Osaisko joku viisas kertoa että voiko tän http://www.ghl-profilux.co.uk/acatalog/ ... trode.html pistää suoraan koneeseen kiinni ja sitten pelittää vaiko pitää taas ostaa joku kortti sisään ?
Petri
profilux ja Ph
Valvoja: Moderaattorit
-
tate
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Re: profilux ja Ph
Eikös tuo nyt ole vähän kiinni siitä mikä controlleri on kyseessä? Tämä nyt oli lähinnä ajatus, eikä mikään viisaan fakta tieto
. Omaani laitoin kiinni kiinalaisen PH- anturin jossa oli tuo BNC liitin ja hyvinhän tuo tuntuu toimivan.
Profilux plus 2 on kone ja käykö siihen tosiaan muukin kun GHL:än Ph tikku ??!!
Petri
Petri
-
tate
- Senior Member

Eikös tuo nyt ole niin, että profilux 2 tarvii tuon lisäkortin, kun taas profilux 2 ex ei.... Toi nyt vaan ihan tutkimus työn tulos tuolta heidän kotisivuiltaan. Ei kait tuo compuutteri sitä tiedä minkä merkkinen anturi on perässä kiinni... Tottakai jos Saksasta sitä kysyy suosittelevat omaa anturia.. BNC liitin ja kalibrointi kohdilleen, niin eiköhän ne toimi merkistä riippumatta. Viisammat korjatkoon jos olen väärällä polulla!
No joo,kirjoitin taas ennen kuin ajattelin, mistä hemmetistä se kone tietää mikä tikku siellä perässä on.
No nyt tuli eteen uusi ongelma, laitoin kiinalaisen tikun koneen perään mutta kone näyttää Ph 6.09 ja mittaus aluetta 4-7 ja noita lukuja en saa mistään muutettua ja minun mielestä ton koneen pitäisi itse kalibroida toi tikku mutta tiedä häntä, en ainakaan keksinyt mitään mistä sen saisi manuaalisesti kalibroitua (kalib.litku on Ph 7)
ja kun kokeilin suoraan kalib.liemeen niin ei muuttanut mitään lukuja, mielenkiintoista.
Petri
No nyt tuli eteen uusi ongelma, laitoin kiinalaisen tikun koneen perään mutta kone näyttää Ph 6.09 ja mittaus aluetta 4-7 ja noita lukuja en saa mistään muutettua ja minun mielestä ton koneen pitäisi itse kalibroida toi tikku mutta tiedä häntä, en ainakaan keksinyt mitään mistä sen saisi manuaalisesti kalibroitua (kalib.litku on Ph 7)
ja kun kokeilin suoraan kalib.liemeen niin ei muuttanut mitään lukuja, mielenkiintoista.
Petri
!"#¤%&/ jupinaa, saa tulla auttamaan tai soittaa, meillä on koneen (manual) kanssa pieni kielimuuri.
Petri
0505981615
Petri
0505981615
-
Kimmo S
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Viesti:
Akvaariolinnassa taitaa olla jotain ph-kalibrointinesteitä. Jos en väärin muista, niin kalibrointipisteet voi määrittää itekin. Muistaakseni kalibrointi meni niin, että
1) valitse valikosta kalibrointi
2) syötetään mitkä nesteet on, ehdottaa varmaan eka tota seiskaa, hyväksy enterillä (Varmaan sulla ruudussa oli tää kohta)
3) ehdottaa toista nestettä, hyväksy enterillä
4) Tulee joku teksti "kalibroidaan..... ja sekuntit alkaa juosta.
5) Vehje piippaa, jos on tarpeeksi uusi softaversio (btw on muuten meikän ansiota!
Mulla meni hermot, kun alunperin se ei piipannut ja lähetin siitä sitten Profiluxille kehitysehdotuksen)
6) Pyytää hyväksymään kaliborinnin tuloksen. Ihan tarkkaan en muista miten tää toimi, saattoi olla jotain sekavaakin, eli ehkä joutuu nuolella valitsemaan "yes" tai "save" tms. valinnan.
7) Profilux palautuu normaalinäyttään ja nyt vasta näkee mitä mittari mittaa.
Yhden nesteen kanssahan voi yrittää, että koittaa kalibroida vaikka molemmat pisteet 7:ksi, mutta suosittelen kahden lioksen hankkimista.
1) valitse valikosta kalibrointi
2) syötetään mitkä nesteet on, ehdottaa varmaan eka tota seiskaa, hyväksy enterillä (Varmaan sulla ruudussa oli tää kohta)
3) ehdottaa toista nestettä, hyväksy enterillä
4) Tulee joku teksti "kalibroidaan..... ja sekuntit alkaa juosta.
5) Vehje piippaa, jos on tarpeeksi uusi softaversio (btw on muuten meikän ansiota!
6) Pyytää hyväksymään kaliborinnin tuloksen. Ihan tarkkaan en muista miten tää toimi, saattoi olla jotain sekavaakin, eli ehkä joutuu nuolella valitsemaan "yes" tai "save" tms. valinnan.
7) Profilux palautuu normaalinäyttään ja nyt vasta näkee mitä mittari mittaa.
Yhden nesteen kanssahan voi yrittää, että koittaa kalibroida vaikka molemmat pisteet 7:ksi, mutta suosittelen kahden lioksen hankkimista.