Muoks: toki onhan se selvä, että kovassa vedessä omput pärjäävät varmasti paremmin.
Valvoja: Moderaattorit
Siis joo, tarvitsee kovaa vettä, jos ei tahdo säätää ruokinnallaAprikoosi kirjoitti:Toivottavasti en nyt oo hirvee ilonpilaaja, mutta omput tarttee kovaa vettä. Niiden kuori hapertuu pehmeessä vedessä. Mullakin on noi omput tulleet selvästi liian pehmeestä vedestä ja osalla on kuoren keskellä jopa kuoppia, jotka ei näytä paranevan yli 20 GH:sta huolimatta. Uus kuori on kyllä kiiltävää ja sileetä, mutta vanha..akvaristi kirjoitti:Aprikoosilla oli tarjolla kovan veden omppuja, mutta mulle kelpaisi nuo pehmeässä vedessä kasvaneet.
Tee siitä Afrikka allas, joohan. Niin mä tuun sit jatkuvasti sitä tuijotteleen kateellisenaNinium85 kirjoitti:Ääääääh! Milla on ihan hirveä kiekkokuume. Nyt sain ostajan noille Troffeille, ja nyt täytyy keksiä, et mitä tilalle 450 litraiseen.. No kiekkoja tietysti tahtoisin, mutta niidenkin hoito vähän arveluttaa... Muut ahvenet alkaa maistua puulta... Plääh... Välillä tekis mieli myydä koko allas... Mut en raaski sittenkään.Kauhean vaikeeta on taas akvaarioharrastajan elämä.....
Ai niin, tähän unohtui todeta, että mä voin kyllä testaillajahmatti kirjoitti:Löysin muuten 100w lämppärin ja toisen pienemmän.. Mitään hajua ei oo toimivuudesta, olleet niin kauan laatikossa. Toimineet kyllä sinne laittaessa..