Tulisuista

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tsiri
Starting Member
Starting Member

Tulisuista

Viesti Kirjoittaja Tsiri »

Tässä pientä kerrontaa tulisuistani:
Ostin niitä siis neljä kappaletta 250 litraiseen akvaariooni. Kasvettuaan isommiksi sukupuolet olivat 1k ja 3n. Nyt on pariskunta muodostunut ja kutivat noin viikko sitten. Tänä aamuna yllätyin positiivisesti, kun huomasin, että akvassani oli noin sata pientä uiskentelevaa tulisuun poikasta! Emokalat ovat todella tarkkana niistä ja ajavat armotta jokaisen lähelle tulevan kalan pois.
Mutta se mitä tajusin tästä on se, että se taitaa olla todella tarkkaa, että kalat saavat itse valita kumppaninsa. Sillä kun minulla oli tulisuupariskunta aikoinaan, valitsin ne itse, eikä kudusta ikinä tullut poikasia. Se homehtui tai sitten koiras hermostui naaraaseen ja ajoi sen vaan pois.
Toinen asia jonka kekkasin tässä on se, että poikasten ruokinnan voi näköjään hoitaa aika iisisti, kun antaa emoille vaan sellasen pohjakalojen ruokatabletin, niin emot kun mussuttavat sitä poikasten yllä, saavat poikaset kätevästi samalla pientä suuhun sopivaa ruokaa, kätevää :D
Tsiri
Starting Member
Starting Member

Re: Tulisuista

Viesti Kirjoittaja Tsiri »

Jaahasta.. Olen aina luullut, että tulisuut ovat parisidonnaisia kaloja, eivät näköjään olekkaan.
Tulisuiden poikaset tulivat syödyksi ja tämän jälkeen koiras ajoi naaraan pois. Kului muutama päivä ja koiras otti itselleen uuden vaimokin, jonka kanssa niillä on nyt poikaset!
Onko tulisuu kuitenkin haaremikala?
Vai onko tämä nyt vain hieman erikoista käytöstä?
Tankero
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Vai häiritseekö tilannetta se että altaassa on useampi naaras? :|
Serketa
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Serketa »

Meitin tulisuut on ainaki ihan parikaloja. Kaksi pariskuntaa tankissa ja puhtaasti ovat vain oman puolisonsa kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”