Akvaariokärpänen puraisi jälleen
Valvoja: Moderaattorit
Akvaariokärpänen puraisi jälleen
Niin siinä sit kävi et tämän harrastuksen pariin olen taas palaamassa... Ennen oli 375L,200L ja 100L altaat.. Pojan syntymä vei kaiken ajan multa, joten myin kaikki altaat pois ja harmitti jo sillon, kun ei aika vaan riittänyt.. Nyt tänään sit ostin 240L altaan ja seuraavaksi täytyy siihen lähtee jalustaa metsästämään, ja silikonit täytyy myös uusia koska allas on 4 vuotta ollut tyhjillään, ja en luota että silikonit enää olis siinä kunnossa, että vedet sisällä pysyis.. Eihän toi 240L mikään mikään iso ole mutta altaan pituus 120cm oli tällä erää se mikä ratkaisi asian. Innolla odotan että pääsen allasta sisustamaan ja hankkimaan uusia asukkaita sinne. Kuvia laitan "projektista" kunhan saan tän sisustuksen siihen kuntoon että pääsen kuvailemaan. Ihanaa päästä jälleen tän harrastuksen pariin. 

240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Akvaariokärpänen puraisi jälleen
Tervetuloa taas vesielämään!
Onko jotain muuta syytä silikonien vaihtoon kuin että vain tuntuu siltä? Täällä on paljon keskusteluja silikonien vaihdosta ja silikonien vaihdon tarpeesta. Toki kannattaa varmistua siitä ettei vesivahinkoja tule, mutta silikonien omatoimisessa vaihtamisessakin on riskinsä.
Kyllähän 240 litrainen on sen verran iso, että on jo aika paljon valinnanvaraa kalojen ja sisustuksen suhteen. Onhan akvaarion kypsytys tuttu homma?
Oho, olinkin hätäinen, AW onkin sulle jo ennestään tuttu joten ei kypsytyksestä sitten sen enempää! 

Kyllähän 240 litrainen on sen verran iso, että on jo aika paljon valinnanvaraa kalojen ja sisustuksen suhteen. Onhan akvaarion kypsytys tuttu homma?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Kultakalat
Itse en lähde silikonien vaihtamista edes kokeilemaan, koska tiedän jo että omat taidot ei moiseen riitä..
Ajattelin paikallisesta akvaarioliikkestä käydä kysymässä josko ne siellä vaihtaisi. Hintaa sillekkin operaatiolle tietenki varmaan tulee, mutta voinpahan ainakin nukkua yöni rauhassa ilman että tarvii pelätä ku herää että kalat ui pitkin olohuoneen lattiaa..
te jotka olette akvaarioita silikoonanneet, niin mitä silikonia suosittelette?
Akvaarion kypsytys on juu tuttua hommaa..
Sisustusta en juurikaan ole vielä kerinnyt miettimän , mutta hiekka pohja altaaseen ainakin tulee .. tossa tuli mukana eheim professionalin ulkosuodatin, ja joskus sellanen oli siinä 375L altaassa, ja en koskaan oppinut sitä käyttämään..
taidan laittaa myös mieheni opiskelemaan miten se toimii jos tällä kertaa se saataisi toimimaankin 

Akvaarion kypsytys on juu tuttua hommaa..

