Surkuhupaisaa tämä pilkunviilaus

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Re: Surkuhupaisaa tämä pilkunviilaus

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Kylä näin o!
Ryhmähali ja jääkaapin kautta saunaan. Sillä se oikenee. :mrgreen:
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
thank
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja thank »

Aqualung kirjoitti:Kylä näin o!
JPG?
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

thank kirjoitti:
JPG?
Kuva

Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Tarvii pikkuiselti korjata teitä nyt. Oon viisaammiltani kuullut että onkin ihan oikein sanoa uroskala. Nimitys häiritsee itseänikin (ja olenpa siitä avautunutkin täällä), mutta kuulemma sanat ovat synonyymit ja on ihan hyväksyttävää puhua uroksista kalojenkin kohdalla. Minä käytän mieluummin sitä koiras-termiä, mutta uros ei siis ole väärin.
Nii ja partamonninaaraalle voi kasvaa parta, mutta se ei ole niin massiivinen kuin koiraalla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
thank
Advanced Member
Advanced Member

Aqualung kirjoitti:
thank kirjoitti:
JPG?
Kuva
Kiitos, eiköhän nyt oo kaikki oikosenaan.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

MHS kirjoitti:
cercer kirjoitti:... jälkeen enää uskalla lukea tätä saati kysyä mitään :D
NesteHukka kirjoitti:...onnistuin kyllä hieman loukkaantumaan...
Miksi ihmeessä pitäisi pelästyä tai loukkaantua, jos virheistä mainitaan? Ainakin itse olen oppinut, että virheistä ja väärästä tiedosta saa ja pitää mainita, muuten ne muuttuvat pysyviksi. Eihän kukaan ole seppä syntyessään, ja uuden oppiminen pitäisi olla eteenpäin menemistä. Jostainhan ne uudetkin harrastajat etsivät tietonsa, ja väärillä nimillä ja termeillä ei saada kuin hämmennystä aikaiseksi. Tuollaisella "hui kauheaa, en tiennytkään kaikesta kaikkea" -asenteella eläisimme vieläkin maailmankaikkeuden keskipisteessä pannukakun muotoisella planeetalla.
Kai sitä kaikella nippelitiedollakin jotain tekee, jos on liikaa aikaa. Minulla ei ole, kun on myös harrastuksia. Akvaariokalat ovat minulle enemmänkin perheenjäseniä, silloin kun ei ole mitään mittavaa projektia akvaarionsuhteen. Ei siinä ihan kauheasti ehdi murehtimaan että onko monni vai manni vai immelmanni kun yrittää oppia sovittamaan muutamaa mikrokontrolleria ja moottoriohjaimia yhteen, ja yrittää saada ne vielä toimimaan yksiin PC:llä olevan CNC-ohjelman kanssa. Samalla kun vessassa on mädäntynyt lattia, mikä sekin on korjattava, ja pihavajasta tuettava välikattoa, ettei se tule enää toista kertaa niskaan... ja tässä on pelkkä jäävuoren huippu... Auto ja moottoripyöräprojektini taitaa mennä viisvuotissuunnitelmalla tätämenoa. ...niin että arvaa vaan... En mä muista nyt enää että onko akvaariossani lintuja vai kaloja vai suklaamonneja... :mrgreen:
Mari kirjoitti:Tarvii pikkuiselti korjata teitä nyt. Oon viisaammiltani kuullut että onkin ihan oikein sanoa uroskala. Nimitys häiritsee itseänikin (ja olenpa siitä avautunutkin täällä), mutta kuulemma sanat ovat synonyymit ja on ihan hyväksyttävää puhua uroksista kalojenkin kohdalla. Minä käytän mieluummin sitä koiras-termiä, mutta uros ei siis ole väärin.
Nii ja partamonninaaraalle voi kasvaa parta, mutta se ei ole niin massiivinen kuin koiraalla.
Jäävinä en kommentoi enää tuota ensimmäistä aihetta, vaikka suupielet ovatkin mukavasti ylöspäin :) Sensijaan kerron partamonninaaraan parrasta, ja teidän kaikkien iloksi (toivottavasti niin) kerron sen sekä tällä foorumikielellä, mihin yritän parhaani ja katson mihin se riittää, sekä sitten omalla kielelläni, eli arkipuhekielellä:

- Minun vanhin partamonnini, maatiaispartis, ikä noin 13 vuotta ja todistettavasti naaras, omaa tätänykyä tosiaankin muutamissa millimetreissä mitattavan "parta"-kasvuston.

- No hemmetti, totta v*tussa partisnartut voi lykätä partaa. Näkeehä sitä viiksiä vanhoilla harpuillaki toisinaa, mut ei tee mieli kokeilla että osuuko käteen reikää vai pötköö... mut hei, kait se parempi o ku jos olis vaikka kekkosluukki. Kiva sit pähkäil et vetääkö erikeeperillä tupeet lankin päälle vai onko ilma. tana hä! :mrgreen:

...et aika paljon minäkin tulen vastaan (vihta täällä puolella suomee) näitten kirjoituksieni kanssa ja oon itsekkin saanut kuulla joskus kettuilua että yritänkö olla joku sniidupelle :D Ole tässä sitten... Kaikkia ei voi miellyttää koskaan samallakertaa.

