Yksityisketjuja ei saa, paitsi jos perustatte viralisen akvaseuran.jahmatti kirjoitti:
Voisihan ylläpidolta saada yksityisoikeuden treffiketjuun; joka on mahdollista kunhan laittaa yp:lle yv:tä asiasta. Vapaa-ehtoisia?
Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala
Valvoja: Moderaattorit
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: Tas
- Sukupuoli: Mies
Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Kappas, täällähän on yhden sun toisen nimimerkin väri ja status muuttunutNallurainen kirjoitti:Yksityisketjuja ei saa, paitsi jos perustatte viralisen akvaseuran.jahmatti kirjoitti:
Voisihan ylläpidolta saada yksityisoikeuden treffiketjuun; joka on mahdollista kunhan laittaa yp:lle yv:tä asiasta. Vapaa-ehtoisia?

Heh, ei taida tosiaan olla kenenkään nurkat ihan tiptop, mutta ei muakaan myöskään haittaa miltä se ympäristö näyttää

- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
-
- Advanced Member
- Viesti:
Ai siis häh, tyypit suunnittelee jonkinsortin akvaseuraa mun selän takana.
Joo eipä mitään, taidan jäädä suosiolla pois...
Syynä perusongelmat: Matkat ja majoitus.
No, Terveiset Gran Canarialta!!
(Tänne ei kannata tulla, Teneriffa pAAAljon upeampi, tämä vähän kuivaksi puristettu...
)

Joo eipä mitään, taidan jäädä suosiolla pois...

Syynä perusongelmat: Matkat ja majoitus.

No, Terveiset Gran Canarialta!!

(Tänne ei kannata tulla, Teneriffa pAAAljon upeampi, tämä vähän kuivaksi puristettu...

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
Nyt meni jotain ohi pipon, mitä monnisia kuka on tilaamassa Saksasta? Kun itsekin olen ravannut noita kalapuoteja siellä täällä ja joka paikassa on samat perusfisut, voisin vaikka kimppatilata jos se on mahdollista. Etsin nimenomaan monnisia jotka on ihania, kuin uteliaat delfiinit. Tosin en koskaan ole innostunut moisesta ulkomaantilailusta paitsi kasveja olen tilaillut kyllä toiselta puolelta maapalloa
eikä ole tietotaito hanskassa eli neuvojakin olen karvan verran vailla. Pitääkö niitä karanteerata kotona? Just viime vuonna myin satasen pois vermeineen.
Meillä ei nyt ole kuin yksi lohduton varttitonnariallas mutta olen innolla mukana etsimässä vinkkejä. Meillä ei koskaan ole siistiä ja kun siinä selviää isäntäväki, sopii vieraittenkin tottua.
Jos joku haluaa kerätä s-postiosoitteet että saadaan lähetettyä ryhmälle ajankohtaista tiedoketta, lähden mukaan. Itse en haluaisi sellaista pitää koska a) olen hidas b) unohtelen sovittuja juttuja c) harrastan hurjia kirotusvireitä ja d) minulla on auto mutta joudun aina järkkäämään kuskin, voin kertoa sitten siitä jossain sopivassa tilanteessa (heh, kortti ei ole kuivumassa
).

Meillä ei nyt ole kuin yksi lohduton varttitonnariallas mutta olen innolla mukana etsimässä vinkkejä. Meillä ei koskaan ole siistiä ja kun siinä selviää isäntäväki, sopii vieraittenkin tottua.

Jos joku haluaa kerätä s-postiosoitteet että saadaan lähetettyä ryhmälle ajankohtaista tiedoketta, lähden mukaan. Itse en haluaisi sellaista pitää koska a) olen hidas b) unohtelen sovittuja juttuja c) harrastan hurjia kirotusvireitä ja d) minulla on auto mutta joudun aina järkkäämään kuskin, voin kertoa sitten siitä jossain sopivassa tilanteessa (heh, kortti ei ole kuivumassa

