Onpahan kunnolla aikaa saada mutteri toimimaan ennen kuin porkkanat tulevat, meneekin onneksi ensi viikkoon.

Valvoja: Moderaattorit
Akvaarioslangi on upeaa. Piti itsekin hetki miettiä, että mitä ihmettä se on tekemässä muttereilla ja porkkanoilla.MA7xGE kirjoitti: Onpahan kunnolla aikaa saada mutteri toimimaan ennen kuin porkkanat tulevat, meneekin onneksi ensi viikkoon.
Ja seuraa (tyhmä) jatkokysymys... Miten se kloroosi näkyy? Siis meinaan, että näkyykö värin vähenemisenä vai jonain muuna oireena? Minun iso miekkakasvini lehdet ikäänkuin mätänevät pystyyn. Väri kyllä säilyy, mutta menevät lötköksi lilluksi. Mitähän sekin lie...cercer kirjoitti:Tossa vulkaanisessa kivessä tuli mukana tuollainen viksujen keksintö jolla se on helppo haudata hiekkaan, hienosti se hautautuikin ja hyvin kai toimisi jollei joku torspo murtaisi sitä liitoskohtaa.. Enpä ainakaan uskalla sitä silikoonata tuon puoliavoimen maton rumiluksen katsomisen jälkeen. Kloroosi on sitä kun lehtivihreä alkaa syystä x, p tai y katoamaan kasvien lehdistä ja sen jälkeen ne rehut ei oikein toimi kuten pitäisi.
Hehee, tänks. Tämäkään ei ole "halpa" ratkaisu...cercer kirjoitti:^ Teet perinteisesti, ensin ne tehovalot joista hirveä leväräjähdys ja sen jälkeen kalliit hiilarit auttamaan niiden levien poistossa.
MA7xGE kirjoitti:Ei ole varmaan IKINÄ ollut näin sotkuista puuhaa tuo vedenvaihto; yhteensä 5 pyyhetttä likomärkinä.
Täällä samat tuntemukset. Raivasin kaksi allasta eilen/tänään hieman ylikasvaneista rehuista. Kun poistin kaksi ämpärillistä kasveja, on kalojakin jo paljon helpompi havaitapcm kirjoitti:Kyllä nyt silmä lepää allasta katsellessa
Hei, onko Tukholmassa muita ehdottomia vierailukohteita tähän tarkoitukseen kuin Lagret? Olen muutaman viikon päästä lähdössä, ja aikaa olisi kiertää akvaarioliikkeitäkin.VesiEläin kirjoitti:Ehkä keväällä vierailemaan Tukholmaan ja hakemaan uutta innostusta harrastukseen.
Ah, olipa mainiosti kuvailtu, saatoin hyvin kuvitella tilanteen... Minua jaksaa kerta toisensa jälkeen naurattaa pelkkä leväsukarapujen matkanteko vedessä, on kuin ne käynnistäisivät pienen moottorin ja sytkyttelisivät sitten toimeliaina menemään. Halvat huvit ja silleen.Tänään akvaarioiden tarjoama ohjelmanumero näyttää olevan leväsukarapujen kosiopuuhat.