Taistelukalojen viljely
Valvoja: Moderaattorit
Re: Taistelukalojen viljely
Hävis äsköinen viesti johonkin. Elikkäs.
Oon itse hautonut yhden Anakinin kudun itse. Tein munille muovilasin reunasta, kankaan palasta ja styroksista lautan, jolloin munat mahdollisesti pystyivät vain tippumaan n. 1cm syvyyteen. Asetin lautan lankojen avulla rapulan suodattimen päälle ja ohjasin virtauksen lautan alle, jolloin munat liikkuivat, eivätkä jääneet paikalleen homehtumaan.
Samalla tavalla haudottiin Jessisen kanssa Anakinin ja Jessisen kasvatin kutu ja sielläkin kaverit kuulemma kasvaa hyvin! Voin ottaa kuvia tosta viritelmästä jossai vaiheessa, oon nyt koulussa niin ei oikein voi :D
Oon itse hautonut yhden Anakinin kudun itse. Tein munille muovilasin reunasta, kankaan palasta ja styroksista lautan, jolloin munat mahdollisesti pystyivät vain tippumaan n. 1cm syvyyteen. Asetin lautan lankojen avulla rapulan suodattimen päälle ja ohjasin virtauksen lautan alle, jolloin munat liikkuivat, eivätkä jääneet paikalleen homehtumaan.
Samalla tavalla haudottiin Jessisen kanssa Anakinin ja Jessisen kasvatin kutu ja sielläkin kaverit kuulemma kasvaa hyvin! Voin ottaa kuvia tosta viritelmästä jossai vaiheessa, oon nyt koulussa niin ei oikein voi :D
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Ota kuva! Olis kiva nähä, mitä oikein tarkoitat.Thapahiska kirjoitti:Hävis äsköinen viesti johonkin. Elikkäs.
Samalla tavalla haudottiin Jessisen kanssa Anakinin ja Jessisen kasvatin kutu ja sielläkin kaverit kuulemma kasvaa hyvin! Voin ottaa kuvia tosta viritelmästä jossai vaiheessa, oon nyt koulussa niin ei oikein voi

Joo. Voin koettaa kattoa betta4all foorumilta samasta lautta ideasta kuvaa :)

http://www.bettas4all.nl/viewtopic.php? ... 4&start=30
Tosta kuvasta kopioin idean.

http://www.bettas4all.nl/viewtopic.php? ... 4&start=30
Tosta kuvasta kopioin idean.
-
- Advanced Member
Aah, tuohan olis melko helppo toteuttaakin. Tässä seurailen tuota vähän seniiliksi päässyttä suklaakoirasta, kun se ei näytä kovin innokkaasti tuota pesää hoitavan. Saapa nähdä, kun poikaset kuoriutuu, että alkavatko ne näyttää ukon mielestä välipalalta... Pari tuntia aikaa harkita adoptioisin roolia.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Eli tuossa on verkko mukin ja styroksin välissä? Vaikka sukkahousua tms? Sinänsä mielenkiintoinen idea kyllä.
Riveriana, joo. Toi styroksi on vaan kellukkeena tossa :) Sukkahousun pitäs kelvata tosi hyvin! :)
-
- Advanced Member
Mulla ei ihan tuollainen ratkaisu tullut, vaan versio siitä. virittelin kuminauhalla pakasterasian ympärille sukkahousut.
-
- Member
Nyt huomaa poikasten selvästi kasvaneen
Kiitokset vaan nastamuumiolle ruoasta! 
3 sain äsken laskettua, mutta niitä voipi jokunen olla piilossa vielä, eikä ruosta ekasta kudosta muutenkaan kovin paljoa poikaisia tullut.
Ensi viikolla ehkä siten Indyn ja Prinsessan vuoro, kun nyt keksisin eka Indylle yksiön taas siksi aikaa

3 sain äsken laskettua, mutta niitä voipi jokunen olla piilossa vielä, eikä ruosta ekasta kudosta muutenkaan kovin paljoa poikaisia tullut.
Ensi viikolla ehkä siten Indyn ja Prinsessan vuoro, kun nyt keksisin eka Indylle yksiön taas siksi aikaa

