Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

jossula
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja jossula »

En tuota imasemista harrasta, lappo täyteen vettä ja ylös, peukku letkun toisessa päässä, sit uusik nii et letku on täynnä.. mulla tosin metrinen letku ja ämpäri, ei oikein 300 litrasen kaa toimi :roll:
Miten se siis toimii pitkällä letkulla, sillei tarkasti selitettynä? + jonkinlainen havannollastaminen ois kiva [;)] Juu oon vähä out enkä hoksaa mitään noista selityksistä..
60l kasviallas tulossa
Kissa ja kaksi koiraa, uusi Jyväskyläläinen opiskelija Pohjanmaalta
Inhotus
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Inhotus »

Olen juonut ihan lasista akvaariovettä.

Olin töissä ja juuri ollut pitämässä kiinni trimmattavaa koiraa. No, siinä kurkku täynnä karvoja köhin tiskin takana ja huomasin asiakkaita tulevan. Nappasin vaan siitä tiskin takaa pöytätasolta lasin joka oli puolillaan vettä (pomoni aina kiikuttaa nuita vesilasejaan tiskin taakse, luulin että tämäkin on niitä) ja hörppäsin ison kulauksen lasista. Samalla hetkellä tajusin nielaisseeni akvaariovettä (tunnistin maun, lapsena lappoletkusta imaisseena tiedän) ja eikös asiakkaatkin juuri astu sisään.
Siinä sitten nieleskellen menin heitä palvelemaan ja vasta reilu 20min jälkeen pääsin huuhtelemaan akvaarioveden maun pois suustani.
Selvisi sitten että tämä lasi josta olin hörpännyt, oli asiakkaan tuomaa akvaariovettä vesitestejä varten. Onneksi en juonut kaikkea :D
1 x 30l, 2 x 60l, 2 x 100l, 6 x 120l, 1 x 132l, 2 x 180l, 1 x 300l, 1 x 320l, 1 x 325l, 2 x 450l 2 x 600l, 1 x 670l, 1 x 900l
2 islanninhevosta, isovillakoira ja mopsi
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Inhotus kirjoitti:..
Hahaha, aiheutti kyllä naurut tämä tarina. :D Olis ollut asiakkaalle hauskaa selittää, että "joo, ei me nyt saatu tehtyä niitä testejä kun tuo meidän (nimi) joi sen veden". :D
muppe+
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja muppe+ »

jossula kirjoitti: Miten se siis toimii pitkällä letkulla, sillei tarkasti selitettynä? + jonkinlainen havannollastaminen ois kiva [;)] Juu oon vähä out enkä hoksaa mitään noista selityksistä..
Minä täytän pitkän letkun vesihanasta täyteen niin että toinen pää on kylpyhuoneen lattialla ja toinen pää kiinni hanassa. Kun letku on täynnä, peukku molempien letkunpäiden tukkeeksi. Sitten vien toisen pään akvaarioon ja pidän sormella tukossa toista päätä vieden sen kylppärin lattiakaivon viereen.
Kun sormen ottaa pois, alkaa vesi virrata akvaariosta lattiakaivoon.

Helponpaa tuo on tehdä kaksistaan, mutta onnistuu yksinkin pienen harjottelun jälkeen. Olen kiinnittänyt nippusiteillä letkun toiseen päähän n. 60 senttisen ohuen puukepin niin että letkun pää jää 3 senttiä puukepin päätä ylemmäs. Kun tuon kepin yläpään tukee akvaarion sisäreunaan tai keskitukeen, ja työntää alapään akvaarion kulmaan, on letku siis tuon 3 senttiä pohjasta irti. ja kun imu alkaa ei hiekat mene letkuun.

En tiedä ymmärtääkö tästä sepustuksesta kukaan mitään, mutta "näin meillä mennään".
350L
jossula
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jossula »

muppe+ kirjoitti:
jossula kirjoitti: Miten se siis toimii pitkällä letkulla, sillei tarkasti selitettynä? + jonkinlainen havannollastaminen ois kiva [;)] Juu oon vähä out enkä hoksaa mitään noista selityksistä..
Minä täytän pitkän letkun vesihanasta täyteen niin että toinen pää on kylpyhuoneen lattialla ja toinen pää kiinni hanassa. Kun letku on täynnä, peukku molempien letkunpäiden tukkeeksi. Sitten vien toisen pään akvaarioon ja pidän sormella tukossa toista päätä vieden sen kylppärin lattiakaivon viereen.

