MA7xGE:n akva!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Re: MA7xGE:n akva!
Jos meillä olisi tuollainen diili, niin mäkin rikastuisin todella 

160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mun mamma onkin vähän hullu.
Tosin aina pitää olla edes vähän hullu, muuten on outo.

Tosin aina pitää olla edes vähän hullu, muuten on outo.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tosi hyvä diili!
Mä sain mopon kun täytin 15 sillä ehdolla, etten koske tupakkaan tai alkoholiin.
Sillon makso bensalitra 4,95 markkaa
oi niitä hintoja... 

Mä sain mopon kun täytin 15 sillä ehdolla, etten koske tupakkaan tai alkoholiin.

-KaOl
360l Akvastabil myynnissä!
-
- Senior Member
No mulla oli vähän köyhempi diili. Sain akvaarion kun luovuin mopokortista... Mutta kesä tulee, ja asiat voi muuttua
Onneks mun kaksoisveli ei halua korttia, koska sillon mulla ei olis mitään mahiksia. 2 mopokorttia, ja 2 mopoa :S

160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Advanced Member
- Viesti:
Identtiset?päivänvarjo kirjoitti:... Onneks mun kaksoisveli ...

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tollanen diili olis meilläkin tosi hyvä!
Olen nimitäin vastaan kaikkia päihteitä ja konfirmaatiossakin pyysin alkoholittoman viinin.
(no okei, riparin yövaelluksella sain ekan ehtoollisen ja se viini oli niiiin v*tun pahaa, että halusin alkoholittomana konfispäivänä)
Mun päihdevastaisuuteen on vaikuttanut mun kaksi serkkua. Molemmat kuoli huumeiden ja alkoholin sekokäytön johdosta.
Olen nimitäin vastaan kaikkia päihteitä ja konfirmaatiossakin pyysin alkoholittoman viinin.

(no okei, riparin yövaelluksella sain ekan ehtoollisen ja se viini oli niiiin v*tun pahaa, että halusin alkoholittomana konfispäivänä)
Mun päihdevastaisuuteen on vaikuttanut mun kaksi serkkua. Molemmat kuoli huumeiden ja alkoholin sekokäytön johdosta.

Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
-
- Senior Member
Ei, vaikka meitä kyllä luullaan hirveen helposti identtisiks, mut kyl meijät erottaa. Ainaki kaikki kaverit, ja sukulaiset.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mut silti, siistiä.päivänvarjo kirjoitti:Ei, vaikka meitä kyllä luullaan hirveen helposti identtisiks, mut kyl meijät erottaa. Ainaki kaikki kaverit, ja sukulaiset.

Olen tiennyt tähän asti vain naispuolisia kaksosia...

BTW, näin pelottavaa unta.

Kun torstaina haemme Mökö-koiranpentumme (Welsh Corgi Pembroke) saatamme äitini kanssa käydä Puutorin Akvaariossa kun olemme kaksin liikenteessä. (ihan vain kertaukseksi)
Anyway, näin unta että joku oli tuonut minulle nuo kalat, (olin tietty antanut ensin rahan hänelle) ja kun sain pussin tuohon akvaarion eteen, sanomapaperit pois, pussissa oli... Sellainen tussikynän tummansinisen (siis se mikä on maiden lipuissa sävynä) ja samanlaisen punaisen kirjavan affenan, ei SIINÄ vielä mitään, mutta kun vieressä oli turkoosi taisto.

Nyt ei enää pelota jos nämä päättävät kupsahtaa kotiutuksessa, päätin ottaa mukaan lämpövyölaukun, johon ne pistän siksi aikaa kun haemme koiramme, ja sitten EXTRAPITKÄ kotiutus.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
Olen tiennyt tähän asti vain naispuolisia kaksosia...
Mä tiedän myös tyttö, ja poika kaksoset.

