Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Pistän nyt kun on vielä aikaa:
Olen viikolla 8 (20.-24.2.) menossa käymään Turussa junalla, jos joku tarvitsee esim. jotain kemikaalia/lääkettä/laitteita näistä liikkeistä, niin YV:tä:
Akvaariopiste
Karvakorvat
Puutorin Akvaario
Uusi Akvaario
Lemmikkieläinkeskus Zoo Jatar

Voin myös kuljettaa suunnasta toiseen kauppatavaraa, mutta siis vain sen verran mitä selkäreppuun mahtuu. [;)]

Tarkka päivämäärä ei ole vielä valittu, mutta ma-pe tapahtuu, pitää vielä varmistaa äidiltä lupa ja rahoitus, niin AVOT! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Aprikoosi kirjoitti:Tia-Teresialle tuhannet kiitokset ja kunnia siitä, että mulla on nyt kotona 5 ihanaa ja upeeta lehtikalaa! <3 Hassu petokotilokin oli het liikenteessä, ku altaaseen pudotin, toivottavasti se on kovasti nälkänen.. ;)
Meillä siis parvi täys tällä erää, nyt toivotaan, että elelisivät sovussa koko poppoo! :)
:mrgreen: hieno juttu... mun purkki näyttää entistäkin tyhjemmältä :mrgreen:
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

MA7xGE kirjoitti: Ei se mikää vaikee oo, voit sen toki lyhentää vaikka MA7, tätä moni harrastaa esim. Minecraft-pelissä, kun ei aina voi sanoa kuin tietyn (n.40) merkkimäärän verran. :roll:
nii ja urppis sanoo "mage". :mrgreen:

Mut urppis onki mun lörpöttelykamu. :mrgreen:

No, ei sieltä Skanssistakaan mitään löytynyt. :|
Paitsi GPS tuli postissa, siinä meniki kaikki rahat. :roll:

muox:
Niin ja sieltä löytyi niitä valkoisia lehtikaloja, mutta myös normaaleilla silmillä, ei niillä ollut mitään punaisia... :|
Sallitko myös tämän ketjun jäsenten käyttöön tuon Magen, se olisi ehkä kätevin ;)? Ja piti vielä sanomani, että meidän kyydissä kyllä varmasti toiste pääsee reissuun :), kun vaan tiedetään varmasti lähtömme ja reissukohteet. Nyt oli vaan ajatuksena hakea miehen tietokone korjauksesta Tampereelta samalla & käydä kylässä, mut ei se kone sit ollutkaan vielä kunnossa.

Harmi ettei Skanssista sitten löytynyt mitään :|. Täällä on nyt tehty massiiviset vedenvaihdot kumpaankin pääaltaaseen. Jos vielä hinkkailevat, niin saavat hinkata kuinka paljon tahansa, jos ei muita oireita löydy. Ja kaipa sitä pienempää allasta vaivaa/vaivasi jonkinlainen bakteerisamennus, en vaan tiedä mikä senkin tankin tasapainon sitten on sekoittanut...? Tiedä häntä.

Ensi viikolla lähtee akvaarioon.fistä tilaus ja aion kyllä nyt hommata sitä nitraattiliuostakin, kun mikään ei tunnu kasvavan tuolla isossa altaassa, levät vaan rehottaa. Mutta nitraattihan on ollutkin lähestulkoon nollassa juuri ennen vedenvaihtoa. Jos sillä nyt saataisiin kasveihin kasvuvauhtia päälle ja tilanne tasapainoon. Se iso kantokin taitaa nyt sitten lähteä, tuntuu vievän niin helkkaristi tilaa. Pitää hommata joku pienempi tilalle. Ensi viikonloppuna pitäis nokan näyttää Vantaalle. Suunnitelmissa olisi käydä myös Sea Lifessa. Jos kauniisti anelen kuskilta, niin mahtaiskohan se kuljettaa myös Akvaario Kurkeen katsomaan kantoja ;)?
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Ootkos Akvaristi lukaissut tämän . Siinä olis aiheesta sulle sopivaa tietoa ja linkkejä (Itekkin koittanut aihetta opiskella).

