Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
airam
Junior Member
Junior Member
Viestit: 187
Liittynyt: 13:46, 22.01.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja airam »

Mä olen useammankin kerran nähnyt unta siitä, laitan kalat ämpäriin ja otan ne mukaan mökille talvilomalla. Mökki on saaressa ja sinne mennään jäätä pitkin moottorikelkalla. Koska matkan aikana vesi viilenee väkisinkin, niin lisään aina perillä lämmintä vettä astiaan. Yhdessä unessa keitin vedenkeittimessä vettä ja kaadoin kiehuvaa vettä teekupin sijaan astiaan, missä kalat olivat. Heräsin sitten siihen paniikkiin, että olin tappanut kalani kiehuvalla vedellä.
sekalat 350 litraa, 240 litraa ja 200 litraa
rapula 167 litraa & omppula 126 litraa
Oskarista tuli Kissaenkeli 9.3.2013
eeroq
Senior Member
Senior Member
Viestit: 602
Liittynyt: 14:44, 09.05.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Nyt näin unta viimeyönä, että oli perustanut oulun stockmannin kellariin akvaarioliikkeen ja tienasin hyvin! :D
Iiriva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 19:55, 24.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Iiriva »

Näin viime yönä unta, että akvaariomme oli kasvanut niin isoksi, että mahduin uimaan siinä matkaa, kalojen seassa. :D Onhan se oikeastikin niin iso, että mahtuisin sinne vaivatta uppeluksiin suorana makaamaan, mutta että ihan uimalla uimaan... :D
1125- ja 200-litraiset seuralat. 120L ja 45L kuivana.
http://liquefied.blogspot.com
TaikaHuussi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 122
Liittynyt: 12:20, 17.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja TaikaHuussi »

Näin jonki aikaa sitte unta että kutistin kissani ja laitoin ne akvaarioni uimaan ja sen jälkeen kutistin itseni ja menin suodattimeen jossa asusti muumipeikko.. :mrgreen: Perin outo uni.
54l - partiksia ja milliksiä
96l - partiksia, kardinaalitetroja ja mustatetroja
Sekä 3 ihanaa kissaa ♥ ! OSTETAAN YLI 100l ALLAS ! yv
heituliini
Senior Member
Senior Member
Viestit: 659
Liittynyt: 23:13, 24.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaenuun korpi :D

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja heituliini »

Paavo Pesusienellä on lemmikkikotilo Kari. Yhdessä jaksossa Paavo siivoaa Karin "kämppää". Näin unta, että ryömin itse pitkin akvaarion pohjaa mopin ja pölyimurin kanssa ja siivosin kierteisten, petokotiloiden ja ompun yksiöt :D Laitoin asukit siksi aikaa katsomaan lasten kanssa olkkariin Paavo Pesusientä :mrgreen:
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
kallepetteri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 22:35, 27.11.2007
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja kallepetteri »

Minä näin muutama yö sitten unta, että minulla oli 300 litran akvaario, johon hankin kaloja. Menin akvaariokauppaan ja ostin akvaarioon 4 sinirihmakalaa, 10 miekkapyrstöä (2 urosta ja 8 naarasta), 6 haarniskamonnia ja 4 partamonnia. Vein kalat akvaariooni ja odotin 3 viikkoa, kunnes menin ostamaan lisää kaloja akvaariooni. Koska olin ensimmäisellä käynnillä akvaariokaupassa unohtanut sanoa, että haluan sinirihmakaloja 1 uroksen ja 3 naarasta, niin olin saanut niitä 2 urosta ja 2 naarasta. Niinpä minun piti ostaa sinne lisää sinirihmakalanaaraita ja ostin niitä sinne 4. Sen lisäksi ostin sinne parven tiikeribarbeja, taisi olla sellainen 20 yksilön parvi kyseisiä barbeja mitä sinne ostin. Uni loppui siihen, kun kauppaan tuli äiti noin 4-5 vuotiaan lapsen kanssa. Kyseinen lapsi katsoi jotain myynnissä olevaa kalaa ja huusi, että "Äiti katso, hauki", jolloin minä, myyjä ja lapsen äiti nauroimme.

