Tervehdys taas.
Mä sain nyt viimein toissa päivänä mun akvaarioon vedet, hiekat ja kasvit kaikki paikoilleen, ja nyt odotellaan kypsymistä. Lisäsin kyllä myös sellaisen startti-kapselin veteen, mutta haluan silti odottaa viikon-kaksi ennen kuin otan kaloja.

Pohjalle tuli nyt sit lopulta Kauniston soraa, muistaakseni raekoko on 0,5-1mm. Hitto mikä peseminen siinä oli, varsinkin kun oli yksi kappale alle 2v jäppistä auttamassa siinä projektissa.
Testasin eilen veden laatua, ja ph oli tällä hetkellä n. 7,5 (laskenee vielä?), veden kovuus 5, nitriitti n. 0,3 ja nitraatti 0. Lämpötila on tällä hetkellä 24c, mutta sain vasta eilen lämmittimen, ja koitan saada lämmön nousemaan n. 27c. Mulla on JBL:n se testisalkku missä on noi kaikki testit ja sitten vielä rauta, mutta siitä mä en vaan saa millään mitään oikeeta tulosta. Siinä vertailutaulukossa ne kaikki värit on violetin eri sävyjä, ja mä saan sillä aineella veden muuttumaan vaan keltaseks.

Jos joku sattuu tietämään miten tuota käytetään, niin saa neuvoa, mulla on nimittäin käyttöohjeet saksaksi.

Kaikkiin muihin salkun testeihin löysin ohjeet googlettamalla, mutta toi rauta, ei kukaan muu ollut saanut sillä keltaista sävyä aikaan...
Mä olen nyt miettinyt kala-lajeja ja lista on muokkautunut nyt tällä hetkellä tämän näköiseksi:¨
5-6x lehtikala (otan nuorena useamman, odotan että muodostuu pari, ja loput myyn/lahjoitan uusiin koteihin.)
2x orinoconseeprapleko
2x(?) perhoskirjoahven tai 2x joku rihmakala
?xtouhu- tai harlekiininuoliaisia tai jotain monnisia
Onko tossa kokoonpanossa vielä jotain vikaa? Mitä rihmakalaa voisi ajatella jos ei ottaisikaan ahvenia? Tai onko jotain isompaa nätin väristä ahventa joka sopisi lehtikalojen seuraksi? Entäs pallokalat? Onko mitään mahdollisuutta ottaa muutamia kimalaispallokaloja, vai pitääkö niiden saada olla pelkässä pallokala-seurassa?
Life is a bitch, she ain't f**kin' 4 free.