Miten se siis toimii pitkällä letkulla, sillei tarkasti selitettynä? + jonkinlainen havannollastaminen ois kiva
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Hahaha, aiheutti kyllä naurut tämä tarina.Inhotus kirjoitti:..
Minä täytän pitkän letkun vesihanasta täyteen niin että toinen pää on kylpyhuoneen lattialla ja toinen pää kiinni hanassa. Kun letku on täynnä, peukku molempien letkunpäiden tukkeeksi. Sitten vien toisen pään akvaarioon ja pidän sormella tukossa toista päätä vieden sen kylppärin lattiakaivon viereen.jossula kirjoitti: Miten se siis toimii pitkällä letkulla, sillei tarkasti selitettynä? + jonkinlainen havannollastaminen ois kivaJuu oon vähä out enkä hoksaa mitään noista selityksistä..
kiitos, ehkä koitan noin. nyt oon vaan ämpärillä vaihtanu, kun ei oo saanu tarpeeks pitkää letkua(lähin ikkuna10metrin päässä, siitä vielä 2metriä terassia ja lähin viemärikin on vielä kauempana..)muppe+ kirjoitti:Minä täytän pitkän letkun vesihanasta täyteen niin että toinen pää on kylpyhuoneen lattialla ja toinen pää kiinni hanassa. Kun letku on täynnä, peukku molempien letkunpäiden tukkeeksi. Sitten vien toisen pään akvaarioon ja pidän sormella tukossa toista päätä vieden sen kylppärin lattiakaivon viereen.jossula kirjoitti: Miten se siis toimii pitkällä letkulla, sillei tarkasti selitettynä? + jonkinlainen havannollastaminen ois kivaJuu oon vähä out enkä hoksaa mitään noista selityksistä..
Kun sormen ottaa pois, alkaa vesi virrata akvaariosta lattiakaivoon.
Helponpaa tuo on tehdä kaksistaan, mutta onnistuu yksinkin pienen harjottelun jälkeen. Olen kiinnittänyt nippusiteillä letkun toiseen päähän n. 60 senttisen ohuen puukepin niin että letkun pää jää 3 senttiä puukepin päätä ylemmäs. Kun tuon kepin yläpään tukee akvaarion sisäreunaan tai keskitukeen, ja työntää alapään akvaarion kulmaan, on letku siis tuon 3 senttiä pohjasta irti. ja kun imu alkaa ei hiekat mene letkuun.
En tiedä ymmärtääkö tästä sepustuksesta kukaan mitään, mutta "näin meillä mennään".
Meillä on 20 metrinen letku, vaikka kylppärin viemäriin ei ole pitkä matka, mutta yltää hyvin myös tuonne pihalle terassin yli.kiitos, ehkä koitan noin. nyt oon vaan ämpärillä vaihtanu, kun ei oo saanu tarpeeks pitkää letkua(lähin ikkuna10metrin päässä, siitä vielä 2metriä terassia ja lähin viemärikin on vielä kauempana..)
Sun täytyy parantaa akvaariosi vesiarvoja jos siellä pöpöjä on.kwaak kirjoitti:Join tuossa eilen hieman tuota kyseistä maagista vettä ja koko kamalan viime yön! Tosi ihanaa, olen vielä muutekin sairaana...
Mä kans liitän pitkän letkun kylppärin hanaan, alan ikäänkuin "täyttämään" akvaariota. Kun ilmakuplia letkusta ei enää tule, suljen hanan ja irroitan letkun siitä ja voila' : vesi virtaa akvasta kylppärin lattiakaivoon. Akvaarion puoleisessa letkun päässä on pesukoneen letkuun tarkoitettu u- putki. Se pitää letkun pään suunnilleen akvaan puolivälissä ja vettä poistuu vaan siihen asti.Minä täytän pitkän letkun vesihanasta täyteen niin että toinen pää on kylpyhuoneen lattialla ja toinen pää kiinni hanassa. Kun letku on täynnä, peukku molempien letkunpäiden tukkeeksi. Sitten vien toisen pään akvaarioon ja pidän sormella tukossa toista päätä vieden sen kylppärin lattiakaivon viereen.
Kun sormen ottaa pois, alkaa vesi virrata akvaariosta lattiakaivoon.
