Suodattimen siirtämisestä

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Suodattimen siirtämisestä

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Heips!

Eli siis nyt saan viimein väliaikaiset faunaboxit pois, ja haluaisin siirtää Dolphinin pienen sisäsuodattimen tonne ''pääakvaan''. Eli voinko laittaa sen sinne suoraan, vai pitääkö mun kuivata se ja kypsyttää se pääakvassa uudelleen? Koska faunaboxissahan on ihan eri bakteerit kuin pääakvassa, eikä välttämättä mitenkään hyvät sellaiset.

Olipa vaikeasti selitetty. :D
cercer
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: Suodattimen siirtämisestä

Viesti Kirjoittaja cercer »

Jollei ole selkeitä tauteja niin sinne vaan. En pidä kotioloissa normaalihinnan kalastolla noita asioita kovinkaan tähdellisinä.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

No musta vaan on melko tärkeä seikka, sairastuuko akvaarioni oman virheeni vuoksi vai ei :? Ja kyllä toi mun kalasto - äkkiä laskettuna about 60-70 egee - on 14-vuotiaan budjetissa melko huomattava määrä rahaa. :)
cercer
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja cercer »

Siinä tapauksessa se tulee varmaankin tehdä eri tavalla kuin sanoin, itse en kuitenkaan lähtisi vaikeuttamaan asiaa jollei kyseessä ole selvästi sairaasta, erityisesti tubisesta, akvaariosta siirtäminen. Kysehän ei ole kuitenkaan bakteerittomasta, kypsyttämättömästä karanteenista johon suodatin on tulossa ja näinollen saattaisi olla hankalampaa todistaa kalojen sairauden alkuperä esimerkiksi kaupalle. Tietty sairauksiinkin on tarvittaessa useimmiten lääkkeet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”