Mä tiedän myös tyttö, ja poika kaksoset.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Jaahas, en sitten pääsekkään koiranhakureissulle. . . Eli en saa sinisiä perhoskirjoaffenia! Tosin voisin ottaa ihan perusvärisenkin parin. . . Jos ei olekkaan "mun kala" ja ihan vain harjoitukseksi, jos sitten myöhemmin ottaisi niitä sinisiä.
hmm. . . Huomenna on yhteiskuntaopin koe, jos se menee suht hyvin niin voisi päivällä hakea parin.

hmm. . . Huomenna on yhteiskuntaopin koe, jos se menee suht hyvin niin voisi päivällä hakea parin.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Tänään Huitvittusista muuttaa Loimaalle kaksi sinistä omenakotiloa. Ohjeistin T-T:tä että ne ovat sinulle, joten käy kokeilemassa irtoaako ne sieltä vielä, vai väittääkö hän että ne kuoli molemmmat.. 

-
- Advanced Member
- Viesti:
VÄÄH! Tänään suoraan koulusta eläinkauppaan, olihan siellä perhoskirjoaffenapari ja vain ne kaksi, mutten mä halua mitään lesboparia! Ei oikein onnistu niiltä poikasten teko.Haddock kirjoitti:Tänään Huitvittusista muuttaa Loimaalle kaksi sinistä omenakotiloa. Ohjeistin T-T:tä että ne ovat sinulle, joten käy kokeilemassa irtoaako ne sieltä vielä, vai väittääkö hän että ne kuoli molemmmat..

Sitten alemmassa kerroksessa olevaan kirppariin purkamaan ketutusta. Ei mitään. Kauempana sijaitsee Ekotori, sinne purkamaan toinen mokoma sapetusta... Ja mitä löytyi!?! n. 60l akvaario, 20€.

T-T lupasi tuoda sitten mulle huomenna kauempaa affenaparin vastalahjaksi.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Member
- Akvaarioseurat: HAS
Aattele ku oisit löytäny jonkun 100-200L samaan hintaan ja sen ku isäs ois nähny takakontissa

Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
-
- Advanced Member
- Viesti:
Noniin, kiva, affenat oli kuulemma loppu Tampereellakin.
(Ideaparkin Faunatar)
No, tulipahan jotain muuta jännää mukaan... Nimittäin...
Jännnitys tiivistyy... No, otin (tod. näk. vliaikaisesti) huostaani T-T:lta tyttötaiston.
Tuo on kotiutumassa nyt tuonne isompaan altaaseen, ajattelin sen ensi viikon sunnuntaina (vedenvaihto samalla) heittää kokeiluksi tuon pojan kaveriksi... Jos saataisiin jotain aikaan.
Niin joo ja sain myös Haddockin omppuparin.

(Ideaparkin Faunatar)
No, tulipahan jotain muuta jännää mukaan... Nimittäin...

Jännnitys tiivistyy... No, otin (tod. näk. vliaikaisesti) huostaani T-T:lta tyttötaiston.

Tuo on kotiutumassa nyt tuonne isompaan altaaseen, ajattelin sen ensi viikon sunnuntaina (vedenvaihto samalla) heittää kokeiluksi tuon pojan kaveriksi... Jos saataisiin jotain aikaan.
Niin joo ja sain myös Haddockin omppuparin.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Oi voi, piti aloittaa vedenvaihto, kun huomasin toisen pienimmistä mustaneoneista olevan erilainen... Sen päässä on kolme valkoista "möykkyä", jotka ovat olevinaan jopa vähän koholla kalan ihosta. Niin ja pyrstöevää ei näy ollenkaan.
(Onkohan taistotyttö syönyt, vai miten?
)
Meno oli ihan normaalia, ja päivällä se söikin. (tällöin laskin vain pikaisesti että on 10 neonia)
Oli vieläpä tosi vikkelä tapaus, kun haavein sen hätä-eristykseen. Onko jokin tauti? Mitä pitäisi tehdä? Leviääköhän? Itse en tiedä MITÄÄN kalataudeista.
(Lisäksi yhden suurimman yksilön silmät ovat sameentuneet, kuin jotkin "kelmut" olisi päällä.
)

Meno oli ihan normaalia, ja päivällä se söikin. (tällöin laskin vain pikaisesti että on 10 neonia)
Oli vieläpä tosi vikkelä tapaus, kun haavein sen hätä-eristykseen. Onko jokin tauti? Mitä pitäisi tehdä? Leviääköhän? Itse en tiedä MITÄÄN kalataudeista.

