Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa,

T-T:lle onnittelut komeasta altaasta. Katselin itsekin kuvaa facebookissa. Olishan tommonen pytty ihan kiva.. Ja mullakin on muuten sama ongelma. En ylety altaan pohjaan ilman jakkaraa.

Valvoja: Moderaattorit
Siis täh, millä tasolla?Tia-Teresia kirjoitti: ...Mun tarveis varmaan ottaa oikein projektiksi suunnitella altaat kaikki uusiks. pikkukipoista kun olis tarkoitus kaikista ottaa ero (paitsi lasten akvoista)...
Ainakin kaikista alle 200 litraisistaMA7xGE kirjoitti:Siis täh, millä tasolla?Tia-Teresia kirjoitti: ...Mun tarveis varmaan ottaa oikein projektiksi suunnitella altaat kaikki uusiks. pikkukipoista kun olis tarkoitus kaikista ottaa ero (paitsi lasten akvoista)...![]()
Tyhjäx?![]()
Hmm... Mutterin vois päivittää isompaan... Jes...
Sitä sun keittiön rasbora-allasta on pitkään kuolattu salaa...Tia-Teresia kirjoitti:...
Ainakin kaikista alle 200 litraisistaEli ihan kuivilleen juu ja nurkista pois
Joo, hiilaria kannattaa varmaan miettiä, kun meinaan itse olen huomannut jo 70-wattisten monimetallien kanssa, että valon määrä on otollinen levilleTia-Teresia kirjoitti: ...Ai niin, ei oo hiilareita suunnitteilla, vielä ainakaan. josko sit kerralla kunnolliset. täytyy alkaa ruokkia säästöpossuaNyt on nelisatasessa ollut välillä kiljut, välillä ei. Hyvin on menty ja ihan kivasti kasvit kasvaa vaikka levien kanssa mennäänkin veitsen terällä... laiskuutta ilmassa
Lämpimään ja pehmeään veteen (26-27 astetta, nyt 26 mutta katsotaan nostanko vähän jos niitä rihmakaloja tulee) kaloja kiitosTia-Teresia kirjoitti:Sun tarvii tulla katsomaan ja hieromaan kauppoja kalasista...Mun tarveis varmaan ottaa oikein projektiksi suunnitella altaat kaikki uusiks. pikkukipoista kun olis tarkoitus kaikista ottaa ero (paitsi lasten akvoista) Millasiin olosuhteisiin kaloja kaipaisit? voisin oikein miettiä sitte samalla josko siihen soveltuvia olis jotain tyrkyttää
![]()
Ei hajuakaan, tosi vähänPaljonko siinä olikaan hei litroja?
Mä menen aika pitkälti lisäaineiden ja lisähiilen kera, sillä pärjää pitkälleakvaristi kirjoitti:Joo, hiilaria kannattaa varmaan miettiä, kun meinaan itse olen huomannut jo 70-wattisten monimetallien kanssa, että valon määrä on otollinen levilleTia-Teresia kirjoitti: ...Ai niin, ei oo hiilareita suunnitteilla, vielä ainakaan. josko sit kerralla kunnolliset. täytyy alkaa ruokkia säästöpossuaNyt on nelisatasessa ollut välillä kiljut, välillä ei. Hyvin on menty ja ihan kivasti kasvit kasvaa vaikka levien kanssa mennäänkin veitsen terällä... laiskuutta ilmassa
. Oon nyt rutosti vähentänyt valaistusaikaa, päivätaukokin taitaa olla joku 3,5 tuntia. Hiilarilla sais kasvit varmaan hienosti kasvamaan, itse koitan nyt tuputtaa sitä nitraattia ja ravinteita sinne ja toivoa, että se riittäis. Onhan mulla edelleen se painepullo tuolla, mutta kun en oo vieläkään perehtyny sen käyttöön ja mahtaakohan se riittää 500-litraiseen? Mutta mielestäni valaistuksen vähentäminen on auttanut, levänkasvu on nyt ehkä hiukan hillitympää.
Lämpimään ja pehmeään veteen (26-27 astetta, nyt 26 mutta katsotaan nostanko vähän jos niitä rihmakaloja tulee) kaloja kiitosTia-Teresia kirjoitti:Sun tarvii tulla katsomaan ja hieromaan kauppoja kalasista...Mun tarveis varmaan ottaa oikein projektiksi suunnitella altaat kaikki uusiks. pikkukipoista kun olis tarkoitus kaikista ottaa ero (paitsi lasten akvoista) Millasiin olosuhteisiin kaloja kaipaisit? voisin oikein miettiä sitte samalla josko siihen soveltuvia olis jotain tyrkyttää
![]()
. Niin ja happamaan tietysti, pH pyörii siinä 6,7-6,9:ssä. Äsken haavin kuparit isoon altaaseen (eikä mennyt kuin ehkä tunti, mähän alan kehittymään!
), jotenka nyt siellä ei sitten ole kuin partamonni, 7 robertsintetraa (näitä vois ehkä hankkia pari lisää?) ja 15 kardinaalitetraa. Monnisia tosiaan ajattelin tunkea taas pohjalle, muuten on kaikki vielä auki. Ehdotuksia siis saa heittää, jos on tarjota jotain kivaa lajia
.
Ei mun oo kalat koskaan sanonut easy carbosta mitään, vaikka meneekin tupla-annoksella. Siis myös monnisten sekaan.akvaristi kirjoitti:Easy Carbon käyttöä on tullut joskus mietittyä, mutta en taida uskaltaa kun on noita monnisia. Jollainhan on ollut ongelmia tällä yhtälöllä.
