Aivan ihana!!! Tahtoo tuommosen!!suhveli kirjoitti:Kysyn kanssa täällä, josko joku tunnistaisi ihan lajiksi. Itse veikkaan että on joku hybridi.

Valvoja: Moderaattorit
Aivan ihana!!! Tahtoo tuommosen!!suhveli kirjoitti:Kysyn kanssa täällä, josko joku tunnistaisi ihan lajiksi. Itse veikkaan että on joku hybridi.
Tuo on ihan selkeä hybridi, pitkän jalostuksen tulosta jossa yritetään tuottaa markkinoille ihmisten luomia koruripsimonneja.suhveli kirjoitti:Kysyn kanssa täällä, josko joku tunnistaisi ihan lajiksi. Itse veikkaan että on joku hybridi.
Ei ole sulkaripsimonni vaan jokin ruskea rispimonni, todennäköisimmin itä-euroopassa tuotettu hybridi. Toki laji voi olla aitokin mutta aitouden selvittämiseen tarvitaan tukkuportaan tietoa eli mistä kala on peräisin.sintti kala kirjoitti:Mikä monni? Kaveri on n.6cm pitkä.Ostin 5e kappale näitä 2.Entuudestaan altaassa möllöttelee iso sulkaripsimonni. Oiskohan tämäkin sellainen?
Onko altaassasi riittävästi veden kiertoa ja sitä kautta hapekasta vettä? Seepraripsimonneilla kidukset alkavat "rispaantua" liian hapettomassa vedessä, näin saattaa käydä myös muilla lajeilla. Eli jos sulla on huono kierto pohjassa niin laita kiertovesipumppuja kierrättämään vettä voimakkaammin.krista_ kirjoitti:EIkä taas Tuntuu olevan koko ajan vaan ongelmia ja ongelmia.. nyt sitten huomasin TAAS nummilla olevan jotain molemmat kidukset näyttää tollee oudosti törröttävän, laitoin siitä viel kuvanen tiiä liittyykö tää siihen mitenkään mutta luolamöröllä ( guinean ripsimonni) näyttäis välillä olevan jotain hengenahdistus kohtauksia tai jotain, Välillä tulee siis sellanen et näyttää et se ei sais 2 sek henkee ja sit taas hengittää. Ja välillä tuntuu että haukottelis tai jotain :/
Mulla ei ole kuin liuskatesti joten arvot ei oo tarkkoja mutta sen testin mukaan kaikki on kuin normaalisti.
Osaisko joku sanoa noista kiduksista jotain? huolettaa taas kauheesti. Sen loishommelin jälkeen oon tullu kauheen vainoharhaseks noitten monnien kanssa kun ovat mulle niin tärkeitä<3
ainii ja yksi siimaripsareista hengittää välillä vaan toisella kiduksella mitä se tarkoittaa?
Kaikki kuitenkin syö ja tulee normaalisti pimeellä esille pelleilemään mut jotenki silti vaan huolettaa ihan kauheesti
Kuvassa näkyy vaan toinen puoli ku ei halunnu näyttää kunnolla itteensa edestä päinse outo kidus kuvassa siis oikealla puolella ( toinen puoli on pelkkää poskea
Kiitos paljon kaikille etukäteen
Kyllähän ne monnit enemmän siellä pohjalla viihtyvät eli myös sinne on hyvä sitä kiertoa saada.krista_ kirjoitti:Okeioon kyl yrittäny pitää pumpun pinnan tuntumassa että kierrättäis paremmin mutta siis laitan kierrättää pintaa enemmän vai pohjaa?
Olipahan tässä välissäkin yks sisäloishommeli että voi että..
Kyllä se on sulkaripsimonni, näyttäisi olevan pitkäeväistä jalostettua muotoa.sintti kala kirjoitti:No onkos tämäkään nyt sitten sulkaripsimonni?
Kyllä tuo ihan aito sulkkis on. Maksimikoko on lähempänä 25cm kuin 30cm, naaraat kasvavat suuremmiksi.krista_ kirjoitti:Tässä taas uusi kuva tunnistettavaksi. Eilen iso Sulkaripsimonni (toivottavasti aito sellainen) kokoa on noin 23-25 senttii. Että voisiko joku taas varmistaa mikä kala on
Ja minkäs kokosiks sulat voi kasvaa?
Minähän tuosta täplästä olin myös kiinnostunut, olisin ottanut sen tuonne vanhojen jössiköiden seuraksi mutta hyvä että uusi allas löytyi lähempää.krista_ kirjoitti:NO mikä tämä sitten on... Vein tänään jonkun nenän edestä täpläripsimonnin ja myyjä sanoi että mukaan voisin saada myös haarniskamonnin ja paikalle päästyäni kysyin "mikä tuo on?" myyjä "no se on se haarniskamonni" totesin takasin että tuo on kyllä jonkin sortin ripsimonni![]()
Kokoa kaverilla on varmaan alle 15 senttiä. ja mikä suloisinta hakeutuu kaverinsa (täplän) mahan ja evien alle turvaan AAAAWWW