"Lahnamaisista" tetroista kysymys
Valvoja: Moderaattorit
"Lahnamaisista" tetroista kysymys
Heipparallaa, olisi tosiaan sellanen kysymys että mitä sellaisia ruumiinrakenteeltaan korkeita tetroja on muutakun mustatetra? 317 L akvaan olisivat tulossa ja kavereiksi joitakin kiltinpuoleisia kirjoahvenia.( Vedestä olisi tulossa pehmeää ja jokseenkin humuspitoista)
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Re: "Lahnamaisista" tetroista kysymys
Kiekkotetra ja lipputetra ainakin tulivat mieleen.
------------
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Tapparat on aika lahnoja, mutta pinnassa uivia ja hyppääviä veikkosia.... En tiedä haetko nyt ihan sellaistakaan...
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Safiiritetra on ihan ku lahna tai säynävä....tai joku
Kiltti ja kaunis.

-
- Member
sitruunatetra
ööö intiaaninsulka, ruusutetra, korutetra jne.

54 litraa läträilyä
Ihastuin ihan tulisesti tuohon kiekkotetraan mutta nyt semmonen kyssäri että onko myytävät yksilöt kasvatettu vai pyydetty luonnosta? Ja saakohan niitä mistään kun asustelen täällä Kajaanissa... Ja onkohan tuo 317L liian pieni?
Kukkelis kuu hengenheimolaiset! Eikö kellään oo tosiaan enempää kokemusta kiekkotetroista? on taiettu joskus myös sanoa levytetraksi..
Minun käsittääkseni levytetroista kasvaa sellaisia 15 senttisiä lättyjä ja niille suositellaan yleisesti +500l allasta.
Eli en sinuna laittaisi niitä noin "pieneen"

Timanttitetra 

Kiitos vastauksista ja iteasiassa olen tässä hiljattain kuullu että ne levytetrat tekee kasveista salaattia aika tehokkaasti joten ei ne ehkä taida sopia kun altaasta ois tulossa aika runsaskasvinen.. hmm.. timanttitetraa on tullut iteasiassa harkittuakin.. just tällähetkellä olen ihastunut punatetroihin.. sinileuat ei kuulemma syö niitä...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Timanttitetra kasvaisi hiukan isommaksi kuin punatetra. Vaikka olen enemmän särkikalojen harrastaja, timanttitetrat lumosivat minut hienosti kimaltelevilla suomuillaan ja koska eivät ole ihan pikkusinttejä. Joskus toiveena hankkia niitä. 

Kultakalat
Juu. Tällä hetkellä näyttää siltä että laitan ainakin musta -ja punatetraa.. Pitänee seuraavan kerran laittaa 1000L akva että saa kaikki mahdolliset kalat laitettua 

Jep, levytetra on kokoluokaltaa ihan eri mittakaavassa kuin levytetra. Levyt kasvaa "vain" jonnekki 8-9 sentin nurkille (tietääkseni). levytetran koko on tosiaankin sitten jotain 14-16 sentin luokkaa. Ulkomuodoltaan nuo ovat aikalailla toistensa kaltaisia.hh_ kirjoitti:Minun käsittääkseni levytetroista kasvaa sellaisia 15 senttisiä lättyjä ja niille suositellaan yleisesti +500l allasta.
Itsellä on levytetroja 6 kipaletta 540 litrasessa ja ehkä tonne vielä pari menis, jos heittäis affenet mäkeen...
Lisäksi nyt on viimeinkin löytynyt 2 kasvia, jotka nuo jättää rauhaan. Jaavansaniainen ja pistia. Loput tuhotaan kyllä samantien. Valepiraijoiksi jossain noita on mainittu ja kyllä ovatkin melkosia kasvipiraijoita.
- J
Joo ei ne levytetrat taida mennä edes ruokailutottumustensa takia tohon altaaseen kun siitä ois tulossa vedenalainen sademetsä 

Mulla on yhdessä akvassa uivina timanttitetroja ja intiaanisulkia, voisin sanoa että melko lahnamainen setti 

Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥
-
- Junior Member
Kävisikö puna-aave tetra((Hyphessobrycon sweglesi)
Musta ainakin on tosi söpöjä
Musta ainakin on tosi söpöjä

Onhan nekin ihan kivoja
Ite oon nyt melkolailla kallellaan safiiri -tai punatetraan.

-
- Junior Member
Mulle tulee ekana mieleen sitruunatetra, kalan värit saa kirkkaankeltaisiksi lisäämällä himpun turvetta veteen.
Vilkas ja peloton laji, ainakin meillä. Ahneita kyllä ovat.. Minun mielestä kauneimpia tetroja punasine silmineen.
Vilkas ja peloton laji, ainakin meillä. Ahneita kyllä ovat.. Minun mielestä kauneimpia tetroja punasine silmineen.
Kyllä riskinotto aina kannattaa.