240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
-
- Advanced Member
Lasitussilikoni on oikea laatu, yleensä siinä on maininta että sopii akvaarioihin. Akvaarioliikkeistäkin saa sopivaa, mutta hinta on moninkertainen eli rautakauppa on oikea osoite. Saniteettisilikoneja ei saa käyttää akvaarioihin, koska ne sisältävät kaloille myrkyllisiä homemyrkkyjä. Mutta tuskin sun tarvitsee omia silikoneja viedä jos liike laittelee akvaarioita ihan työkseen? Saavat varmasti hommattua tukkuhintaan.
Kultakalat
-
- Starting Member
Täälläkin ilmoittautuu yksi uusivanha akvaristi.
Akvaarioita minulla on ollut aikaisemmin, liki viisitoista vuotta. sitten muuttui elämäntilanne, ja akvaarioista oli pakko luopua.
Nyt olen keväästä asti harkinnut uuden purkin hommaamista, ja pari viikkoa sitten homma kärjistyi siihen, että sellainen on "pakko saada, nyt heti!". Tänään olen menossa katsomaan yhtä allasta, joskohan se muuttaisi meille. Altaan koko olisi 350 L, joten sinne saisi jo jotain ismpaakin kuin miljoonakaloja. Tarkoitus olisi tehdä purkista E-A allas.
Harmittaa vaan, kun aikanaan myin kaikki akvaariovarusteeni pois, ei jäänyt haavin haavia. Nyt täytyy aloittaa kaikki alusta, ja rahaahan siihen palaa, ja se on opiskelijbudjetilla aina vähän hankalaa. Mutta onneksi positiivinen asenne auttaa
Monet tavarat kun ovat sellaisia, että kun ne kerran ostaa, ei heti tarvitse olla uusia homaamassa (sisustusjutut, suodattimet, letkut, haavit jne).
Täällä siis jännitetään, intoillaan ja odotetaan kuin pikkulapsi joulua...
vaikka koko purkkia en ole vielä edes nähnyt tai lopullista ostopäätöstä tehnyt.. 
Akvaarioita minulla on ollut aikaisemmin, liki viisitoista vuotta. sitten muuttui elämäntilanne, ja akvaarioista oli pakko luopua.
Nyt olen keväästä asti harkinnut uuden purkin hommaamista, ja pari viikkoa sitten homma kärjistyi siihen, että sellainen on "pakko saada, nyt heti!". Tänään olen menossa katsomaan yhtä allasta, joskohan se muuttaisi meille. Altaan koko olisi 350 L, joten sinne saisi jo jotain ismpaakin kuin miljoonakaloja. Tarkoitus olisi tehdä purkista E-A allas.
Harmittaa vaan, kun aikanaan myin kaikki akvaariovarusteeni pois, ei jäänyt haavin haavia. Nyt täytyy aloittaa kaikki alusta, ja rahaahan siihen palaa, ja se on opiskelijbudjetilla aina vähän hankalaa. Mutta onneksi positiivinen asenne auttaa

Täällä siis jännitetään, intoillaan ja odotetaan kuin pikkulapsi joulua...

65L sekala Huulirihmakalapariskunta, 5kpl helomonnisia
koira, kissa.
koira, kissa.
Hyvä tietää että en ole ainut kenet tämä harrastus sai joskus koukkuun
Tänään kävi paikallisessa akvaario liikkeessä kysymässä, josko siellä saisin "korjautettua" tuon altaan silikonit.. Juu pienen suostuttelut jälkee suostui.
Ens kuussa siis lähtee allas "remonttiin" Mielelläni maksan vähä isommankin hinnan, kun tiedän että saan nukkua yöni rauhassa, ja ei tarvitse pelätä, että joku aamu kalat uivat pitkin olohuonetta..
Jalustaa akvaarioon käytiin myös tänään katsomassa mutta huonosti tuntui niitäkin olevan.. Juu saahan niitä akvaario liikkeestä niitäkin ja maksaa sen verran ettei oikee tää opiskelija budjetti anna periksi joten jalusta metsästys jatkuu edelleen ..
Kai tääkin mun ikuisuus projekti tästä joskus valmistuu.. Hiljaa hyvä tulee .. 

-
- Advanced Member
Haluatko jonkun tietyntyyppisen jalustan vai kävisikö esim. kierrätyskeskuksesta mahdollisesti löytyvä massiivipuinen taso tms? Sellaisenhan voisi maalaamalla tai muutoin kunnostaa olohuonekelpoiseksi, vaikka tosi siistejäkin kierrätyksestä löytyy.
Kultakalat
Ei tarvi olla oikea akvaariolle tarkoitettu jalusta... Käytiin tänää just kierrätyskeskuksissa kattomassa, josko siellä olis ollut. mutta ei löytynyt sopivaa, kun toi allas on 120cm pitkä ni jäi aina pituudesta puuttumaan.. Mieluusti sais olla pyökkiä ja jotai sinneppäin väritykseltä koska mulla sisustus pitkälti pyökkiä. Uus senkki taso tulis maksamaan n.200€ ja ei ole moiseen nyt just valuuttaa.. täytyy toivoa et toi taso kävis, mitä mieheni lähti nyt kaverin tyköö kattomaan. 

