Taistelukalan kuva jotenkin nyt peilautuu akvan seinään

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rajatapaus87
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Taistelukalan kuva jotenkin nyt peilautuu akvan seinään

Viesti Kirjoittaja rajatapaus87 »

Eli meidän akvaarion toisesta päädystä ilmeisesti peilautuu herran kun. Herra viettää kaiken valoisan ajan taistellen peilikuvansa kanssa ja lopulta on aivan poikki ja lepäilee vaan. Valojen sammuttua vasta jaksaa keskittyä esmes syömiseen.
Onko kenelläkään ongelmaa tuosta peilikuvasta akvaariossa ja miten sen voi saada pois ja miten se edes on mahdollista tulla tuohon.
Siirtäisin taiston muuten toiseen altaaseen, mutta sielä majailee paletteja ja mustatetroja, niin ei voi.

Jos jotain neuvoja sais, niin ei tarvis ukkoo antaa eteen päin.
440l seurala ja karvaisia ja karvattomia lapsosia
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Taistelukalan kuva jotenkin nyt peilautuu akvan seinään

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Taistelukaloja pitäisikin treenata peilin kanssa, se on niille kuin salilla käymistä, en ole koskaan ennen kuullut, että taisto väsähtäisi peilikuvalleen rähjäämisestä. Mutta onko siinä kohdassa siis vain lasi vai jotain taustapaperiakin? Olen itse huomannut sinisen yksivärisen taustapaperin aiheuttavan kuvallista enempi heijastumista takalasista, jolloin jotkut taistot ovat alkaneet pullistelemaan siellä takalasin luona.
Akvarismia 1992-2014
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

Meillä ihan sama juttu, mutta tuo taistoherra aina kilpailijansa ts. peilikuvansa kohdatessaan leväyttää "purjeet" auki, ja jatkaa sitten matkaansa. Ei väsähdä, ainakaan silminnähden. Minusta tuo on aika hellyyttävä ja hupaisa näky ja olen minäkin miettinyt, onko se kovin hyväksi taistoukolle... Mutta kun tuo ei näytä siitä kärsivän, ei olla alettu peilautumista mitenkään rajoittamaan. Mä luulen, että meidän kohdalla tuo peilautuminen on ratkaistu taustan vaihdolla. Nyt kiiltävä musta.
1000 litraa vesivahinkoa
jejoka
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Mulla pojat rivarissa ja näkevät toisensa. Alussa kaamee uho nyt rauhottunu eikä siihen menny ku joku pari kolme viikkoo. Uuden pojan ku tuo niin vähän pitää mut muuten omissa oloissaan.
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
rajatapaus87
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja rajatapaus87 »

se on tuon altaan lyhyt sivu, missä on valkoinen kaappi vieressä. Ja välillä tuo ukko mesoo niin paljon siinä että menee jonkun kasvin päälle nojaileen o.O ja onhan tuolla ukolla jo ikääkin.. mutta saisko tuota peilikuvaa jotenkin pois tuosta?
440l seurala ja karvaisia ja karvattomia lapsosia
jejoka
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Toivot et lasi levättyy [;)] ajan kanssa tai sit kokeile auttaisko jonkun taustakuvan kiinnitys ku laitat saippua vedellä kiinni lasiin. Suihkuta saippua vettä, kuva kiinni ja ikkunalastalla yms ilmat huolellisesti pois välistä.
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Jokin värillinen paperi voisi käydä siihen ihan mainiosti. Tai vaikka rutistelisit tavallisesta ruskeasta pakkauspaperista siihen päätyyn semmoisen "kivikkotaustan". Estäisi vähän niitä peilikuvien syntymistä.

Kyllä voi taisto tappaa itsensä stressaamalla, jotkut noista on ihan pöhköjä. Yksilöissä on välillä niin suuria eroja. Eroa on myöskin siinä, onko kyseessä pieni peili jossain kohdassa allasta (jolloin sen "toisen uroksen" voi välttää vain vähän siirtymällä) vai onko kyse kokonaisesta altaan päädystä tai takalasista (jolloin ei oikein voi väistää minnekään, stressi jatkuu pidempään).

Yleensä kyllä tottuvat, mutta eivät kaikki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”