Sera Baktopuria eläinkaupan ohjeen mukaan lisitty akvaarioon ja vesi tuli neonvihreäksi! Onko se ihan normaalia? Kestääkö väri seuraavaan vedenvaihtoon asti? Kotilot kuoli, tappaako sukaravutkin? Nitriittiä ja nitraattia pitää seurata seuraavat päivät, sen tiedän ja ruokinta minimiin. Mutta... On tuo aika hurjan näköinen...
Sera Baktopur
Valvoja: Moderaattorit
-
heituliini
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Sera Baktopur
Tämä kuuluisi varmaan tuonne tauti-osioon, mutta täältä sektorilta saanee nopeammin vastauksen...
Sera Baktopuria eläinkaupan ohjeen mukaan lisitty akvaarioon ja vesi tuli neonvihreäksi! Onko se ihan normaalia? Kestääkö väri seuraavaan vedenvaihtoon asti? Kotilot kuoli, tappaako sukaravutkin? Nitriittiä ja nitraattia pitää seurata seuraavat päivät, sen tiedän ja ruokinta minimiin. Mutta... On tuo aika hurjan näköinen...
On ne vaan niiiiiiiiin ihania 
Re: Sera Baktopur
Mulla on kanssa värjännyt vettä nuo seran lääkkeet.
-
heituliini
- Senior Member

Minkä aikaa tuo värjäymä kestää? Häviää vedenvaihtojen myötä?Aquafani kirjoitti:Mulla on kanssa värjännyt vettä nuo seran lääkkeet.
Mulla oli just tota lääkettä ja se hävis kyllä vähitellen vedenvaihtojen jälkeen.
-
heituliini
- Senior Member

Hyvä juttu. Huoli siis turha siinä mielessä. Pelkäsin ensin sukarapujen hengen puolesta, mutta yhtä touhukkaina tuolla menevät kuin ennenkinAquaPro kirjoitti:Mulla oli just tota lääkettä ja se hävis kyllä vähitellen vedenvaihtojen jälkeen.
-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Juuri tuosta lääkkeestä en tiedä, mutta kalojen lääkkeissä on yleisesti vaikuttavana aineena metyleenisineä tai malakiittivihreää, jotka ovat, no, nimensä mukaisia. Väri kuuluu täysin asiaan. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!