Mulla on yhä hiljainen ja toimiva tuo jbl...akvaristi kirjoitti:Kiitoksia tiedoista. Eli JBL ainakin voisi ehkä olla hiljainen... millaisena kokoonpanona (massat yms.) se tulee, eli onko käytännössä käyttökelpoinen tehtaan "oletusarvoilla"? Niin joo, ja millaisen puhurin tuo pönttö saa aikaan? On jo aika virtaus tuolla tankissa, että kovin lujaa ei tarttisi puhaltaa.
Puhurikin tulee, jos suorilta päästää altaaseen, suihkuputki ratkaisee minusta tuon ongelman. 1500 on 450 litraiseen 150cm pitkään altaaseen hyvä. Tällä hetkellä ilman suihkuputkea suoltaa.
Kaksi miinusta olen laitteesta löytänyt. U- liitos osat voisivat olla hieman laadukkaampia. Eli ne koukut, jotka tulevat lasin reunaan. Nekin voisi vaihtaa vaikkapa eheimin liitoksiin.. Jos vain letkun paksuus käy yhteen.. Ja toinen on käynnistysapu, joka on jäykkä, aluksi ainakin. Nykyään toimii ilman kovempia otteita.
Kohta vuoden on pyörinyt ja kerran olen putsannut. Massat on ihan hyvät perusharrastajalle. En osaa sanoa, miten highteccii ne ovat, mutta minulla toimii pitäen altaan tasapainossa ja "puhtaana". Hanoja on yhdet, mutta en kyllä käsitä, mitä tuossa kaksilla tekisikään. Puhdistus toimii: Hanat kiinni ja hanasto irti ja pönttö pesuun. Tas käyntiin: Hanat paikoilleen, pumppausta ja homma pyörimään..
Juwelin kaapissa seisoo vailla resonointia ja mekkaloita. Pikkanen pörinä kuuluu, kun avaa kaapiston ovet ja istahtaa kuuntelemaan. Normali elämässä tuo ei erotu.
Kaikenkaikkiaan, käyttökelpoinen ihan tehdas pakettina.
Minä kyllä olen tyytyväinen. Toki kokemusta on vain fluvalista entuudestaan, joten eheimin hommiin en osaa kommentoida.
Sisäsuodattimissa tuo eheimin pick up on ollut todella hyvä. Ainakin pienen akvaarion suodatustehtäviin..