Hyvää iltaa arvoisa juhlakansa. Minulla on sellainen tilanne että tyhjillään - tai oikeastaan ihan levyinä on tuollainen n. 970 litrainen allas. Jalusta kyseiselle käikäleelle on 95 % valmis, ihan kakkosnelosesta ja liimapuusta kasattu käikäle. Harmi vain että tuli ehkä tehtyä turhan matala , korkeutta kun tuli valittua vain n. 55 cm. Toisaalta allas tulee meillä olohuoneeseen ja sitä voisi sitten ihailla sohvalta käsin. Minulle tullessaan toisessa pitkässä sivussa oli alareunassa särö, joka oli tosin paikattu "riittävällä" määrällä pienempiä lasin kappaleita. Ei olisi huvittanut alkaa laseja vaihtamaan koska myös silikonit olivat kunnossa. Laseissa oli kuitenkin mielestäni häiritseviä naarmuja, jotka tulivat hyvin ilmi kun koetäytön yhteydessä altaaseen laitettiin vähän valoa. Asiaa pohdin hyvin pitkään ja hartaasti, mutta miettiminen loppui ihan laakista kun allas siirtäessä putosi, ja molemmat pitkät sivut menivät säpäleiksi
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Jäljellä on pohja ja päätylasit jotka onneksi ovat ihan kunnossa. Uudet pitkät sivulasit ovat jo tilattu. Altaalla on kokoa 270x50x60.
Mutta asiaan. Makeavesialtaista kokemusta on vuosien ajalta. Kotosalla porisee tällä hetkellä 325L, 240L ja 140L. Kuume merivesi puolelle on ollut jo pitkään ja näyttäisi että se ei mene ohi ennen kuin itse kokeilee. Olen eri harrastajilla nähnyt niin hienoja altaita että alta pois - haluaa oman.
Eri lähteistä lukien, tuntuu vain että pään saa enemmän ja enemmän sekaisin. Kaiketi tuttu tilanne monella aloittelijalla. Nyt vain tuntuu siltä että olisi kuitenkin aika astua ihan uuteen maailmaan tässä harrastuksessa. Jalustaan ja pohjalasiin olisi helppo tehdä / teettää tarvittavat poraukset jne. Alkuun voisi yrittää jollain helppohoitoisimilla lajeilla. Muttamutta.. Ala-allas, refu, vaahdotin...??
Ei muuta tähän väliin. Katsotaan.