Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ninium85
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Se olis sitten mullakin kalasto hetkellisesti hankittuna.. Kävin viime tiistaina Akvaariokalassa. Aikomus oli ostaa vain kolme uutta kiekkoa, mutta nitä tulikin hommattua sitten neljä ja lisäksi mukaan lähti Iltaruskopleko ja kiekkopakastetta. ;) Noh. Eipähän tarvii hetkeen taas ostella mitään. Iltaruskoja ajattelin hommata pari lisääkin ja sitten joko helmi- tai safiirimonnisia. Joku parvikalakin olis kiva, mut en oikein osaa päättää et mitä haluaisin ja et menestyykö tossa lämmössä mikään tetra..

Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa, :)

T-T:lle onnittelut komeasta altaasta. Katselin itsekin kuvaa facebookissa. Olishan tommonen pytty ihan kiva.. Ja mullakin on muuten sama ongelma. En ylety altaan pohjaan ilman jakkaraa. :D
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

En mä varmaan kolmatta, vaikka olishan noita purkkeja tuossa jotka tarvis. Mut mut, pitänee funtsia. Sun tarvii tulla katsomaan ja hieromaan kauppoja kalasista ;) ...Mun tarveis varmaan ottaa oikein projektiksi suunnitella altaat kaikki uusiks. pikkukipoista kun olis tarkoitus kaikista ottaa ero (paitsi lasten akvoista) Millasiin olosuhteisiin kaloja kaipaisit? voisin oikein miettiä sitte samalla josko siihen soveltuvia olis jotain tyrkyttää :)

Ninium laittaa kans sitte kuvaa kiekoista, mun kiusaksi ainakin :mrgreen: Ja tuosta plekosta :)

...Ai niin, ei oo hiilareita suunnitteilla, vielä ainakaan. josko sit kerralla kunnolliset. täytyy alkaa ruokkia säästöpossua :roll: Nyt on nelisatasessa ollut välillä kiljut, välillä ei. Hyvin on menty ja ihan kivasti kasvit kasvaa vaikka levien kanssa mennäänkin veitsen terällä... laiskuutta ilmassa :roll:
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Tia-Teresia kirjoitti: ...Mun tarveis varmaan ottaa oikein projektiksi suunnitella altaat kaikki uusiks. pikkukipoista kun olis tarkoitus kaikista ottaa ero (paitsi lasten akvoista)...
Siis täh, millä tasolla? 8O
Tyhjäx? 8O

Hmm... Mutterin vois päivittää isompaan... Jes... :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

MA7xGE kirjoitti:
Tia-Teresia kirjoitti: ...Mun tarveis varmaan ottaa oikein projektiksi suunnitella altaat kaikki uusiks. pikkukipoista kun olis tarkoitus kaikista ottaa ero (paitsi lasten akvoista)...
Siis täh, millä tasolla? 8O
Tyhjäx? 8O

Hmm... Mutterin vois päivittää isompaan... Jes... :mrgreen:
Ainakin kaikista alle 200 litraisista :D Eli ihan kuivilleen juu ja nurkista pois :)

MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tia-Teresia kirjoitti:...

