Mitä taiston poikasille ravinnoksi?
Valvoja: Moderaattorit
Mitä taiston poikasille ravinnoksi?
Niinkun taistoja tulee nelisen kipaletta (1 koiras, 3 naarasta) ja jos pikku taistoja syntyy niin mitä ruuaksi... Käykö artemia? 

Homma hanskassa, ja hanskat hukassa 

-
- Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Mitä taiston poikasille ravinnoksi?
Jos niitä meinaat kudettaa, tarvitset monta monta pientä akvaariota ja seura-akvaariossa kutu ei selviä. likoeläimiäsyövät vain aluksi.
useita pieniä altaita ,317l , 3 kissaa ja 1 berninpaimenkoira vanhus :)
En niitä seura-akvaarioon ole laittamassakaan siis sitä kutua. Ja muutaman uuden akvaarion olen harkinnut ostaa. Noo eläinkaupasta ostan sitten likoeläimiä... Onko väliä mitä sellaisia?

-
- Member
Itsellä on 10 pientä väliaikaispurkkia urospoikasille. 1pvän ikäinen artemia kyllä menee viekä pikkutaistoille, ruokana käy hyvin myös kananmuna/hiiva sotku. Tosin sottaa aika paljon.
useita pieniä altaita ,317l , 3 kissaa ja 1 berninpaimenkoira vanhus :)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
Suo anteeksi mutta minua häiritsee tässäkin kirjoituksessa tuo kudun siirtäminen tai talteenotto, vai muotoiletko asiam niin että saan väärinkäsityksen. Taistot kudetetaan yleensä erillisessä akvaariossa ja isukki hoitaa tyyppejä ennenkuin pystyvät itse liikkumaan eivätkä uppoa. Esim monnisten kutuhan voidaan kerätä talteen menestyksekkäästi. Periaateessa taiston kutua voidaan siirtää ja luoda hyvät mahdollisuudet selviämiseeen, mutta hyvin epätodennäköistä on että niitä oikestaan säilyisi. Joten kerroppa lis.ää miten ajattelit. Ruokinnasta saat hyvät pohjatiedot kun luet esim taistelukalojen viljely ketjua vaikka viimeiseltä parilta vuodelta.
Siis siis.... E tiedä mitä oon sepittäny mutta tiiän että kutupari laitetaan erilliseen akvaarioon ja isukki jää hoitelemaan kutua kunnes poikaset itse uiskentelevat. 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS

Hyvä niin, artemia on parasta, kuivamuonista esim cyclop eeze tai kuorittu artemia ovat oikein hyviä vaihtoehtoja. Parhaiten poikasia selviää käyttämällä elävää artemiaa ja siirtymällä kuivaruokaan vasta parin viikon iässä. Lisää infoa vaikka mun vanhasta postauksesta (neljäs tolla sivulla) http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... start=1125 Muutenkin lisäkyssärit ko. ketjuun, saat enemmän ja parempia vastauksia kun joku muukin vastailee ku mie ja jalmari.