tällaiseen tulokseen olen minäkin tullut... Nyt mulla on traakkipuu hyvinvoivana, kun välillä "unohdan" kastella ja hoitaa, välillä saapi säännöllisesti vettä.. Tuonkin perusteella mietin tuota vedessä lillumista...Kana +-yksipantteri kirjoitti:Minulla kasvaa useita traakkipuita ympäri kämppää kahdessa kerroksessa (niin, harrastan myös huonekasveja ja niitäkin on paikat täynnä). Traakkipuu tykkää, että ruukun multa välillä vähän kuivahtaa ainakin pinnalta, mutta sitä ei saisi päästää koskaan kuivumaan kokonaan. Ruukussakin tykkää kosteudesta joten kasville tekee hyvää, että joskus kastelee ihan kunnolla ja antaa sitten taas pintamullan vähän kuivahtaa. Vaikka se pitääkin kosteudesta ja lehtien sumuttelusta, niin en usko, että menestyy akvaariossa paria kuukautta pidempään. Olikohan tuo alku vähän Off-topic...
Kultaköynnös taasen eli hyvinvoivana monta vuotta "katon rajassa" kiemurtelevana, kunnes siirsin sen, tiputti kaikki lehdet. Luulenpa, että kultaköynnös ei elä varsinaisesti akvaariossa, mutta nauttii varmasti akvaarion lähellä lämmöstä ja kosteudesta.
Sen sijaan mietin itse mitenkähän tuo juoru viihtyis vedessä, se kun on niin kovin vetinen kasvi...