Pointti on kuitenkin siinä, että seurallinen ihminen kuitenkin haluaa mukautua muiden keskustelijoiden keskustelutyyliin puolin ja toisin. Aina ei tietysti voi onnistua...
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Viiksistä pakko kertoa tapaus joka sattui entiselle työkaverilleni huoltoasemalla: kaveri oli kassalla ja maksamaan tuli nainen, jolla oli selvästi erottuvat viikset. Kaveri yritti olla katsomatta ja ajattelematta niitä viiksiä, mutta lopuksi kun piti kysyä "saako olla muuta?", kysyikin "saako olla viikset?" [:I] :mrgreen:
Kultakalat
kuutti86
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kuutti86 »

Kiksu kirjoitti:Viiksistä pakko kertoa tapaus joka sattui entiselle työkaverilleni huoltoasemalla: kaveri oli kassalla ja maksamaan tuli nainen, jolla oli selvästi erottuvat viikset. Kaveri yritti olla katsomatta ja ajattelematta niitä viiksiä, mutta lopuksi kun piti kysyä "saako olla muuta?", kysyikin "saako olla viikset?" [:I] :mrgreen:

Jos olis olemassa "tykkää"- nappi niin nyt painaisin. Aika paha sammakko. :mrgreen:
thank
Advanced Member
Advanced Member

Jaa mikä ihme on sniidupelle?
cercer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja cercer »

thank kirjoitti:mikä ihme on sniidupelle?
Se immelmanniko ei jäänyt kaivelemaan? :D
D_A_D
Member
Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja D_A_D »

Immelmann, Max. 21.9.1890-18.7.1916. Saksalainen hävittäjälentäjä.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member

Sniidupelle on sana joka on tarttunut minulle MUUUUUU/RÖHRÖH-suomalaiselle oltuaan tekemisissä uudenmaalaisten kanssa, ja Immelmanni on, paitsi se lentäjä, kaiketi hänen mukaansa nimetty lentokoneella suoritettu manööveri, jonka kaltaisia olen nähnyt ainakin partisten joskus tekevän. Onko se silloin "Immelmonni" :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Immelmanni ... 4nn%C3%B6s

Tarkistin sen "sniidunkin", niin ilmeisesti sekä minä että muutama syntyperäinen uudenmaalainen käsittää sen eritavalla tai väärin, riippuen siitä, onko netin tieto ajantasalla tai oikein.

Itse käytin sitä sanaa merkityksessä "nirppanokka".
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Sniidu on stadin slangia ja tarkoittaa saitaa ja kitsasta.
Mika Sandell
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Mika Sandell »

Mari kirjoitti:Oon viisaammiltani kuullut että onkin ihan oikein sanoa uroskala.
Fiksu tapa todistella jotain todistamatta mitään. Olen ehkä ollut väärässä, pahoittelut aiheutuneesta mielipahasta. Kuitenkin uteliaana ja valmiina oppimaan uutta, olisi mukava tietää asiasta enemmän, kun kuitenkin tieto on ristiriidassa sen kanssa, mitä itse olen oppinut pitämään oikeana tietona. Todistamisen taakka kun yleensä on uuden tiedon tuojalla. Tuosta kirjoittamastasi ei selviä, onko kyseessä yksittäisen henkilön tai pienen ryhmän mielipide, vai yleisesti hyväksytty asia, vai jotain siltä väliltä. Samoin jäin miettimään onko äskettäin päädytty tuollaiseen tulkintaan, vai onko asia ollut näin jo aiemminkin. Kyllähän kieli ja sanojen merkitys muuttuu aikojen kuluessa, ja helpottaahan se käännöstekstien tekemistä, kun tekijän ei tarvitse olla alan asiantuntija. Itse en vielä ala tuota julistamaan ainoana oikeana totuutena, enkä muuta puhe-/kirjoitustapaani.
28.1.2012 asti MHS

CorydoradinaeFinland
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Kyllä uros minusta koskee lähinnä suurempia nisäkkäitä. Toisaalta aiemmin esitettu uroshevonen on kyllä ori tai ruuna.
http://suomisanakirja.fi/uros
/jari
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

vallumaarit kirjoitti:Sniidu on stadin slangia ja tarkoittaa saitaa ja kitsasta.
Sniidu on kehäteiden ulkopuolista slangia ja tarkoittaa kehäteiden sisäpuolista nirppanokkaa. :mrgreen:

Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Aqualung kirjoitti:
vallumaarit kirjoitti:Sniidu on stadin slangia ja tarkoittaa saitaa ja kitsasta.
Sniidu on kehäteiden ulkopuolista slangia ja tarkoittaa kehäteiden sisäpuolista nirppanokkaa. :mrgreen:
"Kehäteiden ulkopuolisella slangilla" on täällä kehäteiden sisäpuolella myös oma nimityksensä; se on murre.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

maisu kirjoitti:
Aqualung kirjoitti:
"Kehäteiden ulkopuolisella slangilla" on täällä kehäteiden sisäpuolella myös oma nimityksensä; se on murre.
Sniidu ei kyllä kuulu yhdenkään murteen sanastoon.
/jari
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member

Sitä sanaako ei saa käyttää Kehä 3:n ulkopuolella? :mrgreen: Itselläni tuohon maagiseen rajaan on pari kilometriä joten hyvä tietää että tarvittaessa minulla on lupa käyttää sitä. Tämä oli sitten vitsi jos ei joku hoksaa. [;)]
Kultakalat
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

maisu kirjoitti: "Kehäteiden ulkopuolisella slangilla" on täällä kehäteiden sisäpuolella myös oma nimityksensä; se on murre.
Jännä. Siitä sisäpuolisestakin slangista käytetään sanaa murre. :mrgreen:

EDIT: tää nyt vaan oli pakko. Kun trendinä ketjuista joissa Maisu on mukana tulee ennemmin tai myöhemmin 98% juupas-eipäs kinaamista. Joten "What better place than here - what better time than now"

Kiksu
Advanced Member
Advanced Member

Tuo ei ollut kivasti sanottu. Ei viitsisi heitellä noin vain oletuksia ihmisestä ja näin lähes pakottaa toinen provosoitumaan henkilökohtaisuuksiin menemällä. Kepeä vitsailu on ihan hauskaa, mutta tuo ei ole oikein reilua. :( Viestisi loppuosa oli täysin turha, kuten sanamuodosta päätellen itsekin olet päätellyt. Onneksi jätit sentään parin prosentin pelivaran. [;)]
Kultakalat
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ihmetyttää, ettei tuolle minuun kohdistuvalle kiusaamiselle voi muka tehdä koskaan mitään. Kukaan ei saa varoituksia, ketään ei koskaan bannata vaikka samat naamat ovat aina asialla.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Jos tuosta nyt jollekulle tuli paha mieli niin se ei olliut tarkoitus ja siitä pahoitteluni. Mutta eipä silti kukaan voi sanoa minun nyt ihan väärässäkään olevan (tuo 98% nyt kenties hiukan kärjistettynä, mutta alle 80% en suostu menemään) ja näinollen kommenttini oli enempikin tarkoitettu lakonisen toteavana sävyltään. Itsestänikään ei ole mitenkään mieltäylentävää lueskellä aikuisten ihmisten vääntämistä absoluuttisilla totuuksilla aiheesta jossa ei absoluuttisia totuuksia ole olemassakaan. Ja siinä ei ole mitään merkitystä sillä, ketkä kulloinkin ovat "kehässä".

NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member

Aqualung kirjoitti:Jos tuosta nyt jollekulle tuli paha mieli niin se ei olliut tarkoitus ja siitä pahoitteluni. Mutta eipä silti kukaan voi sanoa minun nyt ihan väärässäkään olevan (tuo 98% nyt kenties hiukan kärjistettynä, mutta alle 80% en suostu menemään) ja näinollen kommenttini oli enempikin tarkoitettu lakonisen toteavana sävyltään. Itsestänikään ei ole mitenkään mieltäylentävää lueskellä aikuisten ihmisten vääntämistä absoluuttisilla totuuksilla aiheesta jossa ei absoluuttisia totuuksia ole olemassakaan. Ja siinä ei ole mitään merkitystä sillä, ketkä kulloinkin ovat "kehässä".
Täällä pelin henki on välillä vähän tällainen, niinkuin tämän aiheen aloittajana tämä aihe alkoi juuri tällaisesta kinaamisesta toisen kanssa. Oli minulla Maisunkin kanssa kai joskus jotakin kinaamista, mutta koska ne ovat ollutta ja mennyttä, niin olen tässä asiassa kyllä Maisun puolella.
Joskus olen miettinyt, että onko akvaristit niin ujoja, että tarvitaan netissä riitelyä, ennenkun voidaan paremmin tutustua... :?

En ikinä ole nähnyt niin vaikeaa keskustelufoorumia mitä aqua-web. Joutuu suurinpiirtein kirjoittamaan silkkihansikkain tarkistuttamaan kirjoittamansa teksti jollakin toisella, ennenkun uskaltaa postata.

Menee yli jo hämäläisestä oletusnegatiivisuudestakin, mikä olisi:"En viitti lukee kirjotustas, kun kummiskin siellä on taas joku virhe..."
jalbert
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jalbert »

JJVi kirjoitti:Sniidu ei kyllä kuulu yhdenkään murteen sanastoon.
Katsotaan kuinka Hra. Kuukle voi auttaa.

http://lmgtfy.com/?q=sniidu

Myönnän olevani sniidu ja siksi kaikki pitää ainakin yrittää tehdä itse.
* Ala-arvoiset huomautukset poistettu. Seuraavista seuraa porttikielto. *
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”