Mullakin oli etelä-ameriikas kumma samennus, epäilen kans että oli bakteeri tms asialla. Nyt näyttäis olevan talttumaan päin, juuri kun aattelin tilailla uv-suodatuksen :roll:

Täällä kans akvaarioon.fi tilaus lähdössä luultavasti ensviikolla, tarttis tilailla vähän uuteen akvaan suodattelutarpeita, varmaan myös jokunen litra lisäaineita ja kasveille jotain juurille olis myös hankinta listalla. Sais vaan aikaiseksi tehdä tutkimukset ja päätökset kaiken osalta loppuun. Altaan hakureisukin uhkaavasti lähenee ja mitään en ole saanut asian eteen tehtyä. toki hirmuisen määrän ajatustyötä :mrgreen:

MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

akvaristi kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti: Ei se mikää vaikee oo, voit sen toki lyhentää vaikka MA7, tätä moni harrastaa esim. Minecraft-pelissä, kun ei aina voi sanoa kuin tietyn (n.40) merkkimäärän verran. :roll:
nii ja urppis sanoo "mage". :mrgreen:

Mut urppis onki mun lörpöttelykamu. :mrgreen:

No, ei sieltä Skanssistakaan mitään löytynyt. :|
Paitsi GPS tuli postissa, siinä meniki kaikki rahat. :roll:

muox:
Niin ja sieltä löytyi niitä valkoisia lehtikaloja, mutta myös normaaleilla silmillä, ei niillä ollut mitään punaisia... :|
Sallitko myös tämän ketjun jäsenten käyttöön tuon Magen, se olisi ehkä kätevin ;)? Ja piti vielä sanomani, että meidän kyydissä kyllä varmasti toiste pääsee reissuun :), kun vaan tiedetään varmasti lähtömme ja reissukohteet. Nyt oli vaan ajatuksena hakea miehen tietokone korjauksesta Tampereelta samalla & käydä kylässä, mut ei se kone sit ollutkaan vielä kunnossa.
Juu kyllähän mua saa kutsua vaikka miten. :mrgreen:
Päätinkin tosiaan tehdä edes yhden omatoimiakvaarioreissun tänä vuonna... Ilman kyydin vinguntaa. :mrgreen: Mutta sinne HASsin huutariin sitten? :D
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Tia-Teresia kirjoitti:Ootkos Akvaristi lukaissut tämän . Siinä olis aiheesta sulle sopivaa tietoa ja linkkejä (Itekkin koittanut aihetta opiskella).

Mullakin oli etelä-ameriikas kumma samennus, epäilen kans että oli bakteeri tms asialla. Nyt näyttäis olevan talttumaan päin, juuri kun aattelin tilailla uv-suodatuksen :roll:
Kiitti linkistä. Mä kyllä huomasinkin ton jo aikaisemmin, mutta kun se menee jo niin syvälliseksi etten millään viittis alkaa tavaamaan :roll:. En oikein kyllä usko, että kyse olis muusta kuin nitraatin puutteesta, kun joudun aina tekemään isoja vedenvaihtoja (kannot värjää niin pahuksesti vettä edelleenkin). Kalastoakin tulee kyllä pikku hiljaa lisää, mutta ens hätään jos tuuppais pullosta lisää. Mut sit mun on varmaan pakko tavata toi Sisson ketju, jos se ei auta asiaa :mrgreen:. Ja tiedän myös, että monimetallien värilämpötila saattaa jäädä liian alhaiseksi, mutta kun ei oo löytynyt kirkkaampia polttimoita ainakaan vielä. Ja jos löytyykin, niitä todennäköisesti joutuisi tilaamaan kokonaisen laatikollisen (tai jotain), eikä sekään houkuta.

