Siipisimppu

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

jusu91
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Siipisimppu

Viesti Kirjoittaja jusu91 »

Ei taida olla tuo Pterois volitans tappava sain luantaina kaksi piikkiä keskisormeen altaan muuton yhdeydessa hanskan läpi. kirveli hetken sormessa vähän juskyttikin siinä mutta ei ollut edes ampiaisen piston luokkaa. onkko kellään vastaavaa kokemusta?
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Hyvä että noinkin vähällä selvisit, tällä kertaa. Uskoisin että ihmisen oma herkkyys vaikuttaa paljon asiaan sekä se piston voimakkuus.
Koska en edelleenkään ole noita hanskoja oppinut hyvin käyttämään, tulee noita kutittelevia elukoita käsin joskus käsiteltyä. Välillä tuntuu että altaaseen voi käden laittaa ilman mitään oireiluja, mutta toisella kertaa jo pelkkä käden veteen laittaminen nostattaa pientä rakkulaa käsivarteen ja kutittelee siinä jonkun aikaa. Simppujen ja kookkaampien välskäreiden kanssa tulee kyllä vedettyä ne hanskat käteen. Terve pieni pelko noiden kanssa on ihan paikallaan. :)
tate
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tate »

jusu91 kirjoitti:Ei taida olla tuo Pterois volitans tappava sain luantaina kaksi piikkiä keskisormeen altaan muuton yhdeydessa hanskan läpi. kirveli hetken sormessa vähän juskyttikin siinä mutta ei ollut edes ampiaisen piston luokkaa. onkko kellään vastaavaa kokemusta?
Teitkös jotain toimenpiteitä piston jälkeen vai odottelitko vaan sohvalla mitä tuleman pitää? Itse allergisena välttelen kyllä kaikenmaailman pistoksia.
jusu91
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jusu91 »

tate kirjoitti:
jusu91 kirjoitti:Ei taida olla tuo Pterois volitans tappava sain luantaina kaksi piikkiä keskisormeen altaan muuton yhdeydessa hanskan läpi. kirveli hetken sormessa vähän juskyttikin siinä mutta ei ollut edes ampiaisen piston luokkaa. onkko kellään vastaavaa kokemusta?
Teitkös jotain toimenpiteitä piston jälkeen vai odottelitko vaan sohvalla mitä tuleman pitää? Itse allergisena välttelen kyllä kaikenmaailman pistoksia.
kyy pakkaus naamaan ja 5min kuuman veden alla huljuttelin sormea ja jatkoin akvaarion kasaan laittoa. Itse olen myös allerginen kaiken näköiselle mutta en millekään eläimen pistolle amppari, hyttynen jen

eikä muuten ees turvonnu eikä punottanut tuo pistokohta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”