Helponpaa tuo on tehdä kaksistaan, mutta onnistuu yksinkin pienen harjottelun jälkeen. Olen kiinnittänyt nippusiteillä letkun toiseen päähän n. 60 senttisen ohuen puukepin niin että letkun pää jää 3 senttiä puukepin päätä ylemmäs. Kun tuon kepin yläpään tukee akvaarion sisäreunaan tai keskitukeen, ja työntää alapään akvaarion kulmaan, on letku siis tuon 3 senttiä pohjasta irti. ja kun imu alkaa ei hiekat mene letkuun
Yksinkertaisin ja 100% toimiva menetelmä ilman imemisiä yms.jossula kirjoitti:Miten se siis toimii pitkällä letkulla, sillei tarkasti selitettynä? + jonkinlainen havannollastaminen ois kivaJuu oon vähä out enkä hoksaa mitään noista selityksistä..
Pitää osata lopettaa ajoissa...kwaak kirjoitti:Join tuossa eilen hieman tuota kyseistä maagista vettä ja koko kamalan viime yön! Tosi ihanaa, olen vielä muutekin sairaana...
Tekevälle sattuuInhotus kirjoitti:Olen juonut ihan lasista akvaariovettä...
Sieltähän ne parhaat "sattumat" tuleekintinzue kirjoitti:Itse olen imenyt ja niellyt vettä vain ulkosuodattimen letkuja täyttäessä....
Letkusta imeminen tai edestakaisin vatkaaminen... Taas sellainen aihe, josta on vaikea olla saamatta jotakin hieman kaksmielisiä ajatuksiasaagelo kirjoitti:Joskus harrastuksen alkuaikoina lyhyellä letkulla suoraa sankoon lapotessa imaisin pari kertaa vettä. Nykyään minulla on lappo jota heilutetaan edestakaisin niin vesi alkaa virrata, ei tarvitse imeä. Tällä lapolla imuroin pohjaa parin ämpärillisen verran ja loput lappoan pitkällä letkulla suoraa viemäriin. Tästä pitkästä letkusta pitää ensin imaista, mutten ole niin kova imemään, että olisin koskaan saanut kymmenmetrisestä letkusta vettä kurkkuuni asti, alkaa se lappoaminen vähemmästäkinKun ensimmäinen akvaario on tyhjennetty ja täytetty samalla letkulla suoraa hastasta, ei letkua tarvitse enää imeä, koska se on täynnä vettä ja vesi alkaa virrata itsestään kun siirrän letkun hanasta lattiakaivolle.
Sinänsä muuten ihmettelen, että kun ei ole yhtään sellaista vinkkiä (no en ole koko ketjua lukenut) tullut vastaan vielä, että tökkää sen letkunpään sisäsuodattimen ulostuloon, ja sitten kun vesi virtaa, niin siirtää letkun sopivasti pohjemmalle.thank kirjoitti:Kyllä, ja siitä kun yrittää saada veden tulemaan vaihtaessaan vettä akvaarioon, imaistaan siitä letkusta ja vesi alkaa akvaariosta virtaamaan letkun kautta. Joskus tätä vettä saattaa joutua suuhun jos ei tajua ajoissa lopettaa imemistä.riipinen89 kirjoitti:Minä olen ihan hukassa kun vasta liityin tänne ja vasta sain akvaarion.. Miten olette saaneet lapon kanssa vettä suuhun?siis eikö se ole sellainen jossa on putki ja letku?
Ajatus moisesta kyllä riittää jo yskittämään pitemmänkin aikaaiomeron kirjoitti:Minä tempaisin muutama viikko sitten kotilokiposta oikein kunnolla vettä oikeaan keuhkoon. Onneksi olen röntgenhoitaja ja sain lekurilta luvan ottaa keuhkokuvat, että onko niitä kotiloita menny keuhkoon. Ei ainakaan eka kuvassa näkynyt, mutta ärsytystä siellä näkyi. Pitänee tällä viikolla ottaa toiset kuvat, jos siellä on kotiloita kasvamassa, yskä ainakin on vieläkin. Yök!
Joo, ei ole vaikeaa, mutta....Olen usein odotellut aikani sitä vedentuloa, vaan kun ei ole tullut niin imaissut uudestaan ja siinä vaiheessa sitä on jo ollut tulossa. Eli teoriassa ei vaikeaa, mutta kun joskus sattuu "vahinkoja", ihmisiähän tässä ollaan, eikä mikään ole idioottivarmaa.maisu kirjoitti:Lappoamisessa on kyse ihan fysiikan ilmiöstä, ei mistään muusta. Kun vedenpinnan letkussa saa alemmas kuin akvaariossa, niin on ihan sama miten sen liikkeellelähdön toteuttaa. Vesi pitää vain letkussa saada altaan vedenpintaa alemmas. Ei tarvitse imeä vettä suuhun asti ikinä, vaan imaistessakin riittää kun tuntee kohinan letkussa että vesi lähti liikkeelle. Eihän tämä voi olla noin vaikeaa. : -)