Aika hurjalta näin jälkeenpäin ajateltuna tuli siihen unessa siihen 300 litran akvaarioon: 8 sinirihmakalaa, 10 piikkisilmää, 20 tiikeribarbia, 6 haarniskamonnia ja 4 partamonnia.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Olin viimeöisessä unessani kaiketi vähän innostunut PIENESTÄ mahdollisuudestani hankkia 100< (128l) allas, ja olin hankkinut nykyisen 63:sen altaan "tulevan" kalaston, ja uuden altaan kalaston valmiiksi tuohon 63:seen. 8O
Eli altaassa meni 6korurihmaa, 4kattaria tusina tapparakalaa, 20mustaneonia, tusina helmimonnisia, lipukirjoahvenpari... Nämä sitten söivät toisiaan (WTF? :mrgreen: ), mustaneoneja ja kattareita sai koko ajan haavia puoliksi syötyinä altaasta. :roll:

Kaiken lisäksi allas alkoi vuotamaan, vasemmasta päädystä alkoi valumaan vettä, kehyksen alta, ikään kuin olisi tullut altaan alta. :roll:

Ja sitten tulikin herätys. :mrgreen:
Päätin tämän jälkeen rauhoittua vähän tässä kalastonsuunnittelussa, joten nyt mielessä pyörii sisustus. :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Iiriva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 19:55, 24.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Iiriva »

Näin viime yönä unta, että partamonnimme olisi kuollut, kellunut vain harmaana vastaan. :( Onneksi tajusin herätessäni nähneeni unta.
1125- ja 200-litraiset seuralat. 120L ja 45L kuivana.
http://liquefied.blogspot.com
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Näin yks kerta sellasta unta että oli tulossa maailmanloppu ja sitten ko alkoi maanjäristykset niin akvaarioon tuli halkeamia järistyksien takia ja vedet valui pois akvasta, mua ärsytti kaikista eniten että akva ei kestäny järistyksiä ja yritin pitää kalat elossa. Onneks se oli vain unta :D
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
heituliini
Senior Member
Senior Member
Viestit: 659
Liittynyt: 23:13, 24.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaenuun korpi :D

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja heituliini »

KalaKissa kirjoitti:Näin yks kerta sellasta unta että oli tulossa maailmanloppu ja sitten ko alkoi maanjäristykset niin akvaarioon tuli halkeamia järistyksien takia ja vedet valui pois akvasta, mua ärsytti kaikista eniten että akva ei kestäny järistyksiä ja yritin pitää kalat elossa. Onneks se oli vain unta :D
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Näin toissayönä unta, että uin itse kalan kokoisena tuossa meidän 180-litraisessa. Vesi oli tosi hötyistä, sameaa ja likaista ja minua ahdisti henkisesti aivan suunnattomasti. Sitten siellä akvassa tuli tyttäreni vastaan, uiden kalan kokoisena hänkin. Hänen kaulaansa oli kiinnittynyt kaikki akvaarion roskakotilot ja ne olikin muka punkkeja ja minua inhotti nyhtää niitä pois. Suunnittelin sitten, että soitan ambulanssin viemään tytön päivystykseen niitä poistattamaan, kun en itse päässyt akvaariosta pois, mutta sitten tajusin, että minähän itse päivystän nyt ambulanssia... Melkoinen sekametelisoppa 8O
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
eeroq
Senior Member
Senior Member
Viestit: 602
Liittynyt: 14:44, 09.05.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Näin unta pari päivää sitten, että olin itse akvaariossa ja lopulta partamonni suuttui minulle ja söi minut ;) Nyt ehkä alan helliä partiksia enemmän, niin ehkä ensi unessa on toisin.. :)
Xiphophorus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 19:38, 15.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Xiphophorus »

Viime yönä näin unta,että kannoin 54l akvaarioni kouluun.Sitten viimeisen tunnin ajaksi jätin akvan pihalle jäätymään. [:I] Mutta kun koulu loppui,hain akvaarioni,eikä se ollut edes jäässä!Suodatinkin toimi vaikkei se edes ollut kiinni seinässä.Hetken kuluttua kotona,kun olin laittanut akvan takaisin normaalille paikalleen,niin yhtäkkiä vesi muuttui sameaksi.Ihmettelin miksi vesi muuttui sameaksi.Sitten joku akvaarioista tietämätön ihminen sanoi minulle:"vesi on liian lämmintä".Ja minä tietenkin uskoin. [:I] Sitten kun olin säätämässä lämmitintä,niin tietenkin lämmitin hajosi.Sitten heräsin...
54L
miramekko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 144
Liittynyt: 20:05, 01.04.2008
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja miramekko »

