Asukit 55 litraiseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aurinq0
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Asukit 55 litraiseen?

Viesti Kirjoittaja aurinq0 »

Heippa!

Kaivoin varastosta vanhan altaan mikä ei ole ollut käytössä vajaaseen vuoteen ja haaveilen sinne nyt uusista kaloista.. Miljoonakalat olisivat tavoitteena.. niitä ollut minulla ensimmäisen kerran reilu 15 vuotta sitten...kalat olivat silloin kestäviä ja tulivat vähällä toimeen..lisääntyivät kiitettävää vauhtia. Joitakin vuosia sitten kokeilin kyseistä kalaa ja aika huonolla menestyksellä onnistuin kalat tappamaan..

Eli jeesatkaa miljoonakalan omistajat, että miten vesiarvojen ja lämpötilan kanssa? Mitäs pohjalle touhuumaan ja onko fiksua pitää vain millejä altaassa vai meneekö joku pariskunta sekaan?

Olen jo innoissani laittanut altaan paikalleen..huomenna hiekat ja akvaario kypsymään 3 viikoksi..nyt sitten olkkarissa olisi 200 litraisen seurana tuo 55 litrainen :)

Kiitos etukäteen jeesistä!

Elina :)
Halipatsuippa
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Asukit 55 litraiseen?

Viesti Kirjoittaja Halipatsuippa »

Kyllä tonne milliksiä menee mutta en usko että ainaskaan mitään affenia ton kokosee akvaa.
ph siinä päälle 7 niin ei tautii pukkaa nii helposti :) lämpötila vois olla siinä 25 paikkeilla
kai tonne pohjalle pari omppukotiloo mönkii sais :D

Ainii joo että eipä kestä :)
450l ja pari karvaista kasaa makoilemassa Aku Ankkojen ja sanomalehtien päