Valvoja: Moderaattorit
On se vähän. Synnyttävien poikaset syntyvät noin kymmenen kertaa isompina kuin kutevien kuoriutuvat, joten niille on paljon helpompaa murskata kuivaruokaa riittävän pieneksi. Pienten kutevien kalojen vastakuoriutuneet poikaset ovat hädin tuskin paljaalla silmällä näkyviä, joten ruuankin täytyy olla lähes mikroskooppista.KaOl kirjoitti: mul oli kyl vain elävänä synnyttäjiä, enkä tiiä onko se niitten pentujen syöttäminen jotenkin eri asia kuin kutevien?
No hyvä, Sinooperiin on pääsy äidillä joka päiväKiksu kirjoitti:TauluLiitu: Sinellistä olen itse ostanut, Sinooperissakin varmaan on. Eli perinteisiä askarteluliikkeitä. Kilon pussi maksaa kolmisen euroa.
http://www.aquahoito.info/suomi/akvaario/kovetus.phpTauluLiitu kirjoitti:Kipsi hankittu! Äiti kyllä vähän epäilee asiaa, on ihan varma että vedestä tulee sementtiä ja se kovettuu tiiliskiveksi![]()
Nyt saa joku paremmin tietävä vielä kertoa ohjeet tuohon kipsin käyttöön? Kyseessä 54l akva, ja pitäisi nostaa kokonaiskovuutta reilusti. Pikkuhiljaa tietenkin.
Helsingin Akvaariokeskuksen sivuilla lukee maksimipituus 15 cm, mulla on kyllä sellanen kutina että olisin nähnyt isompia eräällä akvaristilla kotona, siis tyyliin 20 cm.. Tai sitten se on vaan se kalan ulkonäkö, näyttää isolta niiden isojen silmien ja suun takia.7330 kirjoitti: Pantterikiipijät olivat hurjan paljon suurempia kuin odotin.En ole vielä mittaillut niitä, mutta epäilen vahvasti, että ne ovat kaikki yli Varjon kirjassa mainitun 12 sentin maksimipituuden.
Jep. Ulkomaisilla sivuilla sanotaan yleensä maksimipituudeksi 20 cm, mutta akvaariossa tavallisemmin korkeintaan 15 cm. Noiden ruumiinmuoto ja naama antavat kyllä välittömän vaikutelman isosta ja massiivisesta kalasta.Pullahiiri kirjoitti:Helsingin Akvaariokeskuksen sivuilla lukee maksimipituus 15 cm, mulla on kyllä sellanen kutina että olisin nähnyt isompia eräällä akvaristilla kotona, siis tyyliin 20 cm.. Tai sitten se on vaan se kalan ulkonäkö, näyttää isolta niiden isojen silmien ja suun takia.7330 kirjoitti: Pantterikiipijät olivat hurjan paljon suurempia kuin odotin.En ole vielä mittaillut niitä, mutta epäilen vahvasti, että ne ovat kaikki yli Varjon kirjassa mainitun 12 sentin maksimipituuden.
Joo, kerran näin Keskuksessa ison nasun, joka ei vissiin ollut sekään vielä ihan täysikasvuinen.. Aikamoinen lahna se oli, pituutta ja massaa riitti.7330 kirjoitti:Pantterikiipijäkaloja mittaillessa tuli pelottava välähdys siitä, kuinka valtava elukka aikuinen pusukala mahtaa olla...