Ainakin kaikista alle 200 litraisista :D Eli ihan kuivilleen juu ja nurkista pois :)
Sitä sun keittiön rasbora-allasta on pitkään kuolattu salaa... [:I] :mrgreen:
Paljonko siinä olikaan hei litroja? 8O
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Tia-Teresia kirjoitti: ...Ai niin, ei oo hiilareita suunnitteilla, vielä ainakaan. josko sit kerralla kunnolliset. täytyy alkaa ruokkia säästöpossua :roll: Nyt on nelisatasessa ollut välillä kiljut, välillä ei. Hyvin on menty ja ihan kivasti kasvit kasvaa vaikka levien kanssa mennäänkin veitsen terällä... laiskuutta ilmassa :roll:
Joo, hiilaria kannattaa varmaan miettiä, kun meinaan itse olen huomannut jo 70-wattisten monimetallien kanssa, että valon määrä on otollinen leville :roll:. Oon nyt rutosti vähentänyt valaistusaikaa, päivätaukokin taitaa olla joku 3,5 tuntia. Hiilarilla sais kasvit varmaan hienosti kasvamaan, itse koitan nyt tuputtaa sitä nitraattia ja ravinteita sinne ja toivoa, että se riittäis. Onhan mulla edelleen se painepullo tuolla, mutta kun en oo vieläkään perehtyny sen käyttöön ja mahtaakohan se riittää 500-litraiseen? Mutta mielestäni valaistuksen vähentäminen on auttanut, levänkasvu on nyt ehkä hiukan hillitympää.
Tia-Teresia kirjoitti:Sun tarvii tulla katsomaan ja hieromaan kauppoja kalasista ;) ...Mun tarveis varmaan ottaa oikein projektiksi suunnitella altaat kaikki uusiks. pikkukipoista kun olis tarkoitus kaikista ottaa ero (paitsi lasten akvoista) Millasiin olosuhteisiin kaloja kaipaisit? voisin oikein miettiä sitte samalla josko siihen soveltuvia olis jotain tyrkyttää :)
Lämpimään ja pehmeään veteen (26-27 astetta, nyt 26 mutta katsotaan nostanko vähän jos niitä rihmakaloja tulee) kaloja kiitos :). Niin ja happamaan tietysti, pH pyörii siinä 6,7-6,9:ssä. Äsken haavin kuparit isoon altaaseen (eikä mennyt kuin ehkä tunti, mähän alan kehittymään! :mrgreen:), jotenka nyt siellä ei sitten ole kuin partamonni, 7 robertsintetraa (näitä vois ehkä hankkia pari lisää?) ja 15 kardinaalitetraa. Monnisia tosiaan ajattelin tunkea taas pohjalle, muuten on kaikki vielä auki. Ehdotuksia siis saa heittää, jos on tarjota jotain kivaa lajia :mrgreen:.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Paljonko siinä olikaan hei litroja?
Ei hajuakaan, tosi vähän :mrgreen:
akvaristi kirjoitti:
Tia-Teresia kirjoitti: ...Ai niin, ei oo hiilareita suunnitteilla, vielä ainakaan. josko sit kerralla kunnolliset. täytyy alkaa ruokkia säästöpossua :roll: Nyt on nelisatasessa ollut välillä kiljut, välillä ei. Hyvin on menty ja ihan kivasti kasvit kasvaa vaikka levien kanssa mennäänkin veitsen terällä... laiskuutta ilmassa :roll:
Joo, hiilaria kannattaa varmaan miettiä, kun meinaan itse olen huomannut jo 70-wattisten monimetallien kanssa, että valon määrä on otollinen leville :roll:. Oon nyt rutosti vähentänyt valaistusaikaa, päivätaukokin taitaa olla joku 3,5 tuntia. Hiilarilla sais kasvit varmaan hienosti kasvamaan, itse koitan nyt tuputtaa sitä nitraattia ja ravinteita sinne ja toivoa, että se riittäis. Onhan mulla edelleen se painepullo tuolla, mutta kun en oo vieläkään perehtyny sen käyttöön ja mahtaakohan se riittää 500-litraiseen? Mutta mielestäni valaistuksen vähentäminen on auttanut, levänkasvu on nyt ehkä hiukan hillitympää.
Tia-Teresia kirjoitti:Sun tarvii tulla katsomaan ja hieromaan kauppoja kalasista ;) ...Mun tarveis varmaan ottaa oikein projektiksi suunnitella altaat kaikki uusiks. pikkukipoista kun olis tarkoitus kaikista ottaa ero (paitsi lasten akvoista) Millasiin olosuhteisiin kaloja kaipaisit? voisin oikein miettiä sitte samalla josko siihen soveltuvia olis jotain tyrkyttää :)
Lämpimään ja pehmeään veteen (26-27 astetta, nyt 26 mutta katsotaan nostanko vähän jos niitä rihmakaloja tulee) kaloja kiitos :). Niin ja happamaan tietysti, pH pyörii siinä 6,7-6,9:ssä. Äsken haavin kuparit isoon altaaseen (eikä mennyt kuin ehkä tunti, mähän alan kehittymään! :mrgreen:), jotenka nyt siellä ei sitten ole kuin partamonni, 7 robertsintetraa (näitä vois ehkä hankkia pari lisää?) ja 15 kardinaalitetraa. Monnisia tosiaan ajattelin tunkea taas pohjalle, muuten on kaikki vielä auki. Ehdotuksia siis saa heittää, jos on tarjota jotain kivaa lajia :mrgreen:.
Mä menen aika pitkälti lisäaineiden ja lisähiilen kera, sillä pärjää pitkälle :)

Hmmm, täytyypä miettiä, olisko jotain sopivaa.

akvaristi
Senior Member
Senior Member

Easy Carbon käyttöä on tullut joskus mietittyä, mutta en taida uskaltaa kun on noita monnisia. Jollainhan on ollut ongelmia tällä yhtälöllä.

