Täytyykö kasvit olla ennen kaloja?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jiegna
Starting Member
Starting Member

Täytyykö kasvit olla ennen kaloja?

Viesti Kirjoittaja jiegna »

Hei! Täällä alkaisi allas olemaan kypsä toimintaan. Olen suunnitellut että menen kalaostoksille toiselle paikkakunnalle viikonloppuna. Minulla ei ole vielä kasveja, haittaako jos ne ostaa vasta samaan aikaan kalojen kanssa vai pitäisikö ne olla jo valmiina?
lops
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Täytyykö kasvit olla ennen kaloja?

Viesti Kirjoittaja lops »

Ei se minusta haittaa, kunhan nitriitti on mennyt nollaan. Pitäväthän muutamat kaloja kokonaan ilman oikeita kasveja. Ja kunhan istutat kasvit ennen ja annat hiekan laskeutua ennen kun päästät kalat, ettei kalat stressaannu lisää. Eikä haittaa, jos et saa heti kaupasta kaikkia kasveja, joita aiot. Niitähän voi vaikka postissa tilata lisää, jos ei tule pakkasia. Tai kysellä täältä muilta harrastajilta.
--
nm. aloittanut uudestaan 1,5 vuotta sitten 15 vuoden tauon jälkeen :)
jiegna
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jiegna »

Kiitos lops, kun vastasit mulle :) Kahteenkin aiheeseen. Ite olen ollu poissa akvaariotouhuista vain 3 vuotta, mutta silti jotenki tuntuu et on ihan pihalla! :D
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kasvit (jos niitä aikoo altaaseen laittaa) olisi hyödyllistä istuttaa jo heti perustettaessa. Kasvit nimittäin käyttävät vedestä ammoniumia ja nitriittiä tehokkaasti hyväkseen ja siten ovat hyödyksi erityisesti kypsytysvaiheessa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”