(Lisäksi yhden suurimman yksilön silmät ovat sameentuneet, kuin jotkin "kelmut" olisi päällä.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Noniin, mahtavaa, rupesin tarkastamaan kaikia kaoja oikein urakalla, ja taistopojalla on näemmä jotain ihme pikkunäppylä-ryhmiä kasvoissa ja "kaulassa"... Ihan kuin aknea.
Se tosin on myös kalan väristä, eikä tunnu menoa haittaavan... APUVAAA!!! Onko mulla nyt täällä kolmen eri taudin edustajia? 

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Advanced Member
Tyttötaisto on varmasti viikonkin jälkeen viel sen verran stressaantunut että tuskin tulee mitään ... Aina voi kokeilla.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Niin, katsotaan sen suhteen myöhemmin, nyt olen vaan niin karmeassa paniikissa ettei huvita ajatella muuta kuin noiden raukkojen paranemista.
Näille taudeille kaipaisin diagnoosia;
tapaus 1:
Taistelukalaukolla on aknemaisia näppyröykkiäitä muutamia pään ympärillä. Ovat ihan kalan värisiä, mutta päistä vähän vaaleampia. Eivät suuria, tosiaan kuin akne.
tapaus 2:
Mustaneonin silmät ovat samentuneet ja hieman pullistuneet. Aivan kuin olisi jokin kalvo silmien päällä.
tapaus 3:
Tapauksista rajuin; pienimmistä mustaneoneista toiselle on ilmestynyt valkoisia pilkkuja; 3 päähän ja 2 kylkeen. Nämä ovat kuin... Ööh... No, valkoisia möykkyjä. Lisäksi pyrstö on surkastunut näkymättömiin. Tämä on erillisessä muovipurkissa, ettei leviä jos on sellaista sorttia.
Minkään kalan käytös ei eroa tavallisesta, vauhtia riittää jne.

Näille taudeille kaipaisin diagnoosia;
tapaus 1:
Taistelukalaukolla on aknemaisia näppyröykkiäitä muutamia pään ympärillä. Ovat ihan kalan värisiä, mutta päistä vähän vaaleampia. Eivät suuria, tosiaan kuin akne.
tapaus 2:
Mustaneonin silmät ovat samentuneet ja hieman pullistuneet. Aivan kuin olisi jokin kalvo silmien päällä.
tapaus 3:
Tapauksista rajuin; pienimmistä mustaneoneista toiselle on ilmestynyt valkoisia pilkkuja; 3 päähän ja 2 kylkeen. Nämä ovat kuin... Ööh... No, valkoisia möykkyjä. Lisäksi pyrstö on surkastunut näkymättömiin. Tämä on erillisessä muovipurkissa, ettei leviä jos on sellaista sorttia.
Minkään kalan käytös ei eroa tavallisesta, vauhtia riittää jne.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Ootko kattonu tätä sivua: www.aquahoito.info/suomi/taudit/index.php
sieltä löytyy hyvin tietoo
Voit etsiä esim just oireilla et mikä tauti voi olla kyseessä! 
sieltä löytyy hyvin tietoo