-
- Senior Member
Mage (urppiksen nimitystä lainatakseni), pummaa kyyti Tia-Teresialta, jos hän on tulossa
. Ja pois koneen ääreltä, kun olet siellä etelän mailla, kai siellä jotain muutakin tekemistä on
?
Nirunaru, katsopa tämä: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 4&t=196760
Eli CF:n porukka on nyt tekemässä tilausta. Otapa yhteyttä MHS:ään pikaisesti ja liity jäseneksi (maksaa peräti 5 €)
, luulisi vielä ehtivän joukkoon. Viikonlopun aikana täsmentyy tähän menessä kyseltyjen lajien hinnat ja tilausaikataulut (ilmeisesti tehdään jo ensi viikolla?). Listalla on vaikka mitä kivoja monnislajeja
, mutta ainakin itse olen tilaamassa nyt kultapään tilalle kaunomonnista, C. pulcher (jos hinta ei ihan päätä huimaa). Mutta kysele tosiaan MHS:ltä lisää, tuo CF:n sähköpostiosoite löytyy muistaakseni tuolta keskusteluketjusta. Ja jos ei löydy, niin laita vaikka yv:tä.
Eikä kai niitä pakko sen enempää karanteenata ole kuin muitakaan?, mutta itse laitan ne kyllä karanteeniin. Ihan jo senkin takia, että en tiedä joko sain tuolta isosta tankista ne loiset häädettyä vai en. Ja toisaalta en halua MITÄÄN uusia pöpöjä tms. päätankkiin
. Eli fiksuinta pistää ensin muutamaksi viikoksi omaan "yksiöön"
.
Ja voinhan vaikka minäkin sitä sähköpostittelua hoitaa, mutta en myöskään kyllä takaa tuota muistamistani, sen verran hatara pää
. Mut koneen ääressä tulee kyllä oltua paljon. Ja saat kyllä nirunaru selittää tuon autokuskihomman vielä
.

Nirunaru, katsopa tämä: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 4&t=196760
Eli CF:n porukka on nyt tekemässä tilausta. Otapa yhteyttä MHS:ään pikaisesti ja liity jäseneksi (maksaa peräti 5 €)

Eikä kai niitä pakko sen enempää karanteenata ole kuin muitakaan?, mutta itse laitan ne kyllä karanteeniin. Ihan jo senkin takia, että en tiedä joko sain tuolta isosta tankista ne loiset häädettyä vai en. Ja toisaalta en halua MITÄÄN uusia pöpöjä tms. päätankkiin

Ja voinhan vaikka minäkin sitä sähköpostittelua hoitaa, mutta en myöskään kyllä takaa tuota muistamistani, sen verran hatara pää

-
- Junior Member
Nonni! Nyt on liitytty ja maksu hoidettu. Kohta pitäisi tulla jotain lisätietoa. Ainoa kinkkinen juttu on tuo nouto sieltä sillilaivojen kupeesta. Jos akvaristi olet itse sieltä tilaamassa ja tuo summittainen osoite tuossa oikealla pitää paikkansa, voinko sopia niin että voisin noutaa Huittisista mahdolliset kalat? Tai jos joku muu tältä suunnalta tilaa ja noutaa niitä lähemmäksi. Jos Huittinen onnistuu, samalla kerron mikä jippo tuossa autossa on. 

-
- Senior Member
No niin, hyvä homma
! Hehheh, nauroin tota kommenttia "sillilaivojen" kupeesta
. Mutta joo, ajattelin itse hakea sieltä omat kalani (ellei kans jotain muuta kuljetusta yhtäkkiä järjesty), ja toki sinunkin kalasi kyytiin mahtuvat. Eli kyllä ne Huittisiin sitten ainakin saadaan, jos kukaan ei ole sinne lähemmäs tuomassa
.

-
- Junior Member
Kiitos akvaristi! Tos jää nähtäväksi tuleeko sieltä mitään kun poikkesin vähän listasta. Sivuston pitäjä löysi juuri sellaisia mitä olen etsinytkin ja toivotaan sormet ristissä että niistä jotain löytyy. Jos hän tätä lukee, kiitos ja kumarrus. 

-
- Senior Member
Saakos olla utelias ja kysyä, mitä lajeja olet etsimässä
?

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: Tas
Perkasin tänään akvaa, jäi kouralinen jaavansammalta tähteeksi jos joku kaipaa, subwasseria on kanssa likaa, molemmat kasvaa kun rikkaruohot.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
No töissäpä tietenkin olinjahmatti kirjoitti:T-T: Tehdääks vaihtikset lämppärit> rihmat!? Miten oot vapaalla vloppun?