Helponpaa tuo on tehdä kaksistaan, mutta onnistuu yksinkin pienen harjottelun jälkeen. Olen kiinnittänyt nippusiteillä letkun toiseen päähän n. 60 senttisen ohuen puukepin niin että letkun pää jää 3 senttiä puukepin päätä ylemmäs. Kun tuon kepin yläpään tukee akvaarion sisäreunaan tai keskitukeen, ja työntää alapään akvaarion kulmaan, on letku siis tuon 3 senttiä pohjasta irti. ja kun imu alkaa ei hiekat mene letkuun.

En tiedä ymmärtääkö tästä sepustuksesta kukaan mitään, mutta "näin meillä mennään".
kiitos, ehkä koitan noin. nyt oon vaan ämpärillä vaihtanu, kun ei oo saanu tarpeeks pitkää letkua(lähin ikkuna10metrin päässä, siitä vielä 2metriä terassia ja lähin viemärikin on vielä kauempana..)
60l kasviallas tulossa
Kissa ja kaksi koiraa, uusi Jyväskyläläinen opiskelija Pohjanmaalta
kwaak
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kwaak »

Join tuossa eilen hieman tuota kyseistä maagista vettä ja koko kamalan viime yön! Tosi ihanaa, olen vielä muutekin sairaana...
98 L "Hei muru takki auki, täältä tulee hauki - joka susta tykkää"
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

kiitos, ehkä koitan noin. nyt oon vaan ämpärillä vaihtanu, kun ei oo saanu tarpeeks pitkää letkua(lähin ikkuna10metrin päässä, siitä vielä 2metriä terassia ja lähin viemärikin on vielä kauempana..)
Meillä on 20 metrinen letku, vaikka kylppärin viemäriin ei ole pitkä matka, mutta yltää hyvin myös tuonne pihalle terassin yli.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

kwaak kirjoitti:Join tuossa eilen hieman tuota kyseistä maagista vettä ja koko kamalan viime yön! Tosi ihanaa, olen vielä muutekin sairaana...
Sun täytyy parantaa akvaariosi vesiarvoja jos siellä pöpöjä on. ;)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
lutrailija
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lutrailija »

Helponpaa tuo on tehdä kaksistaan, mutta onnistuu yksinkin pienen harjottelun jälkeen. Olen kiinnittänyt nippusiteillä letkun toiseen päähän n. 60 senttisen ohuen puukepin niin että letkun pää jää 3 senttiä puukepin päätä ylemmäs. Kun tuon kepin yläpään tukee akvaarion sisäreunaan tai keskitukeen, ja työntää alapään akvaarion kulmaan, on letku siis tuon 3 senttiä pohjasta irti. ja kun imu alkaa ei hiekat mene letkuun
Mä kans liitän pitkän letkun kylppärin hanaan, alan ikäänkuin "täyttämään" akvaariota. Kun ilmakuplia letkusta ei enää tule, suljen hanan ja irroitan letkun siitä ja voila' : vesi virtaa akvasta kylppärin lattiakaivoon. Akvaarion puoleisessa letkun päässä on pesukoneen letkuun tarkoitettu u- putki. Se pitää letkun pään suunnilleen akvaan puolivälissä ja vettä poistuu vaan siihen asti.
Samalla se pitää letkun paikallaan, kun alan täyttämään akvaa eli kahta ihmistä ei tarvita.

Lyhkäiset lappoletkut täytän akvaarion omalla vedellä siten, että laitan toisen pään akvaan ja pikkuhiljaa täytän letkun niin, ettei siihen tule ilmataskuja painamalla letkua järjestyksessä veden pinnan alle. Kun letku on täynnä, peukalo tukkeeksi ja letkun pää lattialla olevaan ämpäriin.
En ole ikinä imeskellyt mitään letkuja, koska nämä konstit toimii hyvin.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn!
JPuranen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JPuranen »

jossula kirjoitti:Miten se siis toimii pitkällä letkulla, sillei tarkasti selitettynä? + jonkinlainen havannollastaminen ois kiva [;)] Juu oon vähä out enkä hoksaa mitään noista selityksistä..
Yksinkertaisin ja 100% toimiva menetelmä ilman imemisiä yms.

