Kutuvireinen timanttitetra?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Amos
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Kutuvireinen timanttitetra?

Viesti Kirjoittaja Amos »

Onko tavallista, että timanttikoiras on näin kirkkaan värinen? Pari viikkoa on tetra pysytellyt saman värisenä. Pari vuotta ollut altaassa. Ei taida olla edes hallitseva koiras. Kutemista en ole nähnyt.

Alemman kuvan väritys oikea. Ruumis valosta riippuen ei yleisimmin hehku yhtä keltaisena. Ylemmässä kuvassa on vertailukohtana myös tavallisen värisiä fisuja.
Liitteet
mopo 553.jpg
mopo 553.jpg (75.35 KiB) Katsottu 1366 kertaa
mopo 558.jpg
mopo 558.jpg (68.23 KiB) Katsottu 1366 kertaa
1000, 100 ja 10 litraa
Jaska
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kutuvireinen timanttitetra?

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Kaunis oranssi timanttitetra :D
Minun kalat eivät ole muuttaneet väriä, ovat pysyneet vaaleanharmaina. Kova kutuinto kyllä on! Päätin perjantaina nostaa parven kokoa 10 kappaleella ja ennenkuin laskin kalat uuteen kotiin, huomasin kasvien lehtien seassa minimaalisen timanttitetran poikasen :D Todennäköisesti tuo yksi ainoa on jäänyt henkiin.. Mutta siis tuo punainen väri on kyllä mulle ihan uutta 8O
Amos
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Amos »

Minullakin on ollut timantteja useita vuosia, mutta tämä on ensimmäinen kerta, kun tuon väriseksi on koiras muuttunut Olen myös ottanut lisäystä parveeni pariin otteeseen, kun on ollut jaksoja, jolloin timantteja on pudonnut muutamia yleensä oireillen siten, että alkavat uida etukenossa. Tämän tetran arvioisin olevan n. puolitoistavuotias. Hyvin vilkas on kaveri, ja ainakin tähän saakka on syönyt kuten muutkin.
1000, 100 ja 10 litraa
Kieku
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kieku »

juuri vähän aikaa sitten luin wikipediasta, että timanttitetraa on eri värisiä. Itse olen menossa lauantaina ostamaan parven ja mielenkiinnolla sitten oottelen, että sattusko joukkoon yhtään värillistä yksilöä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”