Mutta oikein kiva olisi, jos sulta löytyis jotain kivaa mulle tyhjään tankkiin :mrgreen:.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Noin, nyt on Haddockin taisto kotiutettu. :D
Karsea jättiläinen! 8O

Katsotaanpas miten suhtautuu sukarapuihin, vielä ei rapuset uskaltanut tulla katsomaan tulokasta, joka pyörii keskellä tankkia ympyrää. :mrgreen:
On kyllä paljon persoonallisempi kuin edeltäjänsä, seuraa tiuhempaan ulkopuolista elämää. [;)]

Toivottavasti ei ylisiisti kuraeteinen ja yläkerta saaneet kateudesta vihreäksi. :mrgreen:
Saati sitten taukoamaton puhumiseni. :mrgreen:

Anyway, nyt on yksi kohta rustittu yli akvalistasta...
Jos Akvaristi päätyy ottamaan nuo korut, niin viikolla 8 voisi jo miettiä sinineontetroja... [;)]
Ensi viikolla mennään katsomaan koiraehdokasta Kaarinaan, pääsee samalla Myllyyn... sinineoneja saisi pikkuparven jo ostettua sieltä. :D
Röyhkeästi pitäisi T-T:ltä pölliä kantoja isompaan tankkiin.. [;)]
Ja samoin ehkä se keittiön pikkuallas. :roll:
Ainiin, Aasia-altaan (tällä hetkellä siis tuo mutteri, saattaa vaihtua.) pöytä pitäisi saada valmistettua joskus. 8-)

*Innolla odottaa Akvaristin päätöstä* :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

akvaristi kirjoitti:Easy Carbon käyttöä on tullut joskus mietittyä, mutta en taida uskaltaa kun on noita monnisia. Jollainhan on ollut ongelmia tällä yhtälöllä.
Ei mun oo kalat koskaan sanonut easy carbosta mitään, vaikka meneekin tupla-annoksella. Siis myös monnisten sekaan.
Röyhkeästi pitäisi T-T:ltä pölliä kantoja isompaan tankkiin.. [;)]
Ja samoin ehkä se keittiön pikkuallas. :roll:
Tarskoos alkaa laittaa romuja pikaliimalla kiinni paikoillee [;)]

MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tia-Teresia kirjoitti:...

Tarskoos alkaa laittaa romuja pikaliimalla kiinni paikoillee [;)]
REPS* :mrgreen:

Ehkä kannattaa... Tosin mitäs se auttaa? 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Pitäisköhän sitä Easy Carboa sitten uskaltaa jossain vaiheessa kokeilla...

EIIII, näin sen äsken mitä pelkäsinkin näkeväni vaikka koitin olla huolellinen :o. Oli sitten vielä yksi kupari tuolla 175:ssa mutustelemassa, kun heitin partikselle kasvisnapin! Kiva alkaa pyydystämään :x. Oli niitä monnisia sitten kuitenkin 14, vaikka en ole ikinä päässyt laskuissani viime aikoina kuin kolmeentoista. Ajattelin että yksi on kupsahtanut jossain välissä. Ja silti koitin vielä katsoa suodattimien taustat yms. kun lopetin monnisten jahtaamisen! Ei missään vaiheessa edes kasveja ja kantoja takaisin törkkiessä näkynyt. Missäköhän mahtoi piileskellä, suurin osa sisustuksesta kun oli pois altaasta. AARGH. Meneekö tämä aina näin, että luulet pyydystäneesi kaikki ja sitten vielä löytyykin yksi jostain :twisted:?

Ja pikkualtaan nitriitti tahtoo taas nousta... kyllä se taitaa niin olla, että on liikaa affenan poikasia liian pienessä purkissa. Mutta jos osan laittaa karanteenialtaaseen kasvamaan, niin missäs mä sitten taas karanteenaan? Huoh, aina yksi allas liian vähän. No sitten ei kai auta kuin paiskata kalat suoraan altaaseen ja toivoa, ettei tule mitään kivaa tautia kaupan päälle... yhtään allasta en aio enää ostaa lisää :roll:.

Ja edelleen on muuten se tapaamispäivä auki :roll:.