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Mitä tulee tuohon hautomoon, niin väsäsin hobbyn artemia sihvilä setin pohjalle vastaavan, jostain löyty pala 2cm paksua stroksia. Terävällä puukolla sihvilän kokoinen reikä keskelle siten että se painuu läpi sopivalle korkeudelle. Sit vaan puukolla ympäriltä viiltäen, jätin noin 3-4cm reunukset.
-
- Member
Poikaset on siirtyneet nyt syömään kuorittua artemiaa ja ovat kasvaneetkin kovasti
7 kpl on saanut laskettua 

-
- Advanced Member
Laitan tänne saman tekstin kuin blogiini. Haluaisin asiallista keskustelua aiheesta, en toivo syyttävää sormea, sillä minulla on ehkä hoitovirheen takia yksi kala sairastunut.
Olen kovasti miettinyt Kaukasta ja DaCapoa, jotka on pitkäeväisimmät kalat minulla. Ne käyttäytyvät eri tavalla, kuin muut kalani, eivät ole alun alkaenkaan olleet niin innokkaita. Ne tuntuvat herkemmiltä, kuin muut kalani. Haluaisin muiden taistelukalakasvattajien kommentteja tähän asiaan. Kaukas ja DaCapo on minulla ainoat pitkäeväiset HM taistelukalat, eikä minulla aiempaa kokemusta niistä ole. Ne rätköttävät paljon enemmän pohjalla, kuin muut kalani. Onko tällainen käytös normaalia pitkäeväisille kaloille?
Olen kovasti miettinyt Kaukasta ja DaCapoa, jotka on pitkäeväisimmät kalat minulla. Ne käyttäytyvät eri tavalla, kuin muut kalani, eivät ole alun alkaenkaan olleet niin innokkaita. Ne tuntuvat herkemmiltä, kuin muut kalani. Haluaisin muiden taistelukalakasvattajien kommentteja tähän asiaan. Kaukas ja DaCapo on minulla ainoat pitkäeväiset HM taistelukalat, eikä minulla aiempaa kokemusta niistä ole. Ne rätköttävät paljon enemmän pohjalla, kuin muut kalani. Onko tällainen käytös normaalia pitkäeväisille kaloille?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Thor & Mimosa kudusta onkin 3 survivoria
. Meni vähän mönkään evakon takia, kun ei talon vahti oikein osannut ruokkia ja vaihtaa vettä
.
Super black HM pari kuti muistaakseni lauantaina ja muutamia hyppiäisiä olen jo bongannut
.

Super black HM pari kuti muistaakseni lauantaina ja muutamia hyppiäisiä olen jo bongannut

-
- Advanced Member
- Viesti:
Uusi punainen HMPK poika Tartaros saapui kotiin tänään, oltuaan viikon maahansaapumisestaan Sepa-shopissa hoidossa. Iso ja komea jötkäle onkin, mutta harmikseni sen toinen silmä on pullistunut ja hieman samea, eli ukkeli heti alkuun lääkekuurille
toivottavasti poika paranee pian, että pääsis kudettamaan sitä Rósan kanssa.

Akvarismia 1992-2014
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Akalla lieviä paineita, itte pitää turata kun ei o ukkoa mailla halmeilla.
- Liitteet
-
- IMG_8524.JPG (33.28 KiB) Katsottu 1606 kertaa
-
- Member
Nastamuumiolla on oikea tehopakkaus naaras, tekee pesänkin itse 
Täällä on muutto ohi ja poikaset selviytyivät hyvin. Ikää noilla on yli kuukausi ja osa on yllättävän isojakin jo.
Missä vaiheessa värit ym. alkanevat muodostumaan/näkymään?
Seuraavaksi kunhan taistot ovat kotiutuneet, on vuorossa sinisen Indianan ja vaaleanpunaisen Prinsessan kutuyritys. Osaako kukaan arvailla minkäväristä voisi jälkipolvi olla?

