Tahdon eväkkäilleni vakuutuksen

Meillä kuitenkin on kotivakuutus semmone mikä kattaa kyl ihan kaiken. Mutta kun kalat ei oo irtaimistoo mitä akva ja laitteet on joten se ei sit muka niitä korvaa..
Kun ne on lemmikkejä. Ota tästä sitten selvää

Valvoja: Moderaattorit
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että Lähivakuutuksen kotivakuutusehdoissa sanotaan nimenomaan että irtaimistovakuutuksesta ei (edes laajasta) korvata eläimiä. Korvaustilanteessa näitä vakuutusehtoja kyllä sovelletaan aika tarkkaan joka yhtiössä, ne on eri tädit ja sedät jotka päättää korvauksista kuin ne jotkaTykimies kirjoitti:Kyselin myös lähivakuutuksesta asiaa, ja väittivät kyllä laajan turvatason korvaavan.
Aloin kyllä epäillä tätien ammattitaitoa, nyt kun totuus iski tajuntaan: Niinpä kalat ja korallit ovat eläimiä->kotieläimiä![]()
Ei erillisvakuutusta akvaariolle... entäpä eläimille?
Kerro muillekin kuinka kävi, niin ei mun tartte käydä
Mä olin nimittäin laskenut homman niin, että lähivakuutuksessa ei kuulu akvaario ja sen vahingot mitenkään yleisiin vakuutus ehtoihin ja kun tosiaan menin kotivakuutuksen (siis talon, kiinteistön) vakuutuksia päivittämään, ei siis neuvontaan tai myyjille, vaan sinne konttorirotalle, jolle olen aina vakuutuksen asiat hoitanut (korvaukset ja uusimiset/päivittämiset) Se naikkonen näppäili koneelta sellaisen tiedon mulle, että oleppa vain huoleti, sulla on vakuutukset kunnossa... Oli tarkoitus nostaa pikkasen irtaimiston omavastuuta, mutta tämä täti ei suositellut, sillä vakuutuksen laji olisi muuttunut siten suppeaksi (tai joku sellainen) ja silloin olisi ollut jo soveltamis hommeleiden puolella. Mä vähän luulen, että kun lähivakuutuskin tekee paljolti paikallisesti niitä päätöksiä, (toisin kuin eräät firmat tarjoavat puhelin apua ja ikinä ei kenenkään ihmisen kanssa olla tekemisissä) Siis tarkoitan pitkälti konttorikohtaisesti, voisiko olla mahdollista, että yleistä sääntöä ei firma ole eritellyt esim. kalojen kohdalla, vaan nämä meidän konttorirotat ovat asiasta sen verran valaistumattomia ja mieltävät kalatkin ihan vain akvaarion esineiksi. Niin mitähän virkaa sillä akvaariolla olisi, jos sinne ei kaloja otettais. Aika oleellista. Mietin myös tuota lemmikkien tuhoja kun ei korvata... Miten niin? Tästä on jo vuosia ehkä aikaa, mutta koiran tuhhot tulivat omavastuun jälkeen kyllä vakuutuksesta tuossa samaisessa yhtiössä. Koira veti naamariinsa auton takaluukun käytännössä kokonaan, ja kotivakuutuksesta meni, ei auton vakuutuksesta. saatiin takaluukkuun uuden "kaukalon" takalosterin pohjalle, se verho, joka kiskaistaan takaluukun ylle (farmari autossa) ja jotain verhoiluja. Huitas se turvaistuimen pääntuekin huiviinsa, mutta sitä ei enää saatu jostain syystä. Tää sesse sai turpansa koiraverkon raosta sen verran takapenkille, että ylti siihen pääntukeen. Sitä en muista menikö se turvaistuin ns. omavastuuna vai olisko se ollut kaskosta, koska oli ns. turvaväline... ei sit kaskon bonuksia alettu polttamaan...AdAstra kirjoitti:Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että Lähivakuutuksen kotivakuutusehdoissa sanotaan nimenomaan että irtaimistovakuutuksesta ei (edes laajasta) korvata eläimiä. Korvaustilanteessa näitä vakuutusehtoja kyllä sovelletaan aika tarkkaan joka yhtiössä, ne on eri tädit ja sedät jotka päättää korvauksista kuin ne jotkaTykimies kirjoitti:Kyselin myös lähivakuutuksesta asiaa, ja väittivät kyllä laajan turvatason korvaavan.
Aloin kyllä epäillä tätien ammattitaitoa, nyt kun totuus iski tajuntaan: Niinpä kalat ja korallit ovat eläimiä->kotieläimiä![]()
Ei erillisvakuutusta akvaariolle... entäpä eläimille?
Kerro muillekin kuinka kävi, niin ei mun tartte käydä
istuu puhelinneuvonnassa tai myy vakuutuksia. Jos ovat luvanneet että laaja kotivakuutus korvaa myös kalat esim. jos ne kuolevat sähkökatkoksen aiheuttamaan hapenpuutteeseen, ottaisin lupauksen kyllä kirjallisena vakuutuskirjalle, koska kalat ovat eläimiä ja niitä ei heidän ehtojensa mukaan korvata kotivakuutuksesta.
Voihan olla myös että vakuutus korvaa kalat akvaariotarvikkeina, mutta todennäköisesti korvaukset menevät yleisimpien makeanveden kalojen hintojen mukaan eivätkä ole ajatelleet että merikalat ja korallit ovat yleisesti huomattavasti hinnakkaampia. Kannattaa laskea paljonko suurinpiirtein kalojen + korallien arvo olisi ja kysyä korvaavatko sellaista summaa jos koko akvaario menee pilalle.