Eheim biopower roottorin puhdistus?
Valvoja: Moderaattorit
Eheim biopower roottorin puhdistus?
Ohje on kadoksissa eli miten puhdistetaan Eheim biopower roottori (sama kai kun aquaball, viisaammat korjatkaa) , kun en kuollakseni muista miten se luukku piti avata siinä roottorin edessä ja kuinka roottori otetaan pois ja lähteekö "pumpuosa'' pois vain napsauttamalla ja miten sen saa takaisin ? Siinä oli joku tekniikka ja toisella tavalla menee kuulemma helposti rikki. Kiitoksia etukäteen
.

Re: Eheim biopower roottorin puhdistus?
Ei noissa ohjeissa sanota kuin:
"Irroita pumpun kansi, ota roottori ja akseli ulos ja puhdista ne. Vedä tehonsäädin
ja diffuusori/suutinputki pois moottorista. Puhdista moottorin kammio, veden
virtauskanava, suutinputki ja poisvirtausaukko puhdistusharjalla (tuotenro
4009560).
Kokoa sitten roottori siipipyörä jälleen ja huolehdi siitä, että akselin holkit ovat
oikeilla paikoillaan. Sulje pumpun kansi ja aseta moottori takaisin paikalleen."
Eli ei mitään, miten se pumpun kansi irtoaa paikoiltaan. Yhden olen jo saanut murrettua avaamalla sen väärin, on niin tiukka etten tajua miten sen kuuluisi irti lähteä!
"Irroita pumpun kansi, ota roottori ja akseli ulos ja puhdista ne. Vedä tehonsäädin
ja diffuusori/suutinputki pois moottorista. Puhdista moottorin kammio, veden
virtauskanava, suutinputki ja poisvirtausaukko puhdistusharjalla (tuotenro
4009560).
Kokoa sitten roottori siipipyörä jälleen ja huolehdi siitä, että akselin holkit ovat
oikeilla paikoillaan. Sulje pumpun kansi ja aseta moottori takaisin paikalleen."
Eli ei mitään, miten se pumpun kansi irtoaa paikoiltaan. Yhden olen jo saanut murrettua avaamalla sen väärin, on niin tiukka etten tajua miten sen kuuluisi irti lähteä!
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Siinä moottorin kannessa on syvennys josta otetaan kiinni etusormella ja vedetään yhtä aikaa ylös, sekä "saranapuolta" päin. Sillä lailla ne aukeavat turvallisesti.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Minä olen joutunut käyttämään lusikan vartta, on niin tiukka ettei sormilla lähde. En ole onnistunut rikkomaan (vielä). ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kultakalat
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Tuli vaan mieleen, että tiukkuudesta on kyllä se hyöty, että moottorinkansi ei ala resonoida jolloin ei synny ärsyttävää meteliä.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.