Huijauksen makua
Valvoja: Moderaattorit
Re: Huijauksen makua
Naispuoleinen henkilö ja myynti-ilmoituksessa oli paikkakuntana Sastamala.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Nainen
Tuo alkaa olla jo tosiaan huijauksen makua, rikosilmoitus on kai mahdollinen, jos on kerran lopettanut yhteydenoton. Lukeeko viestit (onko lähtevät vai lähetetyt)? Laita viestillä, että nyt tavarat postiin tai rikosilmo lähtee. Posti nyt ei hukkaa nykypäivänä tavaroita nimeksikään varsinkaan kotimaassa.
Älä paljasta liikaa, ettet tee rikosta toisen mustamaalaamisella.
Älä paljasta liikaa, ettet tee rikosta toisen mustamaalaamisella.
Viimeisin viesti on vielä lähtevissä ja viimeisin häneltä tullut viesti on 5.5.
-
- Advanced Member
Henkilö ei siis ole käynyt täällä lukemassakaan viestiä. Ehkä ei kannata maalata piruja seinille, hänellä voi olla jokin hyvä syy, ettei ole päässyt koneelle. Ja paketteja on vaikea ruveta postittelemaan, jos ei osoitetta pysty netistä katsomaan.
Osoite laitettu,en tiedä sitten onko hukannut sen,mutta olisihan sen voinut kysyä uudelleen 

Minulle on sattunut harrastajien kesken tehtyjen kauppojen peruuntumisia tai siirtymisiä nettiyhteysongelmien, perhepiirin sairastapausten ja jopa kaupan toisen osapuolen jalan murtumisen takia. Joskus on mennyt parikin viikkoa ennen kuin tilanne on selvinnyt ja kaupan toinen osapuoli on saanut otettua yhteyttä. On ehkä liian aikaista vielä puhua huijauksesta.
Kai sitä pitää sitten odotella vielä

Lähetä nyt ainakin osoite -ym tietosi uudestaan. Kannattaa aina kauppojen yhteydessä vaihtaa myös puhelinnumerot.
1000, 100 ja 10 litraa
Kyseinen henkilö on 9.5. käynyt täällä laittamassa myynti-ilmoitukseensa uppia. Eipä kannata pajon laitella viestejä,kun ei entisiäkään lueta
. Olen kuitenkin kasvit maksanut jo 2.5.

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
Onko tuo, jolla on kuitenkin oma paikkakunta Hki..? Jos on niin on näköjään päivittänyt 15. päiväkin.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Ei,Sastamala on paikkakunta,on kaiken lisäksi erään akvaarioseuran jäsen.
-
- Advanced Member
Älä edelleenkään paljasta liikaa julkisesti. YV:nä voit laittaa tarkemmat tiedot, jos joku kysyy, mutta kohta menee jo liian arvattavaksi, jolloin sinusta myös tulee se rikollinen.
Vuosia nettikauppaa tehdessäni olen törmännyt mm. ennenaikaiseen synnytykseen ja tällä hetkellä kärsin itse keuhkokuumeesta joka tuli kuin salama siistiltä taivaalta, kaikenlaista voi siis sattua. Puhelimella voi yrittää myyjää tavoittaa taikka ajan venyessä erittäin paljon liian pitkäksi (kuukausi?) voi tietty soittaa paikalliselle poliisille ja pyytää heitä ottamaan yhteyttä myyjään rikosepäilyn perusteella - tämäkin on joskus onnistunut ja tuottanut toivotun tuloksen ilman rikosilmoitusta. Postikin voi tavaraa hukata muttei tällöin luulisi olevan myyjällä syytä vältellä ostajaa.
Kiinnostaisi tietää, miten kysyjä muuttuu rikolliseksi vaikka hän kertoisi suoraan kasveja toimittamatta jättäneen henkilön nimimerkin? Ovatko esimerkiksi kaikki huuto.net:issä negatiivista palautetta antaneet rikollisia? Muutenkin tavaraa toimittamatta jättämättömien nimimerkkien julkaisuun törmää useilla foorumeilla ja aqua-web on ainut forumi jossa moisesta aletaan rikolliseksi leipomaan. Toki täällä on muutenkin tyypillistä kaikenlainen ylireagointi, eli ihan normi a-w meininki.
Sen ymmärrän että jos henkilöiden nimiä, puhelinnumeroita tai sosiaaliturvatunnuksia aletaan antamaan, mutta eihän tässä ole kyse kuin pelkästä nimimerkistä, joita saa hommattua kuka vain ja ilman mitään yhteyttä todelliseen identiteettiin.
