Minulla on siis 225 litranen allas ja siinä ollut kaksi sisäsuodatinta Fluval joku ja Eheimin Aquaball 180. Nämä olivat altaan mukana ostettaessa ja myyjä oli tykänny yhdistelmästä. Onkin toiminut hyvin tähän asti.
Nyt kuitenkin Fluval otti ja hajosi, ja olisi aikomus uusi laite hommata. Täälä on suositeltu paljon ulkosuodatinta, mutta pitäydyn mieluummin sisäsuodattimissa niin kauan kuin mahdollista. Siispä tarvitsisin kokemuksia ja mielipiteitä sisäsuodattimista sillä niitä tullut paljon uusia. Eheimin ajattelin jättää altaaseen joka tapuksessa.
Kalastoni perusta on lehtikala pariskuntani ja musta-aavetetrat. Talonmiehenä häärää partis.
Ulkosuodatinta en ole hommannut koska pelkäisin koko ajan että hajoaa ja puskee vedet lattioille. Lisäksi minulla on koira, joka on todella vilkas ja viskoo lelujaan minne sattuu.
Suodatin 225l altaaseen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Suodatin 225l altaaseen
Suosittelisin Eheim Biopower 200:taa.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Suosittelen ehdottomasti Eheimin Powerline 2048. Toimii meillä 100-litraisessakin suihkuputken kanssa mainiosti.
Minultakin Eheimin Powerline 2048 saa pisteet. Se jaksaa suihkuputken kanssakin kierrättää vettä ja putsausväli on pitkä. AInoa miinus on sen hinta
Itselläni puhaltelee 240litraisessa apusuodattimena Fluval4+, jota eivät valitettavasti valmista enää. Sen hinta oli edullinen ja veden kierrätysteho ihan mukava. Kun se sippaa, siirtynen tuonne Powerline -puolelle.

317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
Kiitos viesteitä.
Ilmeisesti tuo hajonnut oli Fluval 4 ja olin siihen niin tyytyväinen. Harmitus valmistuksen lopettamisen vuoksi.
No nyt olen tullut hieman toisiin ajatuksiin ja alkanut harkitsemaan ulkosuodatinta. Lueskeltuani noita viestiketjuja, joissa on ulkosuodattimista ei ne vaikuttaakaan niin pelottavilta.
Kun vaan hyvä ja oikea juuri tuohon pyttyyn löytyisi.
Ilmeisesti tuo hajonnut oli Fluval 4 ja olin siihen niin tyytyväinen. Harmitus valmistuksen lopettamisen vuoksi.
No nyt olen tullut hieman toisiin ajatuksiin ja alkanut harkitsemaan ulkosuodatinta. Lueskeltuani noita viestiketjuja, joissa on ulkosuodattimista ei ne vaikuttaakaan niin pelottavilta.
Kun vaan hyvä ja oikea juuri tuohon pyttyyn löytyisi.