1. Laita letku paikalleen, toinen pää altaaseen ja toinen pää sinne mihin aiot vettä poistaa (WC esim. Oltava tietysti alempana kuin akvaarion pinta)
2. Työnnä letkua akvaarioon päin, siten että letkuun menee vettä vaikkapa metrin matkalle.
3. Purista letku "luokille", niin ettei vesi pääse liikkumaan letkussa.
4. vedä letkua akvasta poispäin, niin että letkussa oleva vesi joutuu alemmaksi kuin akvaarion pinta ja huolehdi, että imupää pysyy veden sisässä.
5. Avaa "luokki" tai puristamasi letku ja vesi alkaa virrata
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

kwaak kirjoitti:Join tuossa eilen hieman tuota kyseistä maagista vettä ja koko kamalan viime yön! Tosi ihanaa, olen vielä muutekin sairaana...
Pitää osata lopettaa ajoissa...
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Tuo JPurasen menetelmä on muuten ihan ok, mutta vaatii parketinomistajilta sen upotetun letkumetrin kuivaamista joka taas on minulle "aivan liiallinen" lisäduuni. Lisäksi lasin ulkopuolelle kuivuva vesi on aina potentiaalinen ikuinen kalkkitahra.

Minä kyllä imaisen veden kerran vauhtiin ja sillä samalla mennään läpi kaikki 8 allasta. Edellisen altaan täyttäessähän letku jää täyteen vettä ja sopivilla nosteluliikkeillä saa myös osin tyhjenneen letkun vetämään.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Inhotus kirjoitti:Olen juonut ihan lasista akvaariovettä...
Tekevälle sattuu :)
Itse en ihan akvaariovettä ole lasista juonut, mutta kerran on tullut vedettyä vesitilkassa sulamassa ollutta pakaste-eläinplanktonia kun olin sen jättänyt koralleille sulamaan. Väriltään niin kivan appelsiinimehun väristä että tuli hieman erehdyttyä ja se meni pohjanmaan kautta.
eeroq
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Itse hyväksi kokemani tyyli on se, että poraa puolenlitran pullonkorkkiin sopivankokoisen reiän lekulle. Pohja pois pullosta. Sitten pullo vaan akvaarioon ja täyteen vettä pohjasta. Sen jälkeen ylös vedestä ja valuttaa letkuun. Peukku välissä eteen. Sitten toistaa saman, kunnes letku alkaa imemään. Pullo toimii hyvänä "soraimurina" vedessä.
kivahanna
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja kivahanna »

Minulla on tällä hetkellä sellainen lappo, että sitä pitää muutaman kerran voimakkaasti työntää pohjahiekkaa vasten ja vesi alkaa juoksemaan ihan itsestään. Huono puoli on se, että tuossa on aika lyhyt letku. Täältä luin, että voisi vaikka laskea akvaariosta vedet suoraan pihalle ja se voisi olla ihan järkevää. En tiedä toimisiko tuo minun lapponi sitten.

Ostin vehkeen noin vuosi sitten ja luulin, että ne ovat nykyään kaikki sellaisia eikä kukaan enää imaise. Minulla on ollut akvaario tätä ennen noin 20 vuotta sitten ja silloin äitini oli aina se, joka sai kunnian imaista veden virtaamaan. Hän syljeskeli sitä aika usein. Juuri siitä syystä minä raukkamaisesti jätin homman hänelle [:I]
tinzue
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tinzue »

Siis kylläpäs nuo teidän veden vaihdot kuulostaa hankalille.... :roll: miksi? Ajattelin ensin etten jaksa vastata, mutta jos tämä olisi riittävä havainnoillistus ja joku saisi tästä apua:

Vedenvaihto normaalilla lappoletkulla:
1.Tuki sormella letkusta vedenulostulopää. Pidä tätä letkunpäätä alempana.
2.Upota lappo-osa altaaseen, niinkuin ottaisit vettä lasiin.
3.Nosta lappo-osa korkealle, jolloin vesi valuu letkussa alaspäin.
4.Toista tätä niin kauan että letku on täynnä.
5.Viimeisen kerran lappoa veteen laskiessasi älä päästä ilmaa karkaamaan lappoon.
6.vie letkunpää sankkoon ja päästä sormi irti letkusta:
Voilá, vesi virtaa.

VEdenvaihto pitkällä letkulla vaikka suoraan viemäriin:
1.Osta letkun ja hanan väliin pikaliitin. (ja asenna se :mrgreen: )
2.kiinnitä letku vesihanaan.
3.laita letkun toinen pää (siinä voi olla myös lappo kiinni) altaaseen.
4.avaa hana, anna veden virrata niin kauan ettei altaaseen tule enää (ainakaan paljoa) ilmaa.
5.sulje hana, anna toisen pään letkusta olla edelleen altaassa.
6.Ennen kuin irroitat letkun hanasta, taita se kaksinkerroin jottei vesi lähde vielä virtaamaan (voit myös letkua kuljettaessasi pitää letkua ylempänä kuin altaassa veden pinta)
7.vie hanassa kiinni ollut letkunpää esim.viemäriin ja suorista se
Voilá, vesi virtaa.