-KaOl
-
- Advanced Member
- Viesti:
Yritin tosissasi, tuo sivu olisi helpompi käyttää jos olisi esimerkkikuvia oireista.
(Siis niistä mitkä eivät ole tyyliin; Syrjäytyminen, syömälakko)
Ajattelin tällaisia:
Evärutto ( mahd. syöpynyt pyrstö, osa mustaneoneista ei kasva ollenkaan (ainakin siltä tuntuu))
tosin, ennaltaehkäisy sanoo:
"Hyväkuntoisilla kaloilla on erinomainen luontainen vastustuskyky yleisiä vesibakteereita vastaan. Jos bakteerien määrä (tai tautien-aiheuttamiskyky eli virulenssi) kuitenkin kasvaa kovin suureksi, saattavat kalat sairastua eväruttoon. Näin tapahtuu lähinnä vain jos vesiarvot ovat kalalle sopimattomat. Hyvä vesihygienia on paras keino ehkäistä monet bakteeri- ja loistaudit ennakolta."
Valkopilkkutauti (pallerot samanlaisia kuin mustaneonilla, tosin evissä ei ole YHTÄÄN. Ja pallerot ovat isompia)
"ihossa muurainmaisia kasvannaisia"-oire kuvaa hyvin taiston möykkyjä. Tosin kuva on ihan pölö, eivät ne noin pieniä ole jos tuo on olevinaan evä. Eivätkä rakkulat ole VIELÄ vaaleita, en tiedä tulevatko olemaan...
Kalojen hyvänlaatuiset kasvaimet:
"... Tällaisia ovat esimerkiksi silloin tällöin kalojen ihossa olevat "syylät" eli papillomat." Tämäkin voisi täsmätä taistoon...
Sille mustikselle, jonka silmät ovat sameentuneet, epäilen tiehytmatoja. Mistäköhän sekin on ne saanut?
Olen joskus lukenut "suolakuurista."
Miten tämä toimii? Millaisella suolalla? Voisiko tästä olla hyötyä?
Ja vielä mietin, että uskallanko palauttaa tuon yhden mustiksen muovipurkistaan takaisin akvaan... On kuin möykyt olisivat kutistuneet nyt, mutta paha sanoa varmaksi.

Ajattelin tällaisia:
Evärutto ( mahd. syöpynyt pyrstö, osa mustaneoneista ei kasva ollenkaan (ainakin siltä tuntuu))
tosin, ennaltaehkäisy sanoo:
"Hyväkuntoisilla kaloilla on erinomainen luontainen vastustuskyky yleisiä vesibakteereita vastaan. Jos bakteerien määrä (tai tautien-aiheuttamiskyky eli virulenssi) kuitenkin kasvaa kovin suureksi, saattavat kalat sairastua eväruttoon. Näin tapahtuu lähinnä vain jos vesiarvot ovat kalalle sopimattomat. Hyvä vesihygienia on paras keino ehkäistä monet bakteeri- ja loistaudit ennakolta."
Valkopilkkutauti (pallerot samanlaisia kuin mustaneonilla, tosin evissä ei ole YHTÄÄN. Ja pallerot ovat isompia)
"ihossa muurainmaisia kasvannaisia"-oire kuvaa hyvin taiston möykkyjä. Tosin kuva on ihan pölö, eivät ne noin pieniä ole jos tuo on olevinaan evä. Eivätkä rakkulat ole VIELÄ vaaleita, en tiedä tulevatko olemaan...

Kalojen hyvänlaatuiset kasvaimet:
"... Tällaisia ovat esimerkiksi silloin tällöin kalojen ihossa olevat "syylät" eli papillomat." Tämäkin voisi täsmätä taistoon...
Sille mustikselle, jonka silmät ovat sameentuneet, epäilen tiehytmatoja. Mistäköhän sekin on ne saanut?
Olen joskus lukenut "suolakuurista."

