Akvaario on 309 litraa, lämpö 25-26 C, pH 6,8, NO2 0, NO3 10, kh 4, gh 2.
Kun en ymmärrä, millä pitäisi lääkitä, kun en tunnista vaivaa. Vai lääkitäkö ollenkaan? Apuja kellään?
Valvoja: Moderaattorit
suhmis kirjoitti:Mikähän vaivaa lehtikalakoirasta? Muuten hyväkuntoisen oloinen, mutta oli reilun viikon syömättä, ja nytkin syö vain pikkuisen närppimällä, kun normaalisti lehtisten tapaan on pohjattoman ahne. Lisäksi "pylly" punoittaa, eli peräaukko on laajentuneen oloinen, ja punoittaa ja siitä ikäänkuin tulee pieniä pari mm pitkiä punaisia "rihmoja" ulos? Onko tämä joku loistartunnan oire? Lehtiksen kumppani ja muut kalat ovat ok. Ainoastaan n. kuukausi sitten hankittu punaeväparvi on herättänyt epäilyjäni: paristakymmenestä muutama on lopetettu ja yksi löytynyt kuolleena, ovat haalistuneet ja ruvenneet uimaan ihan pinnassa ja selkä on aavistuksen käyristynyt. Toivatko nämä pikkuiset nyt akvaariooni jonkin kauhean taudin? Karanteeniakvaa mulla ei ole![]()
Akvaario on 309 litraa, lämpö 25-26 C, pH 6,8, NO2 0, NO3 10, kh 4, gh 2.
Kun en ymmärrä, millä pitäisi lääkitä, kun en tunnista vaivaa. Vai lääkitäkö ollenkaan? Apuja kellään?
Itse ainakin olen tuota pariin otteeseen käyttänyt ja altaassa on piikkisilmiä ja plekoja eikä yksikään ole kupsahtanut. Siinähän taitaa olla aika tiukka se aikarajakin, milloin se 80 prosentin vedenvaihto pitää suorittaa. Ehkä sitten olisi ongelmia jos lääkkeen annettaisi olla siellä päivätolkulla.suhmis kirjoitti:Voi, kiitoksia paljon pikaisista vastauksistaOlisi pitänyt jo paljon aikaisemmin älytä täältä kysyä
Mitenköhän kun jonkun nettikaupan sivuilta luin, että imumonnit ja nuoliaiset (suomuttomat kalat) voivat olla herkkiä tälle aineelle. Onko kokemuksia? En haluaisi hurmaavan Pertti-partamonnini kupsahtavan enkä myöskään noitamonnien...
Entäpä monniset, ovatkohan herkkiä?
Täytynee jostain tilailla tuota ainetta, ja jonkinlainen ilmapumppu myös...