Sen ymmärrän että jos henkilöiden nimiä, puhelinnumeroita tai sosiaaliturvatunnuksia aletaan antamaan, mutta eihän tässä ole kyse kuin pelkästä nimimerkistä, joita saa hommattua kuka vain ja ilman mitään yhteyttä todelliseen identiteettiin.
/jari
-
- Advanced Member
Myös nimimerkkiin yhdistettävä herjaus on kunnianloukkaus, mikäli asianomainen siitä ilmoituksen tekee. Huuto.netissä asia sanotaan periaatteessa suoraan henkilölle ja hän voi asiaan kommentoida. Tässä asianomainen ei välttämättä ole nähnyt koko kirjoitusta. En nyt ehdi tämän parempaa sivua etsiä asiasta, kun töihin pitää kiiruhtaa.
http://karriluoma.blogspot.com/2009/09/ ... ttelu.html
Asiaa ei ole vielä viety edes poliisille ja koko juttu voi olla aiheeton esim. sairauden tai netittömyyden takia. Näin henkilö saa huonon maineen aiheetta. Tästä syystä kannattaa rikosilmoitukseen asti ainakin pitää nimimerkkikin salassa, eikä vihjailla suuntaan tai toiseen. Jos kyseessä on väärinkäsitys, henkilö voi kokea asian kunnianloukkauksena.
http://karriluoma.blogspot.com/2009/09/ ... ttelu.html
Asiaa ei ole vielä viety edes poliisille ja koko juttu voi olla aiheeton esim. sairauden tai netittömyyden takia. Näin henkilö saa huonon maineen aiheetta. Tästä syystä kannattaa rikosilmoitukseen asti ainakin pitää nimimerkkikin salassa, eikä vihjailla suuntaan tai toiseen. Jos kyseessä on väärinkäsitys, henkilö voi kokea asian kunnianloukkauksena.
Haluaisinpa todella nähdä kuinka homma etenisi jos minä kirjoittaisin nimimerkin takaa tänne viestin:
Nimimerkki XXX ei toimittanut minulle 10€ kasveja jotka olen jo maksanut.
Oletteko siis todella sitä mieltä, että a) minun pitäisi marssia poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta ja b) nimimerkki XXX:n pitäisi tai olisi edes teoreettisia mahdollisuuksia nostaa kanne kunnianloukkauksesta?
Ottaen huomioon että netissä tapahtuu ihan oikeitakin rikoksia ja niitäkään ei saada selvitettyä...onnea yritykselle.
Jos itse olisin tuossa tilanteessa että joku vetää oharit, pari yv-viestiä varoitukseksi ja sitten nimimerkki tänne niin tietävät muut varoa. Jos hälytys on aiheeton, niin sitten selventävä viesti että kysymys oli väärinkäsityksestä. Säästää kaikkien aikaa, rahaa ja hermoja.
Nimimerkki XXX ei toimittanut minulle 10€ kasveja jotka olen jo maksanut.
Oletteko siis todella sitä mieltä, että a) minun pitäisi marssia poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta ja b) nimimerkki XXX:n pitäisi tai olisi edes teoreettisia mahdollisuuksia nostaa kanne kunnianloukkauksesta?
Ottaen huomioon että netissä tapahtuu ihan oikeitakin rikoksia ja niitäkään ei saada selvitettyä...onnea yritykselle.
Jos itse olisin tuossa tilanteessa että joku vetää oharit, pari yv-viestiä varoitukseksi ja sitten nimimerkki tänne niin tietävät muut varoa. Jos hälytys on aiheeton, niin sitten selventävä viesti että kysymys oli väärinkäsityksestä. Säästää kaikkien aikaa, rahaa ja hermoja.
/jari
-
- Advanced Member
Tässäkin asiassa voi olla monia mahdollisuuksia. Onko maksu mennyt oikealle tilille, onko mahdollisesti myyjä odottanut että näkyy tilillä, onko myyjä sairastunut, onko myyjän lapsi sairastunut jne. Itse en hirveästi jaksaisi yhden kympin perään älyttömästi vaahdota, vaikken mikään varakas olekaan. Muutenkin ne kaupat mitä teen, teen ne useimmiten niin, että haen ja maksan hakiessa, muutaman kerran olen täältä netin kautta tilannut ja aina ovat tulleet, joskus viiveellä. Ja itse en kauppaa yhtään mitään, en edes jaksa ilmaiseksi jakamaan (joo, just meni puoli ämpäriä kasvaja roskiin), juurikin sen takia, ettei sitten huijariksi aleta syytteleen, jos jotain myöhästymistä tulee tai en lähde ilmaisia tavaroita roudaan jonkun toisen aikataulun mukaan.
No siis alunperin myyjä antoikin väärin tilinumeron,mutta korjasi sen kyllä heti. Lupasi vielä laittaa extrakasveja oman töppäyksen takia.