-
- Advanced Member
Jos mitat käy, ukot vaan päälle seisomaan ja vähän hytkymään niin tulee kestävyys testattua samalla. 

Kultakalat
Taso löytyi JES... Seuraavaks haetaan akvaarioon hiekat ja kun allas taas kotiutuu alkaa armoton säätäminen .. 

-
- Starting Member
NinZe
Minulla olisi ollut sinulle taso myydä, mutta hienoa että löysit sellaisen jo
Minäkin sain purkkini siustettua, ja vedetkin sisään.. tuossa se kävi viikon verran ilman asukkeja,mutta koska sain edelliseltä käyttäjältä pesemättömän ulkosuodattimen, oli bakteeriymppi kunnossa, ja mittailuiden jälkeen vesi todettiin asukkaille uimakelpoiseksi toissapäivänä. tänään sitten hain ensimmäiset kalat (lehtikalat + kuparitetrat).
Minulla olisi ollut sinulle taso myydä, mutta hienoa että löysit sellaisen jo

Minäkin sain purkkini siustettua, ja vedetkin sisään.. tuossa se kävi viikon verran ilman asukkeja,mutta koska sain edelliseltä käyttäjältä pesemättömän ulkosuodattimen, oli bakteeriymppi kunnossa, ja mittailuiden jälkeen vesi todettiin asukkaille uimakelpoiseksi toissapäivänä. tänään sitten hain ensimmäiset kalat (lehtikalat + kuparitetrat).
koira, kissa.
koira, kissa.
pistähän valkyria7 kuvia altaastas jos vaa kerkeet .. ois kiva nähdä millainen altaastasi tuli 

-
- Starting Member
http://www.aijaa.com/v.php?i=005468945053.jpg
Tälläinen siitä nyt tuli, sorry, kuva on vähän huonolaatuinen, mutta eiköhän siitä jotain näe.
Sisustus nyt on vielä pahasti kesken, ja kasvit eivät ole kasvaneet ja vallanneet alaa, mutta.. kyllä se siitä, pikkuhiljaa, ehkä
Tälläinen siitä nyt tuli, sorry, kuva on vähän huonolaatuinen, mutta eiköhän siitä jotain näe.
Sisustus nyt on vielä pahasti kesken, ja kasvit eivät ole kasvaneet ja vallanneet alaa, mutta.. kyllä se siitä, pikkuhiljaa, ehkä

koira, kissa.
koira, kissa.
-
- Advanced Member
Noita oksiahan voisi laittaa vielä lisää ja kiinnittää ylhäältä yhteen nippusiteellä että näyttäisi veteen kasvavilta puunjuurilta. Kivasti toistaa taustakuvan teemaa. 

Kultakalat
siitä sun altaasta tuli hieno! Mulla kans näpit jo niiiiiin syhyy et pääsisin laittamaan allasta, mut pakko malttaa vielä et saan altaan silikonit kuntoon. Tarvis kuviakin laittaa .. jossai vaiheessa oon tonne aijaan sivuille kans kirjautunu, mut ei hajuakaan enää tunnuksista. :/
-----
http://aijaa.com/v.php?i=008648949996.jpg tuolta löytyy kuva akvaariosta, mikä vielä tyhjillää.. ei muista enään miten sen kuvan sai tohon lisättyä..
-----
http://aijaa.com/v.php?i=008648949996.jpg tuolta löytyy kuva akvaariosta, mikä vielä tyhjillää.. ei muista enään miten sen kuvan sai tohon lisättyä..