Itse olen imenyt ja niellyt vettä vain ulkosuodattimen letkuja täyttäessä....
kultura
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kultura »

Kaikilla omat konstinsa, täällä ei juoda akvaariosta vettä vaan vaihto hoidetaan seuraavasti:

Lappo on kiinnitetty pitkään puutarhaletkuun
Letkun toinen pää kylppäriin lattiakaivoon
Lappo veteen ja täytä vedellä, nosta ihan hiukan ja täytä uudelleen ihan pinnan tasossa muutaman kerran ja jo vetää hyvin. Ilmaa ei saa mennä missään välissä letkuun tietenkään..
Sitä letkua ei tarvitse sinne älyttömästi tunkea eikä lappoa nostaa kovinkaa ylös pinnasta, meillä ainakin on lattiat kuivia veden vaihtojen jäljiltä..

Joskus muistan vanhoilla ulkosuodattimilla saaneeni vettä suuhun kun niitä oli niin hankala käynnistää, että piti imeä aina alkuun se, ei kiva elämys varsinkaan likaisesta suodattimesta..
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Lappoamisessa on kyse ihan fysiikan ilmiöstä, ei mistään muusta. Kun vedenpinnan letkussa saa alemmas kuin akvaariossa, niin on ihan sama miten sen liikkeellelähdön toteuttaa. Vesi pitää vain letkussa saada altaan vedenpintaa alemmas. Ei tarvitse imeä vettä suuhun asti ikinä, vaan imaistessakin riittää kun tuntee kohinan letkussa että vesi lähti liikkeelle. Eihän tämä voi olla noin vaikeaa. : -)
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Kaikki on vaikeaa jos mitään ei osaa - vanha viidakon sananlasku. :mrgreen:
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
jaakkim
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jaakkim »

Just äsken tuli hömpsyt otettua :mrgreen:
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Kyllä niin taitaa olla, että akvavettä ei voi saada suuhunsa vahingossa, jos on pumpattava lappo ja talon putket on oikein. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
KaOl
Member
Member

Viesti Kirjoittaja KaOl »

hyi helkkari... :D ei onneks oo mitään kalankakkavettä tullut maistettua :D Pelkkä ajatuskin saa mut yökkäämään :D

Mä teen niin, et täytän letkun vedellä hanasta (vesi menee suoraan viemäriin siis), pistän sormen siihen päähän, sitten letku akvaan ja tadaa! :)
-KaOl

360l Akvastabil myynnissä!
saagelo
Member
Member

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Joskus harrastuksen alkuaikoina lyhyellä letkulla suoraa sankoon lapotessa imaisin pari kertaa vettä. Nykyään minulla on lappo jota heilutetaan edestakaisin niin vesi alkaa virrata, ei tarvitse imeä. Tällä lapolla imuroin pohjaa parin ämpärillisen verran ja loput lappoan pitkällä letkulla suoraa viemäriin. Tästä pitkästä letkusta pitää ensin imaista, mutten ole niin kova imemään, että olisin koskaan saanut kymmenmetrisestä letkusta vettä kurkkuuni asti, alkaa se lappoaminen vähemmästäkin :mrgreen: Kun ensimmäinen akvaario on tyhjennetty ja täytetty samalla letkulla suoraa hastasta, ei letkua tarvitse enää imeä, koska se on täynnä vettä ja vesi alkaa virrata itsestään kun siirrän letkun hanasta lattiakaivolle.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

tinzue kirjoitti:Itse olen imenyt ja niellyt vettä vain ulkosuodattimen letkuja täyttäessä....
Sieltähän ne parhaat "sattumat" tuleekin ;)