Tälleen tuppaannun toisten keskusteluun, mutta oma tapaukseni on aika paljon samanlainen.
Elikkä ostin kasveja, joita piti olla 16 kpl, mutta kotona tarkistaessani kasveja olikin vain 12 kpl, joten 4 puuttui.
Otin myyjään yhteyttä 27.02 ja kerroin, että osa kasveista puuttuu, johon sain vastauksen, että hän otti ne 4 muuta kasvia toisesta altaasta, jotka unohti keittiön pöydälle. Hän lupasi postittaa kasvit, kun tulee hieman leudommat ilmat. Itse en kyllä huomannut keittiössä erikseen mitään toisia kasveja, kun hän ne muutkin kasvit minulle keittiössä antoi.
Myyjästä ei kuulunut sen jälkeen mitään ja otin häneen uudelleen yhteyttä 13.03 ja sanoin, että nyt on ollut jo jonkin aikaa nollakelit, joten kasvit voi varmaankin jo lähettää. Laitoin vielä kertalleen omat yhetystietoni mukaan viestiin. Myyjältä en saanut minkäänlaista vastausta.
Aikaisemmat viestit olivat erittäin ystävällisiä ja lähetin myyjälle taas viestiä hieman vakavampaan sävyyn. Lähetin viestin 28.03.
Viestissä kerroin, että tässä alkaa olemaan huijauksen makua, mutta en syyttänyt myyjää mistään. Tähänkään en saanut minkäänlaista vastausta.
Tässä muutama päivä sitten, tarkalleen ottaen 13.5 otin taas jälleen kerran myyjään yhteyttä ja sanoin, että nyt on selvästi huijaus kyseessä. Hänellä olisi ollut monta mahdollisuutta varmastikkin laittaa kasvit postiin. Annoin kuitenkin myyjälle aikaa ja sanoin, että odottelen vielä hetken ja jos kasveja ei ala näkyä, joudun ottamaan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Tähänkään en saanut minkäänlaista vastuasta, vaikka myyjä on lukenut joka ainoan viestin.
Tästä on nyt miltein 3 kuukautta aikaa, niin on se kummallista, jos ei ole "kerennyt" niitä kasveja postiin laittamaan.
Saman myyjän kanssa on ollut aikaisemminkin ongelmaa. Hän suuttui siitä, kun kysyin hänelta alennusta. Vastaukseksi tuli aikamoista rasistista ja loukkaavaa tekstiä, jota en viitsi tässä kertoa, etten syyllisty mihinkään, mutta jos jotakuta kiinnostaa, voin kerta tarkemmin vaikka yv:llä.
Kysyisinkin, että mitä mun kannattaa tehdä? Viestit mulla on kyllä kaikki tallella.
Elikkä ostin kasveja, joita piti olla 16 kpl, mutta kotona tarkistaessani kasveja olikin vain 12 kpl, joten 4 puuttui.
Otin myyjään yhteyttä 27.02 ja kerroin, että osa kasveista puuttuu, johon sain vastauksen, että hän otti ne 4 muuta kasvia toisesta altaasta, jotka unohti keittiön pöydälle. Hän lupasi postittaa kasvit, kun tulee hieman leudommat ilmat. Itse en kyllä huomannut keittiössä erikseen mitään toisia kasveja, kun hän ne muutkin kasvit minulle keittiössä antoi.
Myyjästä ei kuulunut sen jälkeen mitään ja otin häneen uudelleen yhteyttä 13.03 ja sanoin, että nyt on ollut jo jonkin aikaa nollakelit, joten kasvit voi varmaankin jo lähettää. Laitoin vielä kertalleen omat yhetystietoni mukaan viestiin. Myyjältä en saanut minkäänlaista vastausta.
Aikaisemmat viestit olivat erittäin ystävällisiä ja lähetin myyjälle taas viestiä hieman vakavampaan sävyyn. Lähetin viestin 28.03.
Viestissä kerroin, että tässä alkaa olemaan huijauksen makua, mutta en syyttänyt myyjää mistään. Tähänkään en saanut minkäänlaista vastausta.
Tässä muutama päivä sitten, tarkalleen ottaen 13.5 otin taas jälleen kerran myyjään yhteyttä ja sanoin, että nyt on selvästi huijaus kyseessä. Hänellä olisi ollut monta mahdollisuutta varmastikkin laittaa kasvit postiin. Annoin kuitenkin myyjälle aikaa ja sanoin, että odottelen vielä hetken ja jos kasveja ei ala näkyä, joudun ottamaan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Tähänkään en saanut minkäänlaista vastuasta, vaikka myyjä on lukenut joka ainoan viestin.
