Elikkäs vesitestit tehty ja ainoa missä oli eroa edelliseen oli Kh arvo joka oli 8 ja ollut 4,voiko se millään vaikuttaa kardinaalitetroihin ja mistäs moinen ero voisi johtua? Nimittäin tän viikon aikana 5 kardinaalitetraa jo kuollut joista kaksi tänään,en näe mitään ihmeellistä kuolleissa tai vielä elävissä tetroissa... ikää en tiedä mutta 6 kpl niitä ollut n.7kk mulla ja osa hieman vähemmän mutta jotenkin en usko et liian vanhoja,kiitos jos joku kertoisi tietoa tai kokemusta jos on...ihmettelen vaan ja pelkään et jos taas joku kelluu huomenna..
Kts. Allekirjoitus-info, kiitos. - Lisa -
Kardinaalitetrat kuolee
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Kardinaalitetrat kuolee
63l kala-rapula, 55l tuliliskola,
2xnelivarvaskonna,2xakaattikotilo,
1xhamsteri
1xhamsteri
-
- Advanced Member
Re: Kardinaalitetrat kuolee
Syitä voi olla moniakin ja kardinaalit ei, ikävä kyllä, ole kaloja sitkeimmästä päästä, mutta tuo äkillinen vesiarvon heitto noinkin paljon voi olla syyllinen niiden kupsahtamiseen. Tai se on saattanut olla myötävaikuttamassa siten, että kalat ovat stressaantuneet arvon äkilisestä muutoksesta ja ovat sen takia altistuneet jollekin taudille, joka vei hengen. Akvaariossahan pyörii aina monien tautien siemeniä, mutta kun kalat voi hyvin, taudit ei puhkea, mutta kun tule jokin muutos, kalan vastustuskyky heikenee ja wham, se on siinä.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
- Junior Member
En tajua mistä toi arvon heitto johtuu,tiedän vain et mulla 2 kardinaalitetraa enää:( 10 oli...
etsin isompaa akvaariota ja sit ostan parven...7kk ne oli ja nyt kaikki melkein kerralla kuoli,kummaa ja tosi tosi kurjaa,
:/
etsin isompaa akvaariota ja sit ostan parven...7kk ne oli ja nyt kaikki melkein kerralla kuoli,kummaa ja tosi tosi kurjaa,
:/
1xhamsteri
1xhamsteri
-
- Junior Member
Niin,eihän sille mitään voi,nyt tilanne et mulla yksi kardinaali joka ei ole kuollut...ph:ta akvassa olen koittanut laskea nyt ja mua jotenki säälittää toi yksi reppana tuolla,menee se kiilakylkien kans kyl parvessa väliin. 4 kardinaaleista olin vaan hiljan hankkinut(huhtikuu),vaan ei tälle mitään voi. kaikken kestävämpiä ollut noi kiilakyljet.
1xhamsteri
1xhamsteri