Hienoa Mage, että saatte koiran :D. Haluaisin niin itsekin, mutta sitten joskus tulevaisuudessa...
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

akvaristi kirjoitti: Ja pikkualtaan nitriitti tahtoo taas nousta... kyllä se taitaa niin olla, että on liikaa affenan poikasia liian pienessä purkissa. Mutta jos osan laittaa karanteenialtaaseen kasvamaan, niin missäs mä sitten taas karanteenaan? Huoh, aina yksi allas liian vähän. No sitten ei kai auta kuin paiskata kalat suoraan altaaseen ja toivoa, ettei tule mitään kivaa tautia kaupan päälle... yhtään allasta en aio enää ostaa lisää :roll:.

Ja edelleen on muuten se tapaamispäivä auki :roll:.

Hienoa Mage, että saatte koiran :D. Haluaisin niin itsekin, mutta sitten joskus tulevaisuudessa...
Mut hei, mulla olis tuossa tyhjillään reilu 700 litraa, mahtuiskos sinne muutama kakara kasvamaan :mrgreen:

Viikon kahdeksan sunnuntai sopis mulle paremmin kuin hyvin :)

Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: Tas

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Tulipa ahkeroitua koko viikonloppu.
Nyt on 400:n ja 250:n taas siistejä, pienemmässä meni koko järjestys uusiksi, kannot ja kasvit ja kaikki uusissa paikoissa.
Huomenissa siirrän kirsikkabarbit pienempään altaaseen, se on ollut kalaton jo varmaan vuoden, jos vaikka kutasisivat.
Joskus keväämmällä suunnitelmissa hommata sinne parvi neontetroja.
400:sta puuttuu kokonaan ns pääkala, sitä pitää alkaa miettimään kevään tullen, jotain joka viihtyy viileässä vedessä, ph jossain 6-6.5.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
Haddock
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Jos se 26.2. ihmisille passaa, niin siitä sitten vaan nokkaa kohti Huittista! :D

Ajatellen tuota yleistreffipäivää, tai miksei muutenkin, niin HUOMIO!
Tarjolla on 4 kpl sitruunatetroja
Pieni partamonni, sukupuolesta ei tietoa, vielä ei oo haivenen haiventa
Miljoonakaloistakin voi tehdä vaihtareita
Konnanputkea löytyy jaettavaksi
Sinisiä tai vaaleanpunaisia tai vihertäviä omenakotiloita kaipailen itselleni

Viikonloppu meni kanssa jonkinverran puljatessa, ja jatkoa pitäisi vieläkin seurata... Lauantaina hain Ulvilasta lehtaripariskunnan ja kaupanpäälliset 3 sitruunatetraa ja neljä miljoonakalaa. Pytty alkoi pursumaan yli liitoksistaan ja täytyi alkaa tekemään siirtoja eteenpäin. Sekä vanhin naperoista tekee mut hulluksi jokapäiväisellä tivaamisellaan "koska noi kalat siirtyy mun akvaarioon??"

Joten pienoisen painostuksen ja jonkinasteisen pakottavan tarpeen vuoksi tein eilen lenkin Loimaalla. Mage sai taistonsa ja mä sain nähdä siistin tuulikaapin sekä käsittämättömän sekaisen teinin huoneen. 8O

Ja syvästi valitan minusta aiheutunutta hajuhaittaa (olin samoissa varusteissa kuin makkaraa grillaamassa nuotiolla, taisin tuoksahtaa sauhulle) ja sitä vielä suurempaa meluhaittaa. :twisted: Mage hädissään haki mulle TT:n osoitetta, tais pelätä että tosta tädistä ei muuten saa eroa.

Sulkamonni, tai mikälie siirtyi TT:lle ja tovi meni niitä kaikkia pyttyjä ihastellessa. Yritin kotona sanoa että montako niitä oli, mutta en pysynyt enää laskuissa. TT:n pytyt kyllä saivat muutaman idean liikkeelle.. ans katsoa mitä tästä(kin) seuraa. Mietin tossa jo että jos kerran Mage haaveilee siitä keittiön pikkupytystä ja äitee ei oo kovin suopea litrojen lisäykseen, niin mähän oon just sopiva vastaanottamaan sen mutterin :o

