Ryhmähali ja jääkaapin kautta saunaan. Sillä se oikenee.

Valvoja: Moderaattorit
JPG?Aqualung kirjoitti:Kylä näin o!
thank kirjoitti:JPG?Aqualung kirjoitti:Kylä näin o!
Kiitos, eiköhän nyt oo kaikki oikosenaan.Aqualung kirjoitti:thank kirjoitti:JPG?Aqualung kirjoitti:Kylä näin o!
Kai sitä kaikella nippelitiedollakin jotain tekee, jos on liikaa aikaa. Minulla ei ole, kun on myös harrastuksia. Akvaariokalat ovat minulle enemmänkin perheenjäseniä, silloin kun ei ole mitään mittavaa projektia akvaarionsuhteen. Ei siinä ihan kauheasti ehdi murehtimaan että onko monni vai manni vai immelmanni kun yrittää oppia sovittamaan muutamaa mikrokontrolleria ja moottoriohjaimia yhteen, ja yrittää saada ne vielä toimimaan yksiin PC:llä olevan CNC-ohjelman kanssa. Samalla kun vessassa on mädäntynyt lattia, mikä sekin on korjattava, ja pihavajasta tuettava välikattoa, ettei se tule enää toista kertaa niskaan... ja tässä on pelkkä jäävuoren huippu... Auto ja moottoripyöräprojektini taitaa mennä viisvuotissuunnitelmalla tätämenoa. ...niin että arvaa vaan... En mä muista nyt enää että onko akvaariossani lintuja vai kaloja vai suklaamonneja...MHS kirjoitti:cercer kirjoitti:... jälkeen enää uskalla lukea tätä saati kysyä mitäänMiksi ihmeessä pitäisi pelästyä tai loukkaantua, jos virheistä mainitaan? Ainakin itse olen oppinut, että virheistä ja väärästä tiedosta saa ja pitää mainita, muuten ne muuttuvat pysyviksi. Eihän kukaan ole seppä syntyessään, ja uuden oppiminen pitäisi olla eteenpäin menemistä. Jostainhan ne uudetkin harrastajat etsivät tietonsa, ja väärillä nimillä ja termeillä ei saada kuin hämmennystä aikaiseksi. Tuollaisella "hui kauheaa, en tiennytkään kaikesta kaikkea" -asenteella eläisimme vieläkin maailmankaikkeuden keskipisteessä pannukakun muotoisella planeetalla.NesteHukka kirjoitti:...onnistuin kyllä hieman loukkaantumaan...
Jäävinä en kommentoi enää tuota ensimmäistä aihetta, vaikka suupielet ovatkin mukavasti ylöspäinMari kirjoitti:Tarvii pikkuiselti korjata teitä nyt. Oon viisaammiltani kuullut että onkin ihan oikein sanoa uroskala. Nimitys häiritsee itseänikin (ja olenpa siitä avautunutkin täällä), mutta kuulemma sanat ovat synonyymit ja on ihan hyväksyttävää puhua uroksista kalojenkin kohdalla. Minä käytän mieluummin sitä koiras-termiä, mutta uros ei siis ole väärin.
Nii ja partamonninaaraalle voi kasvaa parta, mutta se ei ole niin massiivinen kuin koiraalla.
Kiksu kirjoitti:Viiksistä pakko kertoa tapaus joka sattui entiselle työkaverilleni huoltoasemalla: kaveri oli kassalla ja maksamaan tuli nainen, jolla oli selvästi erottuvat viikset. Kaveri yritti olla katsomatta ja ajattelematta niitä viiksiä, mutta lopuksi kun piti kysyä "saako olla muuta?", kysyikin "saako olla viikset?"![]()
Se immelmanniko ei jäänyt kaivelemaan?thank kirjoitti:mikä ihme on sniidupelle?