Joo mä luinkin fb-ryhmästä, että sullakin oli joku samennus menossa. Mä en ajatellut tilata uv-suodatusta ainakaan vielä, on sen verran kallis. Jostain syystä altaan tasapaino on muutenkin heittänyt häränpyllyä, jos samennuskin asettuis sitten kun tasapaino taas löytyy muuten. Toivotaan, että menis nyt nää ihme samennukset ohi siellä ja täällä ilman kalliita vermeitä 8-).
MA7xGE kirjoitti: Juu kyllähän mua saa kutsua vaikka miten. :mrgreen:
Päätinkin tosiaan tehdä edes yhden omatoimiakvaarioreissun tänä vuonna... Ilman kyydin vinguntaa. :mrgreen: Mutta sinne HASsin huutariin sitten? :D
Hyvä juttu että saadaan käyttää helpompaa nimeä :mrgreen:. Ja huomasinkin, että meinaat tehdä ihan omatoimireissun :). On se siitä parempi kuin kimppareissu, että saa mennä ihan omien aikataulujensa mukaan. Mietitään sitä HAS:n huutaria, jos sinne on lähtijöitä? Mä kun en halua ajella tolla ilmansuunnalla :roll:.
Haddock
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Magella onkin aika sompaaminen jos meinaa noissa kaikissa liikkeissä käydä päivän aikana. Bussilippua tietty vaan kouraan ja sukkuloimaan pitkinpoikin Turkua. :) Jos paniikki iskee neljän jälkeen hevonkukunkuusessa, (karvakorvat on ainakin hankalassa paikassa mun muistaakseni) niin mä voin tulla siirtämään sua keskustamman suuntaan tai kotipuoleen, auto kun liikkuu päivittäin välillä turku-huittinen. :)

Mä oon niiiiiin liekeissä kun mun omenakotilot tekaisivat ensimmäisen munaryppään. Rypäs oli kuulemma yön aikana jo hävinnyt, kun jouduin sen siirtämään parempaan paikkaan. Kai joku on sitten jyrännyt ryppään telineen päältä veteen ja virtaus vienyt ties minne. En hoksannut itse aamulle katsoa mitä sinne kuuluu, mutta ukko kertoi ettei hän äkkiä mitään nähnyt. Olivat sitten nimittäin munineet melkein altaan ulkopuolelle ulkosuodattimen poistoletkun varteen.. Mutta eiköhän ne kohta lisää tee, ainakin nyt on toiveita lisääntymisestä. Sitä ne porilaiset teettää. :twisted:
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Pistän tännekkin, että ZooJatar ja karvakorvat jäävät pois, ihan vain sen takia, ettei äiti päästä eksymään noin kauas. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Aprikoosi
Member
Member
Akvaarioseurat: PAK

Viesti Kirjoittaja Aprikoosi »

Haddock: Hyvä, hyvä! Tonhan ne porilaiset osaa.. ;) Mulla ne ei kyllä tosin suostunu lisimään, tai sitten joku pupelsi munat ennen, ku bongasin.. :F
100 l: sinineppareita, tähtipartis ja sukarapuja. MYYTÄVÄNÄ!!!!!
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

akvaristi kirjoitti:
Joo mä luinkin fb-ryhmästä, että sullakin oli joku samennus menossa. Mä en ajatellut tilata uv-suodatusta ainakaan vielä, on sen verran kallis. Jostain syystä altaan tasapaino on muutenkin heittänyt häränpyllyä, jos samennuskin asettuis sitten kun tasapaino taas löytyy muuten. Toivotaan, että menis nyt nää ihme samennukset ohi siellä ja täällä ilman kalliita vermeitä 8-).
Siis WOT, mua vakoillaan FACESSA :mrgreen: Ekkä oo pyytäny mua kaveriks [;)] hö, pitääks mun täs kohtaa kerätä haavini ja kalapussini ja lähtee muihin ketjuihin kalastaan :mrgreen:

Ai uv-suodatinko kallis? Njaa, riippuu miten vertaa harrastuksen muihin rahanmenoihin :mrgreen:

...Mä tuota MA7xge:a houkuttelinkin tänään, josko hypättäis silloi hiihtolomalla vaix mun kotteroon ja lähettäs sillä kiertään noita turkusen kalakauppoja, pääsis vaix sit noihi kauempiinkin (jollei sitte äiti kiellä menemästä vieraiden naisten kyytiin :mrgreen: ).

akvaristi
Senior Member
Senior Member

Heh, kunhan satuin huomaamaan että sinne ryhmään kirjoittelit :D. En oo kehdannu pyytää kaveriksi [:I], kun en tiedä kuka puolivierasta akvaariohullua nyt kaverikseen haluais :roll: :mrgreen:. Mutta virhehän saadaan äkkiä korjattua ;).