Illalla sitten vielä siirsin naperolle puolet puna-aavetetraparvesta (puolet, koska en jaksanut haavia kaikkia, perskeleen nopeita ovat) pienen partamonnin ja jokusen milliksen. Tänään tarvisi ehkä vielä vaihtaa lisää vettä. Tuntuu että purkki on pikkaisen samea. Lieneekö liikakansoituksesta, vaiko siitä että kippasin tripla taikka hexa-annoksen tippalannoitetta. Tiedättehän tapauksen "ei tipu, ei tipu, ei tipu.. rutistan pulloa enemmän, korkki irtoaa ja PLURTS" :frown:
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Eli 26.2. sitten treffaillaan ;)!
Tia-Teresia kirjoitti:
Mut hei, mulla olis tuossa tyhjillään reilu 700 litraa, mahtuiskos sinne muutama kakara kasvamaan :mrgreen:
Elä elä yllytä :mrgreen:. Ei meille ees mahtuis mihinkään enää mitään pyttyä :roll:. Täytyy vissiin vaan sitten seuraavat satsit kalaa tuoda karanteenaamatta, huoh. Kyllä se nitriitti taas nousee, ei se allas vaan jaksa tollasta kakaralaumaa :D.

Mage, piti noista korurihmoista kysyä että mitäs niiden vastikkeeksi haluaisit (rahaa tai vaihtaria?) ja ovatko nuo miten arkoja/rohkeita? Mitenkäs muuten vauva jakselee :)?
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Haddock kirjoitti: Tarjolla on 4 kpl sitruunatetroja
Mulle :mrgreen:
Jos se 26.2. ihmisille passaa, niin siitä sitten vaan nokkaa kohti Huittista!
Mulle sopii edelleen :)
Tiedättehän tapauksen "ei tipu, ei tipu, ei tipu.. rutistan pulloa enemmän, korkki irtoaa ja PLURTS" :frown:
:mrgreen: Mä luulin et vain mulle käy noin :mrgreen:
Nallurainen kirjoitti: 400:sta puuttuu kokonaan ns pääkala, sitä pitää alkaa miettimään kevään tullen, jotain joka viihtyy viileässä vedessä, ph jossain 6-6.5.
Oliks tässä ne iiiiiiisoks kasvavat söpöläiset? (Joko oot muuten hakenut sen kauniin keltaisen jota oon ihastellut?)

...Pikkuhiljaa alkaa jollainlailla hahmottumaan tulevan kalaston suunnittelu, Ja näyttää siltä että tosiaan useampi kalaparvi jää ilman kotia :roll: Viileästä lämpimään meneviä, kokoluokista superpieni-kalankokoinen.

Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

akvaristi kirjoitti:Eli 26.2. sitten treffaillaan ;)!
Tia-Teresia kirjoitti:
Elä elä yllytä :mrgreen:. Ei meille ees mahtuis mihinkään enää mitään pyttyä :roll:. Täytyy vissiin vaan sitten seuraavat satsit kalaa tuoda karanteenaamatta, huoh. Kyllä se nitriitti taas nousee, ei se allas vaan jaksa tollasta kakaralaumaa :D.

Mage, piti noista korurihmoista kysyä että mitäs niiden vastikkeeksi haluaisit (rahaa tai vaihtaria?) ja ovatko nuo miten arkoja/rohkeita? Mitenkäs muuten vauva jakselee :)?
Mikä kokoisia nuo kakarat on nyt? mä voisin niitä kyll ottaa jokusen kasvamaan, jos oikeesti tulee liika ahdasta :roll:

Haddock
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Mä en oo tätä mainostanut vielä ukolle, mutta kun mä ihan AIKUISTEN OIKEASTI haaveilen mutterista tai vastaavasta ja sinne rapusista ja ne TT:n rasboratkin alkoi ihan kauheasti kutkuttamaan takaraivossa.. :roll:

Unohtui muuten ihan täysin kiittää TT:tä tarjoilusta, helpotti oloa kummasti :D
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Tia-Teresia kirjoitti: ...Pikkuhiljaa alkaa jollainlailla hahmottumaan tulevan kalaston suunnittelu, Ja näyttää siltä että tosiaan useampi kalaparvi jää ilman kotia :roll: Viileästä lämpimään meneviä, kokoluokista superpieni-kalankokoinen.
Mielenkiintoista, kerro lisää :D.
Tia-Teresia kirjoitti: Mikä kokoisia nuo kakarat on nyt? mä voisin niitä kyll ottaa jokusen kasvamaan, jos oikeesti tulee liika ahdasta :roll:
Koko vaihtelee aika lailla, isoimmat alkavat olla 3 sentin luokkaa. Pienemmät sitten ehkä 2 cm tai vähän alle. Aika mineiltä kuulostaa, mutta mun silmään jo aika isoja :D. Isoimmat myös alkaa käyttäytymään kirjoahventen (ukkojen?) tavoin pikku hiljaa. Ja ovat kyllä aika sitkeän oloisia kavereita, joten noita varmaan uskaltais kyllä luovuttaa aika pienenäkin. Laitoin kyllä nyt uutta ketjua tuonne alkeisiin aiheesta ja kyselen, minkä kokoisena muut noita kirjoahvenia luovuttelee. Mutta kyllä sä näitä joka tapauksessa mukaas saat parin viikon päästä, jos uskallat ottaa... :)
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