Fiksu tapa todistella jotain todistamatta mitään. Olen ehkä ollut väärässä, pahoittelut aiheutuneesta mielipahasta. Kuitenkin uteliaana ja valmiina oppimaan uutta, olisi mukava tietää asiasta enemmän, kun kuitenkin tieto on ristiriidassa sen kanssa, mitä itse olen oppinut pitämään oikeana tietona. Todistamisen taakka kun yleensä on uuden tiedon tuojalla. Tuosta kirjoittamastasi ei selviä, onko kyseessä yksittäisen henkilön tai pienen ryhmän mielipide, vai yleisesti hyväksytty asia, vai jotain siltä väliltä. Samoin jäin miettimään onko äskettäin päädytty tuollaiseen tulkintaan, vai onko asia ollut näin jo aiemminkin. Kyllähän kieli ja sanojen merkitys muuttuu aikojen kuluessa, ja helpottaahan se käännöstekstien tekemistä, kun tekijän ei tarvitse olla alan asiantuntija. Itse en vielä ala tuota julistamaan ainoana oikeana totuutena, enkä muuta puhe-/kirjoitustapaani.Mari kirjoitti:Oon viisaammiltani kuullut että onkin ihan oikein sanoa uroskala.
Sniidu on kehäteiden ulkopuolista slangia ja tarkoittaa kehäteiden sisäpuolista nirppanokkaa.vallumaarit kirjoitti:Sniidu on stadin slangia ja tarkoittaa saitaa ja kitsasta.
"Kehäteiden ulkopuolisella slangilla" on täällä kehäteiden sisäpuolella myös oma nimityksensä; se on murre.Aqualung kirjoitti:Sniidu on kehäteiden ulkopuolista slangia ja tarkoittaa kehäteiden sisäpuolista nirppanokkaa.vallumaarit kirjoitti:Sniidu on stadin slangia ja tarkoittaa saitaa ja kitsasta.
Sniidu ei kyllä kuulu yhdenkään murteen sanastoon.maisu kirjoitti:"Kehäteiden ulkopuolisella slangilla" on täällä kehäteiden sisäpuolella myös oma nimityksensä; se on murre.Aqualung kirjoitti:Sniidu on kehäteiden ulkopuolista slangia ja tarkoittaa kehäteiden sisäpuolista nirppanokkaa.vallumaarit kirjoitti:Sniidu on stadin slangia ja tarkoittaa saitaa ja kitsasta.
Jännä. Siitä sisäpuolisestakin slangista käytetään sanaa murre.maisu kirjoitti: "Kehäteiden ulkopuolisella slangilla" on täällä kehäteiden sisäpuolella myös oma nimityksensä; se on murre.
Täällä pelin henki on välillä vähän tällainen, niinkuin tämän aiheen aloittajana tämä aihe alkoi juuri tällaisesta kinaamisesta toisen kanssa. Oli minulla Maisunkin kanssa kai joskus jotakin kinaamista, mutta koska ne ovat ollutta ja mennyttä, niin olen tässä asiassa kyllä Maisun puolella.Aqualung kirjoitti:Jos tuosta nyt jollekulle tuli paha mieli niin se ei olliut tarkoitus ja siitä pahoitteluni. Mutta eipä silti kukaan voi sanoa minun nyt ihan väärässäkään olevan (tuo 98% nyt kenties hiukan kärjistettynä, mutta alle 80% en suostu menemään) ja näinollen kommenttini oli enempikin tarkoitettu lakonisen toteavana sävyltään. Itsestänikään ei ole mitenkään mieltäylentävää lueskellä aikuisten ihmisten vääntämistä absoluuttisilla totuuksilla aiheesta jossa ei absoluuttisia totuuksia ole olemassakaan. Ja siinä ei ole mitään merkitystä sillä, ketkä kulloinkin ovat "kehässä".
Katsotaan kuinka Hra. Kuukle voi auttaa.JJVi kirjoitti:Sniidu ei kyllä kuulu yhdenkään murteen sanastoon.