Täällä on muutto ohi ja poikaset selviytyivät hyvin. Ikää noilla on yli kuukausi ja osa on yllättävän isojakin jo.
Missä vaiheessa värit ym. alkanevat muodostumaan/näkymään?
Seuraavaksi kunhan taistot ovat kotiutuneet, on vuorossa sinisen Indianan ja vaaleanpunaisen Prinsessan kutuyritys. Osaako kukaan arvailla minkäväristä voisi jälkipolvi olla?
-
- Advanced Member
- Viesti:
HEP! Thor(opaque HM)ja Mimosa(HMPK,pastelliturkoosi
marmori)kudusta on 4 selviytyjää,jotka siirsin pari päivää sitten 30litraiseen,ovat jo kivan kokoisia. Toisessa kutuboxissa on edelleen superblack HM pariskunnan poikasia 15-20 kpl;tta
ja toista kutua odotellaan kuoriutuvaksi parin pvän sisään...i hope.
Muumikalan&Mimosan kutu ei onnistunut,Mimosa kyllä kutisi mutta Muumia ei vois vähempää kiinnostaa...ei kude muidenkaan pimujen kanssa että se siitä!

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Muumikalan&Mimosan kutu ei onnistunut,Mimosa kyllä kutisi mutta Muumia ei vois vähempää kiinnostaa...ei kude muidenkaan pimujen kanssa että se siitä!
-
- Advanced Member
- Viesti:
Ei täälläkään Tartaros ja Rósa saaneet mitään aikaiseksi muutaman päivän yhdessä olon aikana, Tartaros kyllä teki ison kuplapesän intianmantelipuun lehtien alle. Mutta eivät kuteneet ainakaan että olisin nähnyt eikä pesäänkään näkynyt mitään ilmaantuvan. Höh, rikkoivat sitten vaan toistensa eviä
ei onneks kauheen pahasti, Rósalla on toki enempi paranneltavaa evissä, mutta ihan pirteänä tuo on nyt omassa altaassaan. Mikähän tässä nyt meni pieleen ettei niitä napannut kutea?

Akvarismia 1992-2014
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Jas
Heippa kaikille!
Mun on nyt päästävä hehkumaan, kun mun kalat (poju ja rihanna) suostu VIHDOIN kutemeen ekan kerran.
Nää poikaset on nyt kuoriutunu ne on tollasessa noin 40L altaassa onko sopiva?
Mites sen ahkeran veden vaihdon kanssa nyt hetikö sen voi alottaa?
Siis nyt siirsin iskän pois tuolta ku kaikki poikaset oli menny matkoihinsa pesästä.
Toivottavasti nyt ees joku tosta ekasta kudusta selviäs,olis kivaa!
Ai niin onko kukaan kasvattanu mikroötököitä(vai mitä ne oli) noista kuivista heinistä?
Miltä sen pitäis näyttää erottaako ne silmällä?
Voiko noita mikroötököitä pistää tonne liikaa?
Oisko jonku blogissa jotku käytännön ohjeet näin hoidat poikaset?,tai on ja oon varmaan lukenukin,mutta sitten kun sitä tietoa tarvii niin ei voi muistaa.
Mun on nyt päästävä hehkumaan, kun mun kalat (poju ja rihanna) suostu VIHDOIN kutemeen ekan kerran.
Nää poikaset on nyt kuoriutunu ne on tollasessa noin 40L altaassa onko sopiva?
Mites sen ahkeran veden vaihdon kanssa nyt hetikö sen voi alottaa?
Siis nyt siirsin iskän pois tuolta ku kaikki poikaset oli menny matkoihinsa pesästä.
Toivottavasti nyt ees joku tosta ekasta kudusta selviäs,olis kivaa!
Ai niin onko kukaan kasvattanu mikroötököitä(vai mitä ne oli) noista kuivista heinistä?
Miltä sen pitäis näyttää erottaako ne silmällä?
Voiko noita mikroötököitä pistää tonne liikaa?
Oisko jonku blogissa jotku käytännön ohjeet näin hoidat poikaset?,tai on ja oon varmaan lukenukin,mutta sitten kun sitä tietoa tarvii niin ei voi muistaa.
-
- Member
Sivun parin takaa löytyy miulle puoltoista kk sitten annetut hyvät ohjeet
40 L on passeli, mimosa täällä ehdotti ettei sitä vettä koko aikaa vaihtelsi, seuraa vesitesteillä arvoja. Ite tein niin ja oon kokonaisuudessaan kerran, kaksi vaihtanut vedet tuosta 54 L, missä oma poikue kasvaa.