akvaristi kirjoitti: Mielenkiintoista, kerro lisää :D.
Noita minejä jää siis kahta sorttia rasboraa, toisia on vain 5 ja toisia luultavasti 8
Samalla jää piikkisilmät kodittomiksi, niiden lukumäärästä ei ole minkään valtakunnan varmuutta, useampi kuitenkin.
nämä siis melko lämpimään. Vähän viileämpään olis tarjolla Rubiiniseeproja, monta. Keltainen levänuolia (lämpötilahaarukkaa en nyt muista). Viileään kirjorihmabarbit. Pohja tetrojen kohtaloa mietin, toisaalta en niistä haluaisi luopua, mutta kun ei sitten sopivaa purkkia tule olemaan :( Kirjosuppusuut saavat myöskin lähteä, tarjolla neljä priimaa, yksi syntymäkiero ja yksi vaihtelevasti hailakka sekä samaan parveen kuuluva wannabee-suppusuu eli kynäkala :mrgreen:
Tässä nyt tähänastisia.
Mutta kyllä sä näitä joka tapauksessa mukaas saat parin viikon päästä, jos uskallat ottaa...
Miksi en uskaltais :mrgreen:

Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: Tas

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Piikkisilmät mulle, saat vaihturina noita albiinomonnisia :)
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Nallurainen kirjoitti:Piikkisilmät mulle, saat vaihturina noita albiinomonnisia :)
Tuutko heti hakeen :mrgreen:

akvaristi
Senior Member
Senior Member

Selvä, ota kuljetusvälineet sitten mukaan niin saat timangeja mukaasi :mrgreen:.

Noita rubiiniseeprojahan kuolasin siellä käydessäni, arvaa tekiskö mieli ottaa ne ;). Netin mukaan menis vielä 26 asteen lämpöön... montako sulla niitä on? Tosin virtausvaatimus ei kyllä oikein istu rihmisten kanssa yhteen :(... jos nyt päädyn niitä ottamaan.

Mitäs rasboroita sulla olis? Tonne pojan purkkiinhan vois muutama sopia vallan mainiosti. Sitten KUN saan ne ahvenet sieltä muualle :roll:. Suppusuut on mahtavia :). Ne kääpiösuppusuut oli niin ihania, harmittaa edelleen kun nuo pirun petoahvenet söi ne :?.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

akvaristi kirjoitti:Selvä, ota kuljetusvälineet sitten mukaan niin saat timangeja mukaasi :mrgreen:.

Noita rubiiniseeprojahan kuolasin siellä käydessäni, arvaa tekiskö mieli ottaa ne ;). Netin mukaan menis vielä 26 asteen lämpöön... montako sulla niitä on? Tosin virtausvaatimus ei kyllä oikein istu rihmisten kanssa yhteen :(... jos nyt päädyn niitä ottamaan.

Mitäs rasboroita sulla olis? Tonne pojan purkkiinhan vois muutama sopia vallan mainiosti. Sitten KUN saan ne ahvenet sieltä muualle :roll:. Suppusuut on mahtavia :). Ne kääpiösuppusuut oli niin ihania, harmittaa edelleen kun nuo pirun petoahvenet söi ne :?.
Rubiiniseeprojen lukumäärää en pysty sanomaan varmaksi ennenkuin ne haavii altaasta ylös, veikkaan likemmäs kahtakymmentä ainakin. ne kun on helppo saada lisääntymään antamalla suodattimen mennä tukkoon ja huomaamalla tämä noin viikonpäästä tapahtuneesta :roll:

tais olla hehkurasboroita ne mitä on 8 ja viis Rasbora spilocercaa?. Haddock niitä myös jo kuolailee [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”