksi että nyt saan levätä peräti 4 päivää :D !
Raasu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Pitkä vapaa, mun viikon kipeenä ollut koira syö hyvin ja on jo paljon virkeempi.
Sekä mun pikkusammakoilla alkaa osalla näkyä jo ihan räpylät, että ne kasvaa vauhdilla <3
470 litranen kalasoppa
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Siitä, että on pääsiäinen. :mrgreen:
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Ihan mahtava pääsiäisloma :D ! Käytiin nyt vasta ekan kerran tontilla tänä vuonna, bongailtiin sinivuokkoja ja sisiliskoja, ihanaa :mrgreen: ! Lampi oli vielä ihan umpijäässä, muttei se tunnelmaa latistanut. Lopuksi hörpittiin kahvit ja fiilisteltiin ihan antaumuksella :D ...

Ai niin, tämä pääsiäinen huipentuu huomenna kun saan uuden akvaarion :mrgreen: !
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Huomenna haen suklaamuna-juhlan huipuksi isomman altaan nykyisen Aasian tilalle! :mrgreen: Ihanaa!!! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Onnea! Pitkäaikainen haaveesi toteutuu. :) Minkä kokoinen uusi akvaario on?
Kultakalat
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

mickey2004 kirjoitti:Ihan mahtava pääsiäisloma :D ! Käytiin nyt vasta ekan kerran tontilla tänä vuonna, bongailtiin sinivuokkoja ja sisiliskoja, ihanaa :mrgreen: !
Mistä kummasta te näitä kevään merkkejä kaivatte? :D

Tänä aamuna Jyväskylässä oli pakkasta 15 astetta. Päivällä noustiin kyllä plussan puolelle, mutta lunta on edelleen pari-kolmekymmentä senttiä ja lähijärvellä ollut sulapaikka on jäätynyt yöpakkasilla lähes umpeen. Viime viikolla siellä melonut joutsenparikin totesi saapuneensa ennenaikaisesti ja lienee lähtenyt takaisin etelään kevättä odottamaan. Ei puhettakaan, että mistään löytyisi kukan kukkaa. Alkaa jo masentaa, voisiko se kevät tulla tännekin?

Jotta ei ihan valittamiseksi menisi, kesäksi on tiedossa jännittäviä matkoja, joiden päivämäärätkin alkavat olla lyötyinä lukkoon. Vuosia näitä onkin jo odoteltu. :)
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
jejoka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Näin tänään perhosen lentävän,joutsenet ja leskenlehdetkin bongattu. Vielä kun sais se +25 niin ois kiva ei tuo isompi koira vielä "kuolisi" siihen lämpöön.

Nyt pitää enää keksiä mihin tuon pienen koirulin jemmaisi kun äitee tulee kuukauden päästä kyläilemään eikä vielä tiedä siitä :roll: [:I]

SuperHanna. HELP!!!!!!! [;)]
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Kiksu kirjoitti:Onnea! Pitkäaikainen haaveesi toteutuu. :) Minkä kokoinen uusi akvaario on?
n. 35l. 20l jos iskä kysyy. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Ai niin, näin minäkin eilen kaksi joutsenta. Kauklahdessa junan ikkunasta näin ne, toinen ui joessa ja kaveri oli rannalla. Yllätyin että olivat siinä, koska Espoonjoki on tosi kapea ja yleensä olen tottunut näkemään joutsenia meressä tai järvessä. Levähdyspaikaksi kelpaa ilmeisesti pienempikin lätäkkö kunhan vain on vettä. Jospa ovat matkalla 7330:aa ilahduttamaan. :)
Kultakalat
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Kiksu kirjoitti:Ai niin, näin minäkin eilen kaksi joutsenta. Kauklahdessa junan ikkunasta näin ne, toinen ui joessa ja kaveri oli rannalla. Yllätyin että olivat siinä, koska Espoonjoki on tosi kapea ja yleensä olen tottunut näkemään joutsenia meressä tai järvessä. Levähdyspaikaksi kelpaa ilmeisesti pienempikin lätäkkö kunhan vain on vettä. Jospa ovat matkalla 7330:aa ilahduttamaan. :)
Täh?!? o.O