Tästä on nyt miltein 3 kuukautta aikaa, niin on se kummallista, jos ei ole "kerennyt" niitä kasveja postiin laittamaan.
Saman myyjän kanssa on ollut aikaisemminkin ongelmaa. Hän suuttui siitä, kun kysyin hänelta alennusta. Vastaukseksi tuli aikamoista rasistista ja loukkaavaa tekstiä, jota en viitsi tässä kertoa, etten syyllisty mihinkään, mutta jos jotakuta kiinnostaa, voin kerta tarkemmin vaikka yv:llä.
Kysyisinkin, että mitä mun kannattaa tehdä? Viestit mulla on kyllä kaikki tallella.
Kala on kaveri, ei sapuska!
-
- Advanced Member
Itse en alkaisi jaksaa tappelemaan muutamasta kasvista, mutta kukin tyylillään. Eikös se ollut niin, ettei kuluttajaneuvoja ota kantaa yksityisten välisiin kauppoihin? Jos, niin joko annat olla tai teet rikosilmoituksen. Onhan tuollainen ikävää ja ärsyttävää, mutta ehkä nyt kuitenkin kannattaa unohtaa koko homma, ei tuollainen oikeusprosessikaan ole mikään miellyttävä juttu, vaikka miten tietäsisi olevansa oikeassa.
Omalta kohdalta kaupat täällä, ja muualla, on toistaiseksi sujuneet hyvin ja on ollut ilo tavata mukavia ihmisiä ja nähdä näiden hienoja akvoja. Mutta, niin, porukkaa jää vielä asemallekin....
Omalta kohdalta kaupat täällä, ja muualla, on toistaiseksi sujuneet hyvin ja on ollut ilo tavata mukavia ihmisiä ja nähdä näiden hienoja akvoja. Mutta, niin, porukkaa jää vielä asemallekin....
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Siinä mielessä kiinnostaisi,onko sama ihminen tienannut paljonkin aquawebin kustannuksella (kuten muinoin huuto.netissä oli eräs kuuluisa tapaus vaatteiden suhteen).Keskustelua eräällä foorumilla tuli ja siitä oppi myös tunnistamaan ko. ilmoitukset tyylistä.Eri asia on milloin huijatut ihmiset saavat rahansa takaisin tai saavatko koskaan,vaikka rikostutkinta asiasta tuli.
Nostaahan tällaiset tapaukset kynnystä ostaa/tilata yhtään mitään jos tulee usein huijatuksi.
Admin voi (mikäli haluaa) jäljittää tietokoneen osoitteen ja pistää eston webbiin päälle jos huijauksia ilmenee jonkun myyjän kohdalla usein .
Nostaahan tällaiset tapaukset kynnystä ostaa/tilata yhtään mitään jos tulee usein huijatuksi.
Admin voi (mikäli haluaa) jäljittää tietokoneen osoitteen ja pistää eston webbiin päälle jos huijauksia ilmenee jonkun myyjän kohdalla usein .
How many surrealists does it take to screw in a light bulb ?
It takes a fish.
It takes a fish.
-
- Junior Member
Ettei nyt ihan kaikkia Sastamalaisia vedettäisi hirsipuuhun, ja kun ketjussa selvästi kerrotaan paikkakunta, kotipaikka ja päivitykset, voin kertoa että minä en ole kyseinen henkilö. En ole tehnyt kauppoja mirjuli80:n kanssa ja kaikki joiden kanssa tein kauppaa, ovat omansa saaneet. Ainakin näin kirjoittivat. Pienellä paikkakunnalla asia on kiusallinen henkilölle jota asia ei koske, joten en ihan vertaisi tilannetta huutonettiin. Usein siellä on pikkupaikassa asuvalla kylän / kaupungin tilalla vaikkapa paikkakunta. Muutenkin asianomainen olisi kyllä voinut käydä kirjeenvaihtoa myyjän kanssa, fonectafinderistä tms saa puhelinnumerot lähes kaikille. Poliisi ei taida innostua kympin kaupasta mikä on harmi. Ostos on ostos.
Pyydän anteeksi nirunaru jos olet aiheetta saanut kuulla jotain.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Niin. Tokihan KAIKKI heti eehtyvät Nirunarua luulemaan ko. Sastamalalaiseksi - etenkin kun paikkakuntana lukee Helsinki. Molemmathan jopa alkavatkin melkein samalla kirjaimella. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Mitenkäs olisi kiitosketju hyvistä kaupoista,jos negatiivista palautetta ei voi laittaa julkisesti?Voisi sieltä katsoa keltä ostaa ja mitä.
How many surrealists does it take to screw in a light bulb ?
It takes a fish.
It takes a fish.