On se uv-suodatin pelkän samennuksen takia mun mielestä hiton kallis ostos, ainakin vielä toistaiseksi. Katotaan sitten, kun mä olen kärsinyt tosta samentumisesta kuukauden verran, että josko sit... :mrgreen:

Hehheh, mahtaakohan Mage saada lupaa hypätä kyytiin... :D

Itse odottelen tässä innolla, että pääsee Kurjen valikoimaa katsastamaan :).
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

kuka puolivierasta akvaariohullua nyt kaverikseen haluais
...Ilmeisesti pitää olla sitten täysin hullu, kun kyllä mut on kaverikseen huolinu aika monikin :mrgreen:
On se uv-suodatin pelkän samennuksen takia mun mielestä hiton kallis ostos, ainakin vielä toistaiseksi.
Mä ajattelin Fiksuna, et sitä voi sitten joskus tarvita jossain muussa projektissa :roll: Eli jos mä jaan tuon hinnan altaiden lukumäärällä ja vielä menneillä ja tulevilla harrastevuosilla potenssiin kaikki aikain saatossa olleet altaat, niin eihän se sit maksa oikeastaan yhtään mitään, eihän :mrgreen:

...Olin itte tosi pettynyt siihen kurjen valikoimaan, oikeesti odotin löytäväni jotain spesiaalia, mut ihan samat pyrstöt oli jo nähty loimaa-turku akselilla. Tampereellakin oli erikoisempia. Saamani palvelukin oli erittäin ala-arvoista, jollei lasketa sitä että se nuori jolppipoika koitti epätoivoisena paikkailla omistajan ynseyttä sen kadottua takahuoneen syövereihin.

akvaristi
Senior Member
Senior Member

Tia-Teresia kirjoitti: ...Ilmeisesti pitää olla sitten täysin hullu, kun kyllä mut on kaverikseen huolinu aika monikin :mrgreen:
Hah :mrgreen:. No joo, ei vaan oikeasti aina kehtaa lähetellä kaveripyyntöjä, kun ei tiedä mihin kukakin haluaa vetää rajan kaveripiirinsä suhteen. Mutta nyt on tehty työtä käskettyä ja pyyntö lähetetty ;).
Tia-Teresia kirjoitti:Mä ajattelin Fiksuna, et sitä voi sitten joskus tarvita jossain muussa projektissa :roll: Eli jos mä jaan tuon hinnan altaiden lukumäärällä ja vielä menneillä ja tulevilla harrastevuosilla potenssiin kaikki aikain saatossa olleet altaat, niin eihän se sit maksa oikeastaan yhtään mitään, eihän :mrgreen:
No juu, sulla varmaan onkin enemmän käyttöä sille. Nyt sitten mulla on poikasaltaassakin sameaa vettä, vaikka just eilen imuroin suurimmat jaskat pohjalta ja vaihdoin siinä samalla sit 2 ämpärillistä vettä :o. Helkkarin helkkari, AINA jotain tahimista [}:)].
Tia-Teresia kirjoitti:...Olin itte tosi pettynyt siihen kurjen valikoimaan, oikeesti odotin löytäväni jotain spesiaalia, mut ihan samat pyrstöt oli jo nähty loimaa-turku akselilla. Tampereellakin oli erikoisempia. Saamani palvelukin oli erittäin ala-arvoista, jollei lasketa sitä että se nuori jolppipoika koitti epätoivoisena paikkailla omistajan ynseyttä sen kadottua takahuoneen syövereihin.
No höh, harmi. Ei sitten kannata latailla kovin suuria odotuksia sen paikan suhteen... aika moni pk-seutulainen pitää liikkeestä, just kävin ko. aiheesta lueskelemassa ketjua. Mut toki muutama soraääni on kyllä tullut jossain vastaan... onkohan siellä joku naamakerroin? No mut mä ajattelin lähinnä käydä sitä juurakkoa katsomassa siellä. Jos on ynseä meininki, niin minähän kannan rahani muualle :roll:. Tuleepahan sit itsekin nähtyä mikä meno siellä liikkeessä on.
Ninium85
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