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Mitä tapaamisaikatauluihin tulee, niin mä en uskalla vielä heittää ens kuulle viel mitään ehdotuksia, seuraavaksi sitten pitäisi saada se kuuden viikon vuorolista, mutta sekin sitten vasta parin viikon päästä.
Mä Voisin sen joutilaana listan laittaa tähän sitten jo alkuun (täydennetään kun tulee mieleen)

Joutilaana;
-Rihmat -> Varattu Jahmatille
-Omppuja, liilaraidallisia sekä vaaleita, molemmat vaalealla jalalla
-"Savimajoja" 5kpl, oivallisia esim jaavansammalen kasvualustaksi
-Salaojaputkia (mittaillaan jahka ehditään)
-Keltainen levänuolia
-Sukarapuja (mitälie sekä kirsikka)
-Kiekkokotiloita
-Petokotiloita
-Afrikansaniaista
Tarvetta;
- Niitä lämppäreitä vielä jokunen lisää

...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
-
- Junior Member
No nyt tuli lista saatavilla olevista. Olin kysellyt kolmea. hiirimonninen, Corydoras stenocephalus, 14,60 kpl; nokimonninen, Corydoras concolor 5,- ja venezuelanmonninen, Corydoras venezuelanus 5,20 kpl. Olen siis lopen kyllästynyt riemunkirjaviin ja etsin tummempaa ja ei-pilkullista mutta vilkasta-eloisaa ja ei arkaa joka vielä kestää Sastamalan veden. Olen kallistumassa jompaan kumpaan halvempaan (ei siksi että ovat halvempia vaan siksi että tuo kolmas on sinertävä ja niitähän meillä riittää koossa jos toisessa ja ottaisin 10 kpl tai enemmän. Jos vielä saisin ne Huittisiin asti ja jos joku toinenkin innostuisi niistä niin olisi jatkossa kiva vertailla miten ne missäkin sopeutuu ja viihtyy. Kuis on? Tänään vielä pitäisi ilmoitellakin.
-
- Senior Member
Joo, nyt tuli hinnat...kaunomonninen maksaa niin paljon, että meinasin persuksilleni lentää
. Ei taida kukkaro kestää kyllä, valitettavasti
. Nyt yritän keksiä jotain muuta lajia, joka menisi 27 asteeseen. Kun en millään viitsis alkaa siirtämään noita kupareita tuolta viileämmästä purkista isoon altaaseen. Hitto kun tässä meinaa tulla oikeasti kiire, kun tosiaan pitäis tänään vielä ilmottaa että mitä tilaa.
Mitenkäs pystyisit nuo kalasi Huittisista hakemaan? Tai siis milloin?

Mitenkäs pystyisit nuo kalasi Huittisista hakemaan? Tai siis milloin?
-
- Junior Member
Ne kolme jotka kerroin kestää tuon korkeamman lämmön! Itse olen kallistumaan tuohon keltapilkkuiseen concoloriin. Autollapa sinne Huittiseen päsee, eikö vain
. Puolisko kuljettaa, minä olen peto jakamaan neuvoja
Taidan laittaa piakkoin tuota ommoo viestiä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

-
- Senior Member
Hiiri- ja nokimonniselle netti kyllä näytti monessa lähteessä maksimilämpötilaksi 26 astetta... mutta laitoin nyt MHS:lle vielä kyselyä, että mitkä siitä listasta kävis mun tankkiini. Eniten nyt kiinnostais se CW45, se olis vielä jota kuinkin siedettävissä hinnoissa
.
Hehheh, joo, autolla pääsee tai ainakin pitäis päästä
, meilläkin toi puolisko yleensä on kuljettajana. Mutta lähinnä meinasin, että pääsetkö heti pe illalla hakemaan? Tosin en tiedä vielä omistakaan aikatauluista yhtään mitään. Mutta laitteletko vaikka yv:tä, niin sovitaan paremmin käytännön jutuista. Jos nyt ensin vaan löydän sen lajin, jota itse tilaan
. Ja karanteenialtaankin hankintaan on runsaasti aikaa... 

Hehheh, joo, autolla pääsee tai ainakin pitäis päästä

-
- Advanced Member
- Viesti:
Hei nyt kyllä miltei hävettää, tarjoan pikkuista korvausta vastaan antamaan korurihmani (1u+1n) eteenpäin, jos jollakulla on valmiina näille lisäkamuja.
Kaverit onkin (miltei) ainoa ehto.

Kaverit onkin (miltei) ainoa ehto.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Member
- Akvaarioseurat: PAK
Ahaa, pitääpä päivittää tietonsa tässä asiassa.Tia-Teresia kirjoitti:Siis joo, tarvitsee kovaa vettä, jos ei tahdo säätää ruokinnallatäällä varsinainen kovavetinen omppula on vasta perusteilla (möllöttää tyhjänä tuossa olkkarin nurkassa), kuoret on pysyneet kautta aikojen ihan kuosissa, kun muistaa koko ajan pitää tarjolla kalkkipitoista ruokaa, esim niitä valkoisia puolipallon muotoisia viikonloppuruokia, seepian suomua, no mitä tahansa, mitä innostuvat järsimään. Mutta mikäli tämän ruokapuolen laiminlyö, niin saletisti on kuoret reikäisiä.
Varjon mukaan kaikki kotilot pärjää pehmeässä Kierteisillä 4 ja siitä ylös, muilla viidestä ylös (tämä siis kokonaiskovuus saksalaisittain l. dh) Mullakin on jokunen noita isompia reiällisiä, mitkä on saatu parin-kolmen sentin kokoisina muualta, joita ei ole alkujaan ruokittu oikeinovat aika säälittäviä verrattuna esim omakasvattiin joka möngertää pojan akvassa, ikää vuosi ja kuorella halkaisija lähes 6cm ja ehjä ja kiiltävä kuin mikä
![]()