Olen monesti nähnyt sellaista painajaista, että unohdan akvaariollisen kaloja ihan täysin, että yhtäkkiä tajuan, että mulla on tuolla just ja just elossa kituuttavia kaloja, joita olen ruokkinut viimeksi vaikkapa kuukausi sitten. En tiedä, mistä tällainen teema, ei mulla todellisuudessa ole mitään ongelmaa ruokintojen muistamisessa.
X_FISH
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 19:37, 19.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: oulu

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja X_FISH »

Näin tänään sellaista unta että omistin suuren akvaarion jossa oli vain yksi valtava pleko. Unessa nostin plekon akvaariosta ja sanoin "Kas niin Masi, lähdetäänpä aamulenkille". Laitoin Masille pannan ja hihnan ja lähdin pihalle Masi kanssa ja se ryömi maalla sangen vauhdikkaasti :o Käveltyäni masin kanssa jonkun aikaa, vastaan tuli toinen pleko ja siinä samassa Masi repäisi hihnan kädestäni ja lähti laukkaamaan kohti toista plekoa. Lähdin juoksemaan perässä, ja tappeluhan siiinä syntyi. Saatuamme plekoni kiinni, toinen plekon taluttaja oli tosi vihainen minulle ja huusi "Meidän Pertsa ois voinu kuolla!" Olihan Pertsan haavat syviä. Pyytelin itkua pidätellen anteeksi, ja sanoin että jos mitenkään voin korvata tämän niin kerro. Taluttaja vaan tuhahti et pidä monnis remmissä... Kotona kiedoin Masin pyrstön ympärille sidettä, ja otsaan laastarin... uni jatkui siitä jotenkin mutten muista miten [:I]
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

X_FISH aika humoristinen uni, vaikka oli siinä omat murheen ryyit. :mrgreen: :D :roll:
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
X_FISH
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 19:37, 19.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: oulu

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja X_FISH »

Musta se oli hirvee :x
heituliini
Senior Member
Senior Member
Viestit: 659
Liittynyt: 23:13, 24.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaenuun korpi :D

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja heituliini »

X_FISH kirjoitti:Näin tänään sellaista unta että omistin suuren akvaarion jossa oli vain yksi valtava pleko. Unessa nostin plekon akvaariosta ja sanoin "Kas niin Masi, lähdetäänpä aamulenkille". Laitoin Masille pannan ja hihnan ja lähdin pihalle Masi kanssa ja se ryömi maalla sangen vauhdikkaasti :o Käveltyäni masin kanssa jonkun aikaa, vastaan tuli toinen pleko ja siinä samassa Masi repäisi hihnan kädestäni ja lähti laukkaamaan kohti toista plekoa. Lähdin juoksemaan perässä, ja tappeluhan siiinä syntyi. Saatuamme plekoni kiinni, toinen plekon taluttaja oli tosi vihainen minulle ja huusi "Meidän Pertsa ois voinu kuolla!" Olihan Pertsan haavat syviä. Pyytelin itkua pidätellen anteeksi, ja sanoin että jos mitenkään voin korvata tämän niin kerro. Taluttaja vaan tuhahti et pidä monnis remmissä... Kotona kiedoin Masin pyrstön ympärille sidettä, ja otsaan laastarin... uni jatkui siitä jotenkin mutten muista miten [:I]
Tämä oli kyllä ihan paras :D

Itse näin yöllä unta, että yksi platy puraisi akvaarion ison kansilasin palasiksi...
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
Iiriva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 19:55, 24.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Iiriva »

Nyt tuli kyllä outo uni.

