Huomasin äsken että 180l juwel rio jossa rio kaappi keikkuu liikutaessa. On ollut pystyssä noin kolme kuukautta.
Onko vaarana että allas halkeaa?
Eli kaappi keikkuu, allas on kaappia vasten tasaisesti.
Pitääkö koko allas tyhjentää?
APUA! Akvaarion alusta keikkuu!
Valvoja: Moderaattorit
-
mangofruit
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
APUA! Akvaarion alusta keikkuu!
alussa 180 litranen
-
outi83
- Junior Member

- Viesti:
Re: APUA! Akvaarion alusta keikkuu!
Taitaa olla ruuvit löysällä?
Minä kyllä tyhjentäisin altaan, nostaisin pois ja kiristäisin ruuvit. Tai kattoisin missä vika jos ei ruuveissa. Eihän se nyt tuollain saa keikkua. Itse sellaisen juwelin kaapiston just reilu kk sitten kasasin ja se on tosi tukeva jos ruuvit on kunnolla paikoillaan.
Minä kyllä tyhjentäisin altaan, nostaisin pois ja kiristäisin ruuvit. Tai kattoisin missä vika jos ei ruuveissa. Eihän se nyt tuollain saa keikkua. Itse sellaisen juwelin kaapiston just reilu kk sitten kasasin ja se on tosi tukeva jos ruuvit on kunnolla paikoillaan.
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
-
mangofruit
- Starting Member

Huomasin äsken että altaan ja lattian väliin on näemmä jäänyt epähuomiossa lämmittimen johto. Akvaario keikkuu tästä kohtaa liikuttaessa hieman.Poistuisikohan ongelma jos poistan johdon? Vai haittaako parin millin ero?
alussa 180 litranen
Ei ole oikein turvallista pidemmän päälle jos virtakaapeli on tuollai puristuksissa. Ensi kerralla kun vaihdat vettä niin altaan ollessa tyhjimmillään nostat hieman(oikeesti ihan vähä) kaapin kulmaa(sorkkarauta tms. vipuvarsi) ja nykäset johdon samalla pois.
Raskasta strategiaa
http://www.valkolaakso.org
http://www.valkolaakso.org