Miten tämä toimii? Millaisella suolalla? Voisiko tästä olla hyötyä?
Ja vielä mietin, että uskallanko palauttaa tuon yhden mustiksen muovipurkistaan takaisin akvaan... On kuin möykyt olisivat kutistuneet nyt, mutta paha sanoa varmaksi.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
http://www.jbl.de/en/online-hospital tuo on hyvä sivusto sen takia, että siellä on paljon myös kuvia.
Suolahoitoon on useampia ohjeita. Pätee parhaiten loisiin. Etsiskele täältä siitä tietoja... Mutta se kyllä passaa kalojen oloa helpottavaksi jutuksi oli tauti lähes mikä tahansa. Ainoastaan avohaavaumiin sitä ei suositella.
Erilaiset bakteeriperäiset taudit kuten evärutto ja suurutto oireilevat vaaleina kohtina ihossa, jotka voivat olla sijainniltaan ja olemukseltaan aika monimuotoisia...
Mitkä sulla nyt on vesiarvot? Ootko mittaillut viime aikoina? Miten nuo omppukotilot, onko ne nyt jossain akvassa missä on muitakin? Niiden mukana on voinut tulla jotain sellaista bakteeria, johon sun kalat eivät ole tottuneet.
Suolahoitoon on useampia ohjeita. Pätee parhaiten loisiin. Etsiskele täältä siitä tietoja... Mutta se kyllä passaa kalojen oloa helpottavaksi jutuksi oli tauti lähes mikä tahansa. Ainoastaan avohaavaumiin sitä ei suositella.
Erilaiset bakteeriperäiset taudit kuten evärutto ja suurutto oireilevat vaaleina kohtina ihossa, jotka voivat olla sijainniltaan ja olemukseltaan aika monimuotoisia...
Mitkä sulla nyt on vesiarvot? Ootko mittaillut viime aikoina? Miten nuo omppukotilot, onko ne nyt jossain akvassa missä on muitakin? Niiden mukana on voinut tulla jotain sellaista bakteeria, johon sun kalat eivät ole tottuneet.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Kääk, ne ovat tosiaan siellä tetrojen kanssa.
Eli bakut on voinut tarttua tuohon tod. näk. muutenkin heikkoon tetraan.
Oh no!
Mulla on vain surkea liuskatesti.
Mutta kaikki näyttää kyllä olevan "hymynaama"-osissa.
Päätin nyt pistää tuon eristetyn mustaneonin muovipurkin kellumaan takaisin kotialtaaseen, on nyt ihan stressiväreissä kun on ihan yksin.

Eli bakut on voinut tarttua tuohon tod. näk. muutenkin heikkoon tetraan.

Oh no!
Mulla on vain surkea liuskatesti.

Mutta kaikki näyttää kyllä olevan "hymynaama"-osissa.

Päätin nyt pistää tuon eristetyn mustaneonin muovipurkin kellumaan takaisin kotialtaaseen, on nyt ihan stressiväreissä kun on ihan yksin.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Mitä se liuskatesti sitten näyttää?
Mulla itsellä kävi niin, että ostaessani uusia kaloja ne kyllä pysyi terveinä, mutta vanhat sairastui. Tästä viisastuneena uusin hankintani on 20-litraisessa karanteenissa, ja kun se näyttää terveeltä niin alan "rokottaa" vanhaa allasta niin että tottuvat tuon uuden bakteerikantaan. No, aika harva näin kai tekee ja minäkin oon pärjänny hyvin ilman tällaista menettelyä aiemmin, mutta suositeltavaa se olisi.
Easy-life voogle on mulla nykysin käytössä semmosena kalojen yleiskuntoa vahvistavana valmisteena. Muuttoja, uusia hankintoja jne ajatellen. Voisit ehkä sitäkin kokeilla?
Mulla itsellä kävi niin, että ostaessani uusia kaloja ne kyllä pysyi terveinä, mutta vanhat sairastui. Tästä viisastuneena uusin hankintani on 20-litraisessa karanteenissa, ja kun se näyttää terveeltä niin alan "rokottaa" vanhaa allasta niin että tottuvat tuon uuden bakteerikantaan. No, aika harva näin kai tekee ja minäkin oon pärjänny hyvin ilman tällaista menettelyä aiemmin, mutta suositeltavaa se olisi.
Easy-life voogle on mulla nykysin käytössä semmosena kalojen yleiskuntoa vahvistavana valmisteena. Muuttoja, uusia hankintoja jne ajatellen. Voisit ehkä sitäkin kokeilla?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Siis suurinpiirtein:
Nitraatti 0-10mg/l
Nitriitti 0mg/l
GH n. 125 'dGH
KH n. 120 'dKH
pH n. 7
Mikäkhön olisi viisain ohje tuohon suolahoitoon? ml/litra siis?
Nitraatti 0-10mg/l
Nitriitti 0mg/l
GH n. 125 'dGH
KH n. 120 'dKH
pH n. 7
Mikäkhön olisi viisain ohje tuohon suolahoitoon? ml/litra siis?
!\/!. /\. /. x. ('';. €.