Miekkapyrstöistä vielä sen verran, että äkkiseltään laskin 4 kappaletta noita värittömämpiä tapauksia, kahdella musta pyrstö. Nää vois olla potenttiaalisia vaimoehdokkaita sun milkkiksiin ihastuneelle uroolles..

Niniumille vielä kiitokset tätäkin kautta viikonloppuisesta!

Miitteihin olis periaatteessa kyllä kiinnostusta, mutta käytännössä lienee todennäköistä, ettei aika vaan riitä..

100 l: sinineppareita, tähtipartis ja sukarapuja. MYYTÄVÄNÄ!!!!!
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
-
- Junior Member
Noniin.. Minä kun avasin suuren suuni ja toivotin väkeä tervetulleeksi Turskalaan (Haddockila), niin onkos väellä kalentereissaan minkälaista tungosta?
Itselleni parhaimpia päiviä olisi tuossa helmikuussa 18. tai 19. päivä, tai sitten vaikka maaliskuussa 3. tai 4. päivä. Tai sitten jotain siltä väliltä, tuolloin saisin vaan tuvan tyhjäksi noista hirviöriiviöistä joita jotkut kutsuvat kauniimmin lapsiksi. Onko muilla ehdotuksia tai toiveita?
Ja mitäs täällä olisi tarjolla ILMAISEKSI:
Konnanputki varmasti lykkää taas uutta kasvustoa, se onkin sitten ainoa joka ei näköjään tällä hetkellä kasveista kärsi.
Punatimantin voin sujauttaa jonkun pahaa-aavistamattoman laukkuun.
Marmoriravunkin saa, jos tykkää.
Ja pikkuruinen maatiaispartamonnikin saa siirtyä muuhun kotiin, jos sellainen on tarjolla.
Vaihdokkeja kaivataan:
Pehmeään veteen tottuneita millisvauvoja on jokusia, näitä vaihtaisin toisiin maatiaisiin että saisin vähän uutta verta. Tyttöjä tai poikia, ei väliä.
Näitä saa tarjota:
Omenakotiloita!! Eri värejä mitä kaikkia löytyykään. Nyt sain pehmustettua niiden surmanloukun johon ovat käyneet tekemässä harakiria, joten tulevat yksilöt pysyisivät kyllä hengissä.
Sukaravut hieman kanssa kiinnostaisivat.
Tiikerilummetta, matalia ruohoja tms
Itselleni parhaimpia päiviä olisi tuossa helmikuussa 18. tai 19. päivä, tai sitten vaikka maaliskuussa 3. tai 4. päivä. Tai sitten jotain siltä väliltä, tuolloin saisin vaan tuvan tyhjäksi noista hirviöriiviöistä joita jotkut kutsuvat kauniimmin lapsiksi. Onko muilla ehdotuksia tai toiveita?
Ja mitäs täällä olisi tarjolla ILMAISEKSI:
Konnanputki varmasti lykkää taas uutta kasvustoa, se onkin sitten ainoa joka ei näköjään tällä hetkellä kasveista kärsi.
Punatimantin voin sujauttaa jonkun pahaa-aavistamattoman laukkuun.

