Tia-Teresia kirjoitti:Ootkos Akvaristi lukaissut
tämän . Siinä olis aiheesta sulle sopivaa tietoa ja linkkejä (Itekkin koittanut aihetta opiskella).
Mullakin oli etelä-ameriikas kumma samennus, epäilen kans että oli bakteeri tms asialla. Nyt näyttäis olevan talttumaan päin, juuri kun aattelin tilailla uv-suodatuksen
Kiitti linkistä. Mä kyllä huomasinkin ton jo aikaisemmin, mutta kun se menee jo niin syvälliseksi etten millään viittis alkaa tavaamaan

. En oikein kyllä usko, että kyse olis muusta kuin nitraatin puutteesta, kun joudun aina tekemään isoja vedenvaihtoja (kannot värjää niin pahuksesti vettä edelleenkin). Kalastoakin tulee kyllä pikku hiljaa lisää, mutta ens hätään jos tuuppais pullosta lisää. Mut sit mun on varmaan pakko tavata toi Sisson ketju, jos se ei auta asiaa

. Ja tiedän myös, että monimetallien värilämpötila saattaa jäädä liian alhaiseksi, mutta kun ei oo löytynyt kirkkaampia polttimoita ainakaan vielä. Ja jos löytyykin, niitä todennäköisesti joutuisi tilaamaan kokonaisen laatikollisen (tai jotain), eikä sekään houkuta.
Joo mä luinkin fb-ryhmästä, että sullakin oli joku samennus menossa. Mä en ajatellut tilata uv-suodatusta ainakaan vielä, on sen verran kallis. Jostain syystä altaan tasapaino on muutenkin heittänyt häränpyllyä, jos samennuskin asettuis sitten kun tasapaino taas löytyy muuten. Toivotaan, että menis nyt nää ihme samennukset ohi siellä ja täällä ilman kalliita vermeitä

.
MA7xGE kirjoitti:
Juu kyllähän mua saa kutsua vaikka miten.
Päätinkin tosiaan tehdä edes yhden omatoimiakvaarioreissun tänä vuonna... Ilman kyydin vinguntaa.

Mutta sinne HASsin huutariin sitten?

Hyvä juttu että saadaan käyttää helpompaa nimeä

. Ja huomasinkin, että meinaat tehdä ihan omatoimireissun

. On se siitä parempi kuin kimppareissu, että saa mennä ihan omien aikataulujensa mukaan. Mietitään sitä HAS:n huutaria, jos sinne on lähtijöitä? Mä kun en halua ajella tolla ilmansuunnalla

.