40 L on passeli, mimosa täällä ehdotti ettei sitä vettä koko aikaa vaihtelsi, seuraa vesitesteillä arvoja. Ite tein niin ja oon kokonaisuudessaan kerran, kaksi vaihtanut vedet tuosta 54 L, missä oma poikue kasvaa.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Nyt ihan vähän ehkä [sensuroitu]....taa.Laitoin suodattimen poikasakvaan ...ihan vaan roskien keruuta ajatellen ja kas ...se unohtui duunipäivän ajaksi sinne
ja oli syöny poikasia...on noi elossa,mitkä sieltä huuhdoin,mut tulikohan noista nyt sitten vamppeja
.

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Advanced Member
Täällä lilluu toisessa altaassa selvästi vammasia tapauksia ja toisessa selvästi hyväkuntosia tapauksia. ÄH!
Blogistani voi lukea lisää, mutta tässä esimerkkejä:

Vamppi... Ariel+DaCapo -kudusta.

Vähän parempi, Aatami+Pocahontas -kudusta.
Blogistani voi lukea lisää, mutta tässä esimerkkejä:

Vamppi... Ariel+DaCapo -kudusta.

Vähän parempi, Aatami+Pocahontas -kudusta.
-
- Advanced Member
Täällä on Mini-Zeus eli Ares sekä "Ruiskaunokki" (kuvat löytyy blogista, en viitsi niitä jälleen kerran liittää tänne...) uudelleen tutustelemassa toisiinsa. Viimeksi yritin niitä isossa altaassa, mutta tyttö oli selvästi vielä liian alikehittynyt ja häipyi kasvillisuuden sekaan. Nyt ne tutustuvat toisiinsa ainakin toistaiseksi vielä lasin eri puolilta. Kuturaidat näkyy, kuplapesää ei vielä ole, koiras vaikuttaa tosi hyökkäävältä.
Sitte mulla on ongelma, nimittäin olen alkanut epäilemään "Turkoosin" sukupuolta. Oon ajatellu koko ajan, että se olis tyttö, mutta en oo enää varma. Jotenkin sen mannaryyni on ihan tajuttoman vaikea erottaa, pari kertaa oon muka ollut näkevinäni sen. Mieluiten sitä käyttäisin Areksen kanssa jos vain olis varmuus.. Sillä on paremmat evät mielestäni kuin tuolla Ruiskaunokilla. Tässä nyt noin kuukauden vanha (ainakin) kuva tuosta Turkoosista, osaako joku harjaantuneempi katsoa, onko sillä mätiä?

Sitte mulla on ongelma, nimittäin olen alkanut epäilemään "Turkoosin" sukupuolta. Oon ajatellu koko ajan, että se olis tyttö, mutta en oo enää varma. Jotenkin sen mannaryyni on ihan tajuttoman vaikea erottaa, pari kertaa oon muka ollut näkevinäni sen. Mieluiten sitä käyttäisin Areksen kanssa jos vain olis varmuus.. Sillä on paremmat evät mielestäni kuin tuolla Ruiskaunokilla. Tässä nyt noin kuukauden vanha (ainakin) kuva tuosta Turkoosista, osaako joku harjaantuneempi katsoa, onko sillä mätiä?

-
- Advanced Member
Jahas. No niin, täällä yksinpuhelua taas harrastan. Tällanen pariskunta kutee nyt ekaa kertaa tuolla:
Iskä Ares:

Äiskä Ruiskaunokki (tai ihan miksi sitä nyt haluaa sanoa):

Tulossa siis jonkinsortin sinisiä/marmoreita plakateja kera punaisen, mahdollisesti. Kummatkin omia kasvattejani ja siis sisaruksista kyse.
Iskä Ares:

Äiskä Ruiskaunokki (tai ihan miksi sitä nyt haluaa sanoa):

Tulossa siis jonkinsortin sinisiä/marmoreita plakateja kera punaisen, mahdollisesti. Kummatkin omia kasvattejani ja siis sisaruksista kyse.
-
- Member
Oi onpas Ares kaunis <3 Tai noh, komea 

Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.