Mä olen nähnyt joutsenia vain ilmassa tai naapurin PELLOLLA, johon kokoontuvat vuosittain. 8O
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Hih! Kyllä joutsenet viihtyy näin keväisin niin pelloilla kun vesissäkin :). Joista ja lammista kaivelevat leviä, juuria ja eliöitä. Sulaneilta pelloiltakin löytyy syötävää kyllä :D.
Ja mistä kevään merkkejä? Luonnostahan näitä. Alueelliset erot on valtavia! Meillä on tontilla juurikin nuo sinivuokot ja sisiliskot bongattu eilen ekaa kertaa tänä vuonna ja silti iso lampi vielä aivan umpijäässä, niin kuin oli myös ajotie tontille, hui. Meillä on siellä paljon jyrkkää kalliota johon aurinko paistaa tosi lämpimästi joten sieltähän noita kevään helmiä eilen löytyi ;).
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Kiksu kirjoitti:Jospa ovat matkalla 7330:aa ilahduttamaan. :)
Toivotaan niin. :)

Tänään on taas vuorossa lumimyrsky. Lunta tulee niin, ettei pihan poikki näe.

Tänään olen iloinen, koska saan tehdä mukavaa työtä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Raasu
Junior Member
Junior Member

Aurinko paistaa, kaupat on auki ja koira sai luvan tehdä jo vähän pidempää lenkkiä :)
470 litranen kalasoppa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Karkkipäivä! :mrgreen:
Ja vihdoinkin päädyin irtokarkkeihin pitkästä aikaa. :D

Pussista löytyy kirpeitä hedelmäpääkalloja, lakutoukkia, noitapillejä sekä marmeladipersikoita... Niin ja on tuolla näemmä pari tollasta keltasta, mielialalääkkeen näköstä mököä kanssa. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Raasu
Junior Member
Junior Member

Jee jee jee, nyt mä innostuin! Kuulin, että Kotkan Sapokassa olisi sittenkin vielä niitä karppeja, jota siellä on ennenkin ollut. Mä kun olin luullut, että ne oli sieltä hävitetty ongelmien takia. Mutta siellä ne kuulemma on. Onneksi Sapokka on sellasessa paikassa, että joka ikinen päivä kävelen sen poikki ja saatan jopa tänä vuonna siis bongata kalaset. En ole kuin kerran onnistunut yhden näkemään ja senkin ihan vilaukselta vaan.

Tällasesta paikasta siis kyse :) Pikkusen on kyllä huono kuva, kun ei koko lampi näy, mutta kuitenkin.
Liitteet
view.php.jpg
view.php.jpg (62.63 KiB) Katsottu 2310 kertaa
470 litranen kalasoppa
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Rikkoontuneeksi luulemani sisäsuodatin toimiikin. Akseli ja roottori vain jumittivat jostain syystä. Kiitos Koss:lle, kun viitsit vilkaista suodatinta ja auttaa avutonta! :D
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Sain pienemmän akvaariokannen korjattua! :D
Piti irroittaa vanhojen saranoiden jäänteet, leikata isompi reikä johdoille ja kovertaa aukko myös valaisimelle että mahtuu suoraan. Tein myös hauskan virityksen, joka estää lamppua tipahtamasta kantta nostaessa. [;)]

Eilen saimme tietää koulussa uuden projektin: pitää kirjoittaa neljä sivua tietystä alueesta, miten siellä on asuttu, miksi sinne on tultu asumaan, mitä kaikkea siellä on ollut jne. Kaksi viikkoa aikaa. Ei tunnu pahalta! :D Päätin tehdä isovanhempieni kotitorpasta, mamma kävi eilen meillä ja toi viiden minuutin etsimisen jälkeen minulle 5cm paksun nivaskan papereita, joista osa on jopa 1700-luvulta. 8O

Mahtavaa! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Timanttipuikkokala Masa aka Maaza löytyi altaasta hengissä! Ja tasan kuukauden päästä saa mennä kevarin insinööriajoon! :DD
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
jejoka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Olen kasannut kuvausaltaan ja 30L poikasaltaan sekä vaihtanut 200L silikonit eikä yksikään vuoda :D
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
minnatak
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja minnatak »

Koira alkaa parantua, töissä kaikki suht hyvin ja 465 l akvaario alkaa muodostua omaksi kokonaisuudekseen. Joten mä olen päivän lähempänä hetkeä kun haen topaasiplekon L-200 kotiin tänne asustelemaan:). Kaiken kaikkiaan nyt menee hyvin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”