Tarskoos alkaa laittaa romuja pikaliimalla kiinni paikoilleeRöyhkeästi pitäisi T-T:ltä pölliä kantoja isompaan tankkiin..
Ja samoin ehkä se keittiön pikkuallas.![]()
REPS*Tia-Teresia kirjoitti:...
Tarskoos alkaa laittaa romuja pikaliimalla kiinni paikoillee
Mut hei, mulla olis tuossa tyhjillään reilu 700 litraa, mahtuiskos sinne muutama kakara kasvamaanakvaristi kirjoitti: Ja pikkualtaan nitriitti tahtoo taas nousta... kyllä se taitaa niin olla, että on liikaa affenan poikasia liian pienessä purkissa. Mutta jos osan laittaa karanteenialtaaseen kasvamaan, niin missäs mä sitten taas karanteenaan? Huoh, aina yksi allas liian vähän. No sitten ei kai auta kuin paiskata kalat suoraan altaaseen ja toivoa, ettei tule mitään kivaa tautia kaupan päälle... yhtään allasta en aio enää ostaa lisää.
Ja edelleen on muuten se tapaamispäivä auki.
Hienoa Mage, että saatte koiran. Haluaisin niin itsekin, mutta sitten joskus tulevaisuudessa...
Elä elä yllytäTia-Teresia kirjoitti:
Mut hei, mulla olis tuossa tyhjillään reilu 700 litraa, mahtuiskos sinne muutama kakara kasvamaan![]()
MulleHaddock kirjoitti: Tarjolla on 4 kpl sitruunatetroja
Mulle sopii edelleenJos se 26.2. ihmisille passaa, niin siitä sitten vaan nokkaa kohti Huittista!
Tiedättehän tapauksen "ei tipu, ei tipu, ei tipu.. rutistan pulloa enemmän, korkki irtoaa ja PLURTS"
Oliks tässä ne iiiiiiisoks kasvavat söpöläiset? (Joko oot muuten hakenut sen kauniin keltaisen jota oon ihastellut?)Nallurainen kirjoitti: 400:sta puuttuu kokonaan ns pääkala, sitä pitää alkaa miettimään kevään tullen, jotain joka viihtyy viileässä vedessä, ph jossain 6-6.5.
Mikä kokoisia nuo kakarat on nyt? mä voisin niitä kyll ottaa jokusen kasvamaan, jos oikeesti tulee liika ahdastaakvaristi kirjoitti:Eli 26.2. sitten treffaillaan!
Elä elä yllytäTia-Teresia kirjoitti:
Mut hei, mulla olis tuossa tyhjillään reilu 700 litraa, mahtuiskos sinne muutama kakara kasvamaan![]()
. Ei meille ees mahtuis mihinkään enää mitään pyttyä
. Täytyy vissiin vaan sitten seuraavat satsit kalaa tuoda karanteenaamatta, huoh. Kyllä se nitriitti taas nousee, ei se allas vaan jaksa tollasta kakaralaumaa
.
Mage, piti noista korurihmoista kysyä että mitäs niiden vastikkeeksi haluaisit (rahaa tai vaihtaria?) ja ovatko nuo miten arkoja/rohkeita? Mitenkäs muuten vauva jakselee?
Mielenkiintoista, kerro lisääTia-Teresia kirjoitti: ...Pikkuhiljaa alkaa jollainlailla hahmottumaan tulevan kalaston suunnittelu, Ja näyttää siltä että tosiaan useampi kalaparvi jää ilman kotiaViileästä lämpimään meneviä, kokoluokista superpieni-kalankokoinen.
Koko vaihtelee aika lailla, isoimmat alkavat olla 3 sentin luokkaa. Pienemmät sitten ehkä 2 cm tai vähän alle. Aika mineiltä kuulostaa, mutta mun silmään jo aika isojaTia-Teresia kirjoitti: Mikä kokoisia nuo kakarat on nyt? mä voisin niitä kyll ottaa jokusen kasvamaan, jos oikeesti tulee liika ahdasta
Noita minejä jää siis kahta sorttia rasboraa, toisia on vain 5 ja toisia luultavasti 8akvaristi kirjoitti: Mielenkiintoista, kerro lisää.
Miksi en uskaltaisMutta kyllä sä näitä joka tapauksessa mukaas saat parin viikon päästä, jos uskallat ottaa...
Tuutko heti hakeenNallurainen kirjoitti:Piikkisilmät mulle, saat vaihturina noita albiinomonnisia
Rubiiniseeprojen lukumäärää en pysty sanomaan varmaksi ennenkuin ne haavii altaasta ylös, veikkaan likemmäs kahtakymmentä ainakin. ne kun on helppo saada lisääntymään antamalla suodattimen mennä tukkoon ja huomaamalla tämä noin viikonpäästä tapahtuneestaakvaristi kirjoitti:Selvä, ota kuljetusvälineet sitten mukaan niin saat timangeja mukaasi.
Noita rubiiniseeprojahan kuolasin siellä käydessäni, arvaa tekiskö mieli ottaa ne. Netin mukaan menis vielä 26 asteen lämpöön... montako sulla niitä on? Tosin virtausvaatimus ei kyllä oikein istu rihmisten kanssa yhteen
... jos nyt päädyn niitä ottamaan.
Mitäs rasboroita sulla olis? Tonne pojan purkkiinhan vois muutama sopia vallan mainiosti. Sitten KUN saan ne ahvenet sieltä muualle. Suppusuut on mahtavia
. Ne kääpiösuppusuut oli niin ihania, harmittaa edelleen kun nuo pirun petoahvenet söi ne
.