Minulla oli 10 000 litran akvaario, joka oli valtavan uimapatjan päällä, isossa uima-altaassa kellumassa. Erittäin loogista, siis.
Ihastelin allastani hetken, ja tönäisin sitten sitä kauemmas altaalle, ja se lilluikin kivasti siellä, kunnes yksi laseista osui uima-altaan reunaan, ja koko akvaario hajosi tuhannen päreiksi! Aloin sitten kiirehtien täyttää kaikkea mahdollista kippoa ja kulhoa vedellä, koska pitihän kalat pelastaa uima-altaan kloorivedestä hetimmiten. Kun menin etsimään kaloja, olivat kaikki upeudet, 50-päinen tiikerinuoliaisparvi mukaan lukien, kadonneet. Löydin kuivan uima-altaa pohjalta vain yhden oton.

Menin sitten peloissani kertomaan miehelleni, että olin rikkonut upean akvaariomme, ja hän vain vähätteli asiaa: "noh noh, ostetaan uusi!"

Että tällaista viime yönä... :D

Valtava akvaario ja 50 tiikerinuoliaista parvessa olisi kyllä upea näky oikeastikin. ;___;
1125- ja 200-litraiset seuralat. 120L ja 45L kuivana.
http://liquefied.blogspot.com
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Hahahhahah! Kyllä tää on aina vaan niin hauska ketju!! :D

Mun kauhein uni oli, että olin itse kala. Ei siinä tavallaan mitään, koska voihan kalana olla ihan kivaa. Mutta ongelma oli tää mun omistaja!
En saanut ruokaa, joten juoduin syömään kalakaverini. Ei vaihdettu vettä, joten kidusten käyttämisen sijaan kävin pinnalla haukkailemassa happea vähän väliä.
Altaassa oli vain soraa ja yksi hikinen kivi. Kasveja ei ollut. Tuijottelin omistajan puuhia lasin läpi ja jossain vaiheessa tajusin, että osaan puhua!
Hapen haku reissulla sitten huusin "tapa ittes m*lkku!" ( :twisted: [:I] ) Sitten heräsinkin siihen, että äiti tulee vihaisena ravistelemaan, että miten minä hänelle puhun ja kuinka kehtaan ja mun sietäisi hävetä. Oli siinä sitten vähän selittämistä. "Joo, en mää sua. Olin kato kala ja sit huono omistaja. EN SAANU RUOKAA! Sori, ei ollu tarkotus..." Onneksi äiti ymmärsi, että kalana oli vaikeaa! :mrgreen:
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
ReyaPeya
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 18:12, 23.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja ReyaPeya »

Itelläni on vuosikausia toistunut samankaltainen akvaariopainajainen. Nyt kun oikeasti omistan akvaarion, toisin kuin painajaisten aikaan, ei ole painajaispaholainen enää häirinnyt :D

Uni toistaa samaa kaavaa.. olen kauhuissani, että olen unohtanut hoitaa akvaariota, tai jostain vain tupsahtaa jonkun laiminlyöty akva. Kalat ovat nälissään riutuneina likaisessa vedessä joka on yleensä päässyt tankeista haihtumaan jo puoleenväliin, niin että kalat nipin napin ovat elossa. Unissa aina lisään lisää vettä. Lisään ja lisään ja toivon parasta.
Samankaltaista unta olen nähnyt myös muista lemmikeistä.
180l
olio 2
Junior Member
Junior Member
Viestit: 115
Liittynyt: 16:14, 05.06.2006
Paikkakunta: tammela

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja olio 2 »

Itse olen muutaman kerran nähnyt unta missä akvaariokalat ovat saaneet siivet ja lähteneet ulos akvaariosta. Kalat ovat "karanneet" ruokinta aukosta ja lentäneet ilmaan. Unessa itse olen ollut paniikiissa siitä, että kalat tukehtuvat, kun eivät ole vedessä. Unessa olen yrittänyt saada kalat takaisin akvaarioon.

Lentävät kalat olis kyl ihan kivoja :roll:
Felikez
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 13:29, 21.04.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Felikez »

Näin unta että ostin n. 600-litrasen akvaarion käytettynä. Se oli täynnä milliksiä, pohjalla yks ainoa 30cm pitkä, järjettömän ohut verkkonuoliainen :D

Päätin sitte että siirrän millit pienempiin akvaarioihin että saan isoon akvaan jotain erilaista. Jostain syystä päätin hoitaa siirron ulkona (??), onneks oli sentään kesä. Raahasin ämpäreitä, haaveja ja muuta rojua takapihalle, en sitte kylläkään niitä akvaarioita... Kalat olin jossain välissä noukkinu niihin ämpäreihin, varmaan kymmenen sangollista milliksiä! :O Sitte tuli yö, ja minä päätin että jatkan siirtoa seuraavana päivänä.

