Valvoja: Moderaattorit
No meillä noitakaan ei ole näkynyt ainuttakaan ja kahdesta naapurista toinen on aikas kova keksimään jos jonkinlaista valitusta (ja kärttämään sitten niistä niin pitkään, että saa mitä haluaa), että luulisin koko homman olevan aikaslailla turha. Mutta ei auta kuin ottaa töistä palkatonta vapaata pariksi päiväksi, kun tulevat siihen aikaan että töihin mennessä olisin juuri kotona, eikä oikein muutakaan paikkaa ole punkata koiran kanssa :/.Pöh, aika järjetöntä järjestää moinen myrkkyshow sokeritoukkien takia. Eiväthän ne ole varsinaisia tuhohyönteisiä; tietysti niiden runsas esiintyminen voi kieliä kosteusongelmista jossain päin rakennusta (silloinkin ne ovat vain oire, eivät syy).
Asumismuoto ei nyt selviä tuosta, mutta jos sitä ei pysty kieltämään, oletan asumismuodon olevan vuokra-asunto. Vuokralaisella on oikeus korvauksiin, jos korjaustoimenpiteistä syntyy haittaa. Jos vuokranantaja kieltää vahinkojen syntyvän omista toimenpiteistä, on hänen näytettävä, ettei ne syntyneet omista toimenpiteistä. Omassa asunnossa taloyhtiötä voi kieltää toteuttamasta toimenpiteitä, joista aiheutuu omaisuudelle haittaa (akvaario ja sen sisältö on omaisuutta). Etenkin, kun sokeritoukilla ei voi perustella muuta kuin toisen asukkaan mielipide oman asuntonsa esteettisestä haitasta.BTM kirjoitti:Meille on tulossa tuholaismyrkyttäjä, koska jossakin rivitalon naapurissa on ilmeisesti joitakin sokeritoukkia. Meillä niitä ei ole edes näkynyt, mutta myrkyttävät kaikki asunnot, kun jossakin on![]()
Yököttää ajatuskin myrkyistä nurkissa, kun on koira ja nuo akvaariot. Kuulemma ei saa pariin tuntiin olla itse paikalla ja lemmikkieläimet on vietävä pois ja akvaariot suojattava. Myrkky sit vaikuttaa KAKSI VIIKKOA!
Ja myrkytyksiä tehdään kaksi kertaa. Mitenkäs tuo akvojen suojaus olisi parasta tehdä ja onkohan myrkystä vaaraa kuinka pitkään kaloille? Sitä laitetaan seinien vieriin ja nurkkiin yms. Akvaario on yllätys yllätys seinän vieressä
Kuullostaa unelmataloltapikku_kalaset kirjoitti:Mun silmiin sokeritoukat on söpöjä, harmittomia ja myös aika hassuja vipeltäjiä. Mun vanhemmilla on niitä (tosin siinä talossa on varmasti kosteusvaurioita, mutta vakuuta nyt kaksi itsepäistä aikuista asiasta). Eli sokeritoukat on jees ja vieläpä hieman hyödyllisiäkin. Ainakin siinä että kielivät kosteusvaurioista. Mä kyl muutenki tiesin et siin talossa on niitä. Ikivanha talo eikä mitään suurempaa korjausta tehty ainakaan 25 vuoteen... Katto vuotaa savupiipun vierestä ja vaikka joka syksy (sateiden tullessa) se yritetän korjata, kun vesi tippuu sisään ni joka kerta sitä tippuu yrityksistä huolimatta. En ees halua tietää, onko siellä hometta... Oon niin monesti sanonu äidille, et se talo on terveysriski, mut toisaalta se on mun lapsuudenkoti, jossa elin 21 vuotta. Lämmintä vettähän siellä ei tule erinäisten ongelmien takia kuin muutaman minuutin, mutta onpahan ihana piha!![]()
Ja 25 km stadista