Marmoriravunkin saa, jos tykkää.
Ja pikkuruinen maatiaispartamonnikin saa siirtyä muuhun kotiin, jos sellainen on tarjolla.
Vaihdokkeja kaivataan:
Pehmeään veteen tottuneita millisvauvoja on jokusia, näitä vaihtaisin toisiin maatiaisiin että saisin vähän uutta verta. Tyttöjä tai poikia, ei väliä.
Näitä saa tarjota:
Omenakotiloita!! Eri värejä mitä kaikkia löytyykään. Nyt sain pehmustettua niiden surmanloukun johon ovat käyneet tekemässä harakiria, joten tulevat yksilöt pysyisivät kyllä hengissä.
Sukaravut hieman kanssa kiinnostaisivat.
Tiikerilummetta, matalia ruohoja tms
-
- Junior Member
Ooks mä heti ilon pilaaja ja kerron ettei minulle sovi ainakaan 18.02 (tai tää sopii joskus illalla..) eikä 04.03. Siis käytännössä mulle sopii melkein mitkä ajat vaan kun aina kotona olen, mutta kun pitää kalenteri alkaa katsomaan niin vaikea sieltä on löytää mitään sopivaa aikaa, ei ainakaan siten että mahdollisimman monelle sopisi.
Tilasin kanssa uusia monnisia altaaseen.. Nyt pitäisi sitten löytää karanteeni allas, joten jos jollain nurkissa niin ilmoa!!! Mein karanteeni allas siirrettiin varastoon, kun rempattiin lastenhuonetta ja sille on siellä käynyt hiukan huonosti. Mutta hätätilassa uudet tulokkaat muuttamat uuteen 250l altaaseen
Multakin löytyy varmaan aikapaljon tavaraa, joista voisi luopua. Kunhan vaan kävisin ne läpi.
Tilasin kanssa uusia monnisia altaaseen.. Nyt pitäisi sitten löytää karanteeni allas, joten jos jollain nurkissa niin ilmoa!!! Mein karanteeni allas siirrettiin varastoon, kun rempattiin lastenhuonetta ja sille on siellä käynyt hiukan huonosti. Mutta hätätilassa uudet tulokkaat muuttamat uuteen 250l altaaseen

Multakin löytyy varmaan aikapaljon tavaraa, joista voisi luopua. Kunhan vaan kävisin ne läpi.
maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
-
- Advanced Member
- Viesti:
Allas 1:
ulkomitat: 100x45,5x40
litroja: 182l (laskin)
-metallinen jalusta, kokoa 100x45,5x54, eli altaan pohja on tuo 100x45.
-valaisimen korkeus 7,5cm.
Allas 2:
ulkomitat:60x32x50
litroja: 96 (laskin)
-Valaisin löytyy
-Pöytänä 80x41x73, kivitaso.
-Pöydän jalat otettu vanhasta ompelukoneesta. Molemmat vaativat silikoonienvaihdot, naarmuja itse en havainnut suurempia.
TARJOTKAA!!!
Haddockille ja T-T:lle tuli näitä jo kaupattua jossain vaiheessa.
ulkomitat: 100x45,5x40
litroja: 182l (laskin)
-metallinen jalusta, kokoa 100x45,5x54, eli altaan pohja on tuo 100x45.
-valaisimen korkeus 7,5cm.
Allas 2:
ulkomitat:60x32x50
litroja: 96 (laskin)
-Valaisin löytyy
-Pöytänä 80x41x73, kivitaso.
-Pöydän jalat otettu vanhasta ompelukoneesta. Molemmat vaativat silikoonienvaihdot, naarmuja itse en havainnut suurempia.
TARJOTKAA!!!

Haddockille ja T-T:lle tuli näitä jo kaupattua jossain vaiheessa.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
Awww, mä niin tahon tuon pienemmän
Keksis vaan että mihin sitä tarvis.

-
- Junior Member
Pienempi voisi muuttaa myös meille
Voisi jopa tulla käyttöön, jotan jos ei T-T vie sitä niin..

maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
-
- Advanced Member
- Viesti:
NohNoh T-T, sullahan on yx satalitranen tyhjänä.
Aika samaa mallia, jopa.
Haddockille mä muuten lupasinkin noi kuvat...

Aika samaa mallia, jopa.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
Tuosta miittingistä, että myöskin minä olen ilonpilaaja tuon maaliskuun viikonlopun osalta. Ei onnistu 3.-4.3., jos vaan talvilomasuunnitelmat toteutuvat. Että helmikuussa sitten, tuo 18.-19.2. sopii tai sitten vaikka 25.-26.2. Lapsoset voi sitten pistää vaikka miehen kanssa pihalle tekemään vaikka lumilinnaa siksi aikaa, jos tuntuu ettei kuule mitään metelöinniltä
.

-
- Senior Member
Missä mulla semmoinen on? Tuos mikä sisällä on tyhjillään, niin ei varsinaista vesitilavuutta taida olla edes 80litraa, eikä mallia voi verratakaan tuohonMA7xGE kirjoitti:NohNoh T-T, sullahan on yx satalitranen tyhjänä.![]()
Aika samaa mallia, jopa.

Kuulostellaan nyt Mitä Haddock sanoo purkista, ennenkuin ahneuksissani väliin ehdottelen mitään

Ny tarvis alkaa Jahmatille kalasteleen sinttejä