Kaloja valitsemaan 300-360l

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kimmokissa
Starting Member
Starting Member

Kaloja valitsemaan 300-360l

Viesti Kirjoittaja kimmokissa »

Hei.
Olen hommaamassa isompaa akvaariota 300-360litran välillä. Ja nyt tässä jonkin aikaa (kesän alusta asti) olen koittanut selvittää kalastoa tulevaan akvaan. Pienemmistä akvaarioistani olen päättänyt ottaa asukeiksi ainakin Nauhapuikkokalani, kuparimonniset ja leväbarbit (nuoria, kasvamassa).

Olen koittanut netistä eri info sivuilta keräillä tietoja haluamistani kaloista.

Tällä hetkellä suunnitelma näyttäisi tältä:

Leväbarbi*5
Topaasipleko
Tähtipartamonni*2
Nauhapuikkokala
Kuparimonninen*15

Netistä etsimien tietojen perusteella uskaltaisin ainakin laittaa kyseiset kalat samaan akvaarioon (lämpötilat ja muut arvot sopivat?), olenko oikeassa?

Entä mitä kalaa suosittelisitte parvikalaksi keski-ylävesi alueelle? (jotain värikästä ja ns yhdessä pysyvää, eikä akvaarioon levittäytyvää sorttia.) Itse olin ajatellut punatetraa tai puna-aavetetraa, noin 20kpl lauman verran.
Mahdollisuus myös ehkä jollekin rihmakalapariskunnalle.

Kasveiksi olin ajatellut pennilehteä ja vedensuosikkia näin aluksi, ja pohjamateriaaliksi bilteman puhallushiekkaa.

Onko valitsemani kalat huono yhdistelmä? mitä valitsisitte toisin(jos valitsisitte)? mikä olisi ehdotuksenne parvikalaksi/pariskunnaksi?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”