Jos usein sattuu läikyttämään näissä vedenvaihdoissa, niin että on parempi ottaa jo varoiksi vesi-imuri akvaarion viereen, niin sillä saa helkkarin hyvin ulkosuodattimet käyntiin. Suodatin päälle, tarjoaa imurinletkua sormilla vähän tiivistäen ulostuloletkuun, niin virtausta löytyy välittömästi. :)
saagelo kirjoitti:Joskus harrastuksen alkuaikoina lyhyellä letkulla suoraa sankoon lapotessa imaisin pari kertaa vettä. Nykyään minulla on lappo jota heilutetaan edestakaisin niin vesi alkaa virrata, ei tarvitse imeä. Tällä lapolla imuroin pohjaa parin ämpärillisen verran ja loput lappoan pitkällä letkulla suoraa viemäriin. Tästä pitkästä letkusta pitää ensin imaista, mutten ole niin kova imemään, että olisin koskaan saanut kymmenmetrisestä letkusta vettä kurkkuuni asti, alkaa se lappoaminen vähemmästäkin :mrgreen: Kun ensimmäinen akvaario on tyhjennetty ja täytetty samalla letkulla suoraa hastasta, ei letkua tarvitse enää imeä, koska se on täynnä vettä ja vesi alkaa virrata itsestään kun siirrän letkun hanasta lattiakaivolle.
Letkusta imeminen tai edestakaisin vatkaaminen... Taas sellainen aihe, josta on vaikea olla saamatta jotakin hieman kaksmielisiä ajatuksia :mrgreen: (SORRY!) :twisted:
thank kirjoitti:
riipinen89 kirjoitti:Minä olen ihan hukassa kun vasta liityin tänne ja vasta sain akvaarion.. Miten olette saaneet lapon kanssa vettä suuhun? :D siis eikö se ole sellainen jossa on putki ja letku? :D
Kyllä, ja siitä kun yrittää saada veden tulemaan vaihtaessaan vettä akvaarioon, imaistaan siitä letkusta ja vesi alkaa akvaariosta virtaamaan letkun kautta. Joskus tätä vettä saattaa joutua suuhun jos ei tajua ajoissa lopettaa imemistä. :D
Sinänsä muuten ihmettelen, että kun ei ole yhtään sellaista vinkkiä (no en ole koko ketjua lukenut) tullut vastaan vielä, että tökkää sen letkunpään sisäsuodattimen ulostuloon, ja sitten kun vesi virtaa, niin siirtää letkun sopivasti pohjemmalle.

Jatkuva "lirutus"-vedenvaihto on kyllä vaivattomin, jos on mahdollista asentaa tulevan ja menevän veden letkut alle hellasärön saturaariorajan :)
iomeron kirjoitti:Minä tempaisin muutama viikko sitten kotilokiposta oikein kunnolla vettä oikeaan keuhkoon. Onneksi olen röntgenhoitaja ja sain lekurilta luvan ottaa keuhkokuvat, että onko niitä kotiloita menny keuhkoon. Ei ainakaan eka kuvassa näkynyt, mutta ärsytystä siellä näkyi. Pitänee tällä viikolla ottaa toiset kuvat, jos siellä on kotiloita kasvamassa, yskä ainakin on vieläkin. Yök!
Ajatus moisesta kyllä riittää jo yskittämään pitemmänkin aikaa :) Itselläni on aika voimakkaana se, että jos vaikka televisiossa tulee jotakin dokumenttia loisivista ötököistä tms. niin vielä pari tuntia ohjelman jälkeenkin pitää pakonomaisesti raapia itseään kun on kauheasti kutittavinaan kaikkialta :) Ottaa oikein päähän ne urbaanilegendat, missä hämähäkki on tehnyt pesän poskionteloihin jne. jne... Suomessa nyt yleensä ei tällaisiin kauhutarinoihin tarvitte uskoa, mutta tuolla, vaikka nyt afrikan suunnalla... Löytyy vähän kammottavampiakin horrorijuttuja, mitä täkäläiset edes keksii 8O
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

maisu kirjoitti:Lappoamisessa on kyse ihan fysiikan ilmiöstä, ei mistään muusta. Kun vedenpinnan letkussa saa alemmas kuin akvaariossa, niin on ihan sama miten sen liikkeellelähdön toteuttaa. Vesi pitää vain letkussa saada altaan vedenpintaa alemmas. Ei tarvitse imeä vettä suuhun asti ikinä, vaan imaistessakin riittää kun tuntee kohinan letkussa että vesi lähti liikkeelle. Eihän tämä voi olla noin vaikeaa. : -)
Joo, ei ole vaikeaa, mutta....Olen usein odotellut aikani sitä vedentuloa, vaan kun ei ole tullut niin imaissut uudestaan ja siinä vaiheessa sitä on jo ollut tulossa. Eli teoriassa ei vaikeaa, mutta kun joskus sattuu "vahinkoja", ihmisiähän tässä ollaan, eikä mikään ole idioottivarmaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”