...Mä tuota MA7xge:a houkuttelinkin tänään, josko hypättäis silloi hiihtolomalla vaix mun kotteroon ja lähettäs sillä kiertään noita turkusen kalakauppoja, pääsis vaix sit noihi kauempiinkin (jollei sitte äiti kiellä menemästä vieraiden naisten kyytiin ).
Määkin haluun tulla turkuun!!! Haluaisin mennä käymään uudessa akvaariossa, mut kun en ite enää uskalla ajella niin kauas yksinäni..
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tia-Teresia kirjoitti:...

...Mä tuota MA7xge:a houkuttelinkin tänään, josko hypättäis silloi hiihtolomalla vaix mun kotteroon ja lähettäs sillä kiertään noita turkusen kalakauppoja, pääsis vaix sit noihi kauempiinkin (jollei sitte äiti kiellä menemästä vieraiden naisten kyytiin :mrgreen: ).

No hei taas. :mrgreen:

Pahoittelut T-T äkillisestä ja epäkohteliaasta karkaamisesta, mutta alkoi vatsa kiertää aika vauhtia... Kotio pääsin niin äiti huutaa että pojilla on joku ihme mahapöpö iskeny päälle mun ollessa teillä... [:I]
Tosin nuorimmaisella on mennyt ohi, ja kyllä mäkin jo huomenna voin mennä kouluun, mutta yö menikin sitten vessassa...

Toivottavasti siellä ei saatu tartuntaa. [:I]

akvaristi kirjoitti:...
Hehheh, mahtaakohan Mage saada lupaa hypätä kyytiin... :D
...
Miksi en saisi? :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Jee, nyt on täälläkin omppu muninut :). Taitaa vaan munarypäs kuivahtaa tai sitten hukutan sen kastelemalla liikaa, mutta kaipa sitä yrityksen ja erehdyksen kautta jossain vaiheessa saadaan pikkuomppuja aikaiseksi 8-)? Nyt on vaan senkin akvaarionkin vesi sameaa, huokaus. Ja just eilen vaihdoin vettä pari ämpärillistä... ei tajua miten sen jälkeen vesi on voinut samentua...
jahmatti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jahmatti »

Miks joku ei vois joskus mennä edes hyvin. Taas oli kaks hastatusta uimas väärinpäin altaassa..

Täällä mietin että saanko nykyiset kalaset jaettua fiksusti vaikka kolmeen altaaseen vain pitäisikö laittaa neljäskin kyspymään?! Mutta jos kuolemat jatkuu niin mahtuvat kohta jo varmaan yhteen altaaseen kaikki..

Ensimmäinen ongelma on T-T:ltä tulleet lehvät.. Mietityttää jääkö ne liiaksi vilkkaiden kongonterojen jalkoihin? Mutta kun seuraava allas olis 250l, niin tuskin tuonne mahtuvat? Ja mitä niille sitten voisi seuraksi laittaa?

Monnisia myös mietin että miten ne jaan. Tuonne 250l mahtuisi pohjalle hyvinkin. Mutta laittaisinko sinne hastatukset ja reinot yhdessä? 100l on pikkunuoliaisia, joten sinne en niitä voi laittaa. Ja 660l pohjalla on kupareita ja piikisilmiä..

Kyllä se ulkosuodatin pysyy tuolla altaan alla piilossa, niin kauan kun joku tulee sen tuolta hakemaan :)
maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
akvaristi
Senior Member
Senior Member

jahmatti kirjoitti:Miks joku ei vois joskus mennä edes hyvin. Taas oli kaks hastatusta uimas väärinpäin altaassa..

Voi voi, taitaa nuo hastatukset olla herkkiä kaloja :(. Ja niinpä, miks mikään ei mene ikinä hyvin... sain KOLMANNEN akselin Eheimistä poikki!! Tuli tänään akvaarioon.fin tilaus ja piti laittaa uus roottori ja akseli paikoilleen. Miten sattuikaan, että sain ihan uuden akselin taas poikki... tekis kohta mieli päästää itku :( :(. Olenko mä tosiaan niin kömpelö, etten saa niitä pysymään ehjänä?

