Artemiaa vauvoille

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lully_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 21:43, 07.08.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Artemiaa vauvoille

Viesti Kirjoittaja Lully_ »

Akvani cichlasoma dimerukset ja lehtikala pari kutaisivat ja siirsin poikaset kahteen pieneen boxiin turvaan. Tänään dimerukset kuoriutuivat ja odotan lehtisten kuoriutuvan iltaan mennessä. Artemian kanssa vaan on pieni pulma. En oikein tiedä miten saisin annettua toukat ilman suolavettä jossa ne kuoriutuvat. En omista mitään artemialle erikseen tarkoitettua "siivilää" jossa ne voisi valuttaa. Onko kellään mitään helppoja konsteja ruokkimiseen ilman suolavettä??

Lully
Afrikkalainen kääpiösiilivauva, viljakäärmepoju
300l Lehtiksiä, helmirihmoja, harlekiini-ja verkkonuoliaisia, loistobarbeja yms...
Milsku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 16:45, 06.03.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Artemiaa vauvoille

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Mä sillon hätäratkaisuna vaan keräsin niitä ruiskuun, laitoin isompaan astiaan ja lisäsin normi vettä ja taas keräsin ne. Ei se ihan suolastonta oo mut ainakin vähenee tuntuvasti. Riippuen tietty kuinka monta kertaa jaksaa toistaa =)
Nano Riutta <3
Mimosa X
Senior Member
Senior Member
Viestit: 663
Liittynyt: 09:44, 20.09.2006
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Artemiaa vauvoille

Viesti Kirjoittaja Mimosa X »

Katso mitä kotoa löytyy. Mulla oli aikanaan hätävarana Yves Rocherilta ilmaiskorujen mukana saatu pussukka jotka on semmoista tiivistä verkkoa. Jalokivigalleriasta on saanut muistaakseni samanmoisia pusseja. Siitä ei artemia mennyt läpi. On tiheäsilmäistä läpikuultavaa ohutta kangasta. Toinen, ehkä huonompi, on ollut lakanakangas. Siitä tein truutin jonka läpi ruiskutin artemiasuolaveden ja huuhtelin hanan alla.
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Artemiaa vauvoille

Viesti Kirjoittaja Micke »

KOKEILE:
Kahvinsuodatinpussi, takinvuorikangas, silkkihuivi, sukkahousut tms....

Eikä se suolavesi niin vaarallista ole.... ime ruiskuun toukat ja laita ne siten että saat ruiskusta ruutattua vettä pois. Ime vettä tilalle ja toista homma parikertaa.

Oletko kokeillut kuorittua artemia???
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Lully_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 21:43, 07.08.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Artemiaa vauvoille

Viesti Kirjoittaja Lully_ »

Eikös kuorittu artemia ole sitä "kuiva" artemiaa?? Sitä mulla kyllä on mutta ei ole poikaset ollleet järin innostuneita siitä kun se ei liiku ja jää pinnalle. Olen yrittänyt saada sen uppoamaan mutta jos joku poikanen on sitä maistanut, on kuitenkin sylkäissyt sen pois. Tähän asti olen aina vaan imenyt muoviruiskulla artemiaa, pruitannut sen tavallisella vedellä täytettyyn astiaan ja antanut sitten vasta poikasille.

Kuinka usein tuommoiseen poikasaltaaseen pitäisi vaihtaa vettä? Se on semmoinen faunaboxi jossa on litroja joku 5. Olen tähän asti vaihtanut aamuin illoin melko paljon vettä kutukvasta mutta pitäisikö vaihtaa useammin?
Afrikkalainen kääpiösiilivauva, viljakäärmepoju
300l Lehtiksiä, helmirihmoja, harlekiini-ja verkkonuoliaisia, loistobarbeja yms...
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Artemiaa vauvoille

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Hyvä olisi jos päivittäin vaihdat litran parin verran.

Tosin miula on semmonen 2-3L vetonen suorakaiteen muotonen kirkas kukkaruukku, josta olen vaihtanu 1L vettä joka toinen päivä,
tuolla on 5 kirsikkabarbin ja 6 kpl helmimonnisen poikasta. Mitään ongelmia ei ollu vaikka noin harvoin olen vetä vaihellu.
Pitää varmaan kohta ruveta vaihtelemaan vesiä päivittäin kohan nuo poikaset kasvavat isommiksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”