Aamulla menin taas takapihalle. Ämpäreihin millisten sekaan oli ilmestyny rapatuikkeja (kolmipiikkejä, rautakaloja... Mitä ne ny on) 8O Semmosia oikeen riutuneita, sameasilmäsiä, joilla selvästi oli mahat täynnä matoja... Lisäksi ämpäreistä valu vettä (ne täytty itekseen) joten reunan yli meni välillä kalojaki! Nurmikon sekaan oli muodostunu muutaman sentin syvysiä lammikoita, joissa ui sadoittain millejä ja rapatuikkeja.

Niitä sitte pyydystin sieltä (käsin, koska olin vissiin hukannu haavit), millit takas ämpäreihin ja rapatuikit taisin heitellä viereiselle pellolle [:I] Unessa vannoin, etten enää ikinä hanki milliksiä kunhan pääsen nykysistä eroon!
Syntymävuosi 1989, akvaarioharrastelua vuodesta 1995. Ei paha!
Narya
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 23:10, 12.05.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Imatra

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Narya »

Viime yönä näin unta jossa olin pystyttämässä uutta pyttyä. Laitoin pohjalle hiekat (toisesta akvaariosta peräisin mutta hyvin pestyjä) ja sitten vedet päälle. Yhtäkkiä pohjasta alkoi putkahdella kasveja, kaloja ja jopa suuri kanto! Pian satalitraisessa uiskenteli sikin sokin lehtikaloja, kiilakylkiä, platyja, neontetroja, monnisia ja hirveä, ainakin 30cm pitkä partamonni! 8O Kanto peitti akvaariosta n. puolet ja kasvit muodostivat hirveän ryteikön ja kaloilla oli niin vähän tilaa että tuskin mahtuivat liikkumaan. Ehdin jo ajatella että pitää mennä heti Aqua-Webbiin laittamaan ilmoitusta, mutta sitten huomasin että akvaario oli jotenkin vino. Katsoin tarkemmin ja akvaarion päätylasi oli vääntynyt kuin ohut muovi, pelti tms. Akvaario teki sellaista aaltoliiketta ja vettä alkoi suihkuamaan kuin suihkulähteestä. Hain ämpärin ja aloin heti tyhjentämään akvaariota ja kirosin ihmistä jolta olin akvaarion ostanut. Sitten tajusin että hei, akvaariossahan on vielä takuuta jäljellä, eihän tässä ole enää mitään hätää!

Herättyäni piti varmistaa että akvaariossa ei todellakaan ole tippaakaan vettä vielä :D
96l + 54l
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Pomppas muuten mieleen yks uni minkä näin tossa tovi sitten. Siinä unessa mun äiti oli päättäny sisustaa uudestaan mun akvaarion ja se oli menny myymään sen ja ostanu tilalle pienempiä altaita ja se otti mua hiukan päähän, noh ei siin mitään sitten aloin tutkailemaan altaita tarkemmin niin se oli sekottanu ties mitä vääriä kaloja yhteen. :roll: Yks allas oli merivesiallas ja toiset oli seka akvoja, merivesikalat ja makeanvedenkalat yhteen oli laitettu toisissa altaissa mutta en voinut sanoa asiasta mitään koska äiti oli käyttäny myös omaa rahaansa että saa mulle ''hienot'' altaat. 8O
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Raasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 19:24, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Mä nään tosi usein unta, että mun sammakot vaan lisääntyy ja lisääntyy ihan hulluna. Ne siis mun unissa synnyttää eläviä poikasia, mitkä on vielä ihan sammakon näköisiäkin jo. Mä sitten aina paniikissa yritän haavilla niitä kalastaa akvasta ämpäriin, mutta ne on niin nopeita ja niitä on liikaa!
Aamulla, kun herää, pitää mennä tarkastamaan, ettei akva oikeasti ole ihan täynnä sammakoita :mrgreen:
470 litranen kalasoppa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”