Kalasto selvillä, määrät ei

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
heidiki
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kalasto selvillä, määrät ei

Viesti Kirjoittaja heidiki »

Hei.
Kuten jo otsikossa kirjoittelin, kalasto alkaa olla selvillä, mutta kalojen määrät ei. Kuitenkin melko suuri tankki kyseessä, niin teiltä fiksummilta sitten aloin kyselemään.

Akvaario 200*65*65cm
pH 6,8
GH 7
KH 4
Lämpötila 26C
NO2 0
No3 10mg/l

Pohjalla on hieno hiekka, jota möyrimässä yhdyskunta kierteisiä. Löytyy kantoa ja oksaa, kivistä rakennettuja piilopaikkoja, sekä helppohoitoisia kasveja.

Kalastoksi olen suunnitellut M. Varjon Akvaariokalat kirjan pohjalta:
-tähtitapparakaloja
-juovaseisojatetroja
-korutetroja
-mustatetroja
-lehtikaloja
-helmimonnisia
-leopardimonnisia
-safiirimonnisia
-lippukirjoahven pari
-rusokirjoahvenia pari

Tarkoitus olisi asuttaa pönttö pikkuhiljaa, mitään kiirettä ei ole. Jotain muutakin voi ehdottaa, pienenä jippona on se, että kalojen pitää olla Brasiliasta. Kaipaisin levänsyöjiä tuohon akvaan. Mitään isoja ahvenia tai kärtyäjiä en halua.

Kiitoksia etukäteen. :)

Heidi

Muoks/ pH:n välistä puuttui pilkku
heidiki
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalasto selvillä, määrät ei

Viesti Kirjoittaja heidiki »

Heippa taas.

Olen kypsyttämässä pienempää akvaa (96l) ja vesi-arvot ihmetyttää. Ymppinä olen käyttänyt kukkapurkista multaa, lisännyt päivittäin hirvensarvensuolaa aluksi pitoisuus 5mg/l, nitriitin lähdettyä nousuun puolitin määrän, ja nyt olen lisännyt vain 1/4 samasta määrästä, sekä päivittäin lisännyt pienen määrän kalanruokaa.

Eilen nitriitti kävi 2mg/l, tänään mittasin ja näytti nollaa. Nitraatti ja ammoniakki sen sijaan ihmetyttää. Ammoniakkia näyttää olevan vedessä 0,50mg/l ja nitraatti joka eilen näytti 180mg/l on tippunut 10mg/l. Mitä on tapahtunut? Olen aloittanut kypsyttämisen puolitoista viikkoa sitten.

Hanavedestä ei löydy nitriittiä, nitraattia, ammoniakkia, olen testannut ne.

Vettä en ole vaihtanut ja kasveja ei akvassa ole.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”