Kalojen lähetys ja tilaus

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Niapam
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kalojen lähetys ja tilaus

Viesti Kirjoittaja Niapam »

Mitä mieltä olette kalojen lähettämisestä matkahuollon kautta, vai mitenkä se ylipäätään meneekään? Jotenkin minulla on sellainen fiilis, että siinä voi mennä niin monta asiaa pieleen, että taatusti jokin menee pieleen :/ ..tai ainakin tuntuu siltä, että rääkkää elukkaa, jos kuljettaisin sen tuota kautta. Pitäisi nimittäin hankkia pari Oskaria, enkä omista autoa.
Mikkelistä en tiedä ketään kasvattajaa, joten on vähän tenkkapoo tilanne. Voisihan sitä toki tilata akvaarioliikkeeseen, mutta epäilyttää sekin, kun ei tiedä minkänäköistä yksilöä on tilaamassa. Akvaariossa kun asusteli pari "muotovirheellistä" Oskaria, jotka olivat kyllä tosi söpöjä, mutta tulevaisuudessa olisi mukavaa se varmuus, että kalat eivät kärsi ns. vioistaan ja ovat terveitä.

Onko kokemuksi isojen kalojen tilaamisesta ja mihin voi luottaa?
- Niapam -
Lara__
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen lähetys ja tilaus

Viesti Kirjoittaja Lara__ »

Asiaan sen enempää kantaa ottamatta kerron sen verran kun tiedän.
Matkahuolto ei enää ollenkaan kuljeta eläviä (selkärangallisia) eläimiä, eikä tietääkseni tällä hetkellä mikään muukaan kuljetusfirma. :|
Itse kyllä lähetin tuossa kesällä 6 leopardimonnista matkahuollon pikarahtina Turusta olisko ollu Jyväskylän suuntaan, täysin siis 'huijaten', sillä lähettäessä siihen lappuun pitää kirjoittaa sisältö, niin kirjoitin Akvaariokasveja+kanto :D
Ihan hyvin kaikki meni.
Katsoin bussiaikatauluista, että miten busseja lähtee oikeaan suuntaan jotta osasin jättää paketin sopivaan aikaan ja pakkasin kalat huolella juuri ennen kuin vein ne matkahuoltoon. Kun paketin jättää pikarahtina, saa saman tien tietää mihin aikaan paketti on perillä, tämän ilmoitin heti kalojen ostajalle, joka oli siis heti noutamassa paketin, kun se oli määränpäässä. Minimoin siis kalojen matka-ajan.
Lopputulos oli että monniset pääsivät hyvinvoivina uuteen kotiin! :mrgreen: Ja matkahuolto tuli pissitetyksi.. :roll:
En siis toki suosittele rikkomaan sääntöjä, kerroin vain mitä olen itse tehnyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”