Ihan sama, mutta nyt riitti. Täältä sais lähes täysin uusitun (tiivisteitä, massat, kannen tiivisterengas, imuputkena Installation Set 1, roottori, osa letkuista) Classic-suodattimen halvalla. Se akseli tietty pitää uusia ja hyvä olisi myös ylimenokaari hommata, kun näyttää sekin puuttuvan, mutta muuten täydellinen setti. Jos tämä vaikka pysyis jonkun muun käsissä kasassa... mä tilaan joka tapauksessa kuuvalon Zooplussalta, samalla sieltä tulee sitten JBL:n ulkopönttökin...

Mutta onneksi nuo uudet monniseni näyttävät todella kauniilta! Värit ovat tummentuneet ja kaloilla on kauniisti hohtava oranssi raita ja naama lähes musta. Yritän, jos saisin ne vaikka kutemaan... vaihtelen joka päivä vettä pari astetta viileämmällä vedellä ja ruokin kaksi kertaa päivässä kaverit ähkyyn :D. Ja isossa altaassa timanttiahvenet on taas kuteneet (viimeisen kutu meni jollain lailla pieleen).
jahmatti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jahmatti »

Laitappa akvaristi lisää infoo suodattimesta yv:nä..

Siis ilm todella herkkiä. Ovat kanssa niin pieniä.. NOilla yksilöilllä ilm ongelmana syöminen. Olivat kovin laihoja, jos niin voi sanoa niin pienestä kalasta.
maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

jahmatti kirjoitti: Ensimmäinen ongelma on T-T:ltä tulleet lehvät.. Mietityttää jääkö ne liiaksi vilkkaiden kongonterojen jalkoihin? Mutta kun seuraava allas olis 250l, niin tuskin tuonne mahtuvat? Ja mitä niille sitten voisi seuraksi laittaa?
Eivät jää, ne pitää puolensa vaikka ei välttis ihan siltä aina näytä :mrgreen
jahmatti kirjoitti:NOilla yksilöilllä ilm ongelmana syöminen. Olivat kovin laihoja, jos niin voi sanoa niin pienestä kalasta.
Mä laittaisin varmaan lajialtaaseen tehoruokintaan :roll:

...Kuka on juorunnut, että meil on pari akvaa [}:)] Lehtimies (tai oikeastaan nainen) aikoo tulla tekemään lehtijuttua kalakeittoastioista ja hurahtaneesta harrastajasta 8O

MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Mä voin tulla siistimään altaita, niin sulle jää aikaa siistiä huusholli. :D

Tasajako! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Tiedättekö Loimaan nurkilla vaikuttavat akvaristit että onko Loimaalla myynnissä kääpiöpallokaloja?
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

MA7xGE kirjoitti:Mä voin tulla siistimään altaita, niin sulle jää aikaa siistiä huusholli. :D

Tasajako! :mrgreen:
Sopii :D
mickey2004 kirjoitti:Tiedättekö Loimaan nurkilla vaikuttavat akvaristit että onko Loimaalla myynnissä kääpiöpallokaloja?
Ei ole, Forssassa aika ajoin on ollut Epeleissä.

mickey2004
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Jep, siellä niitä on nytkin, mutta ajattelin kysäistä jos muualtakin lähiympäristöstä löytyisi :).
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Joko olis ajatusta siitä miittinkipäivästä? Mulla olis ainakin nyt kova tarve saada nopeasti kasvavien lajien pistokkaita. Tosin saanhan mä omasta altaastani jotain, mutta lisääkin olis kiva saada. Jos vaikka nyt lähtis johonkin kasvamaan, kun lisään ravinteita reilusti pullosta ja valaisuaikaa on järkevöitetty :roll:.

Vai pääsee Tia-Teresia lehteen :D? Onko paikallislehden/sanomalehden edustaja tulossa? Jos on, niin kerropa sitten minkä päivän lehdessä juttu on, pitää ehdottomasti nähdä se (täällä töissä kun pääsen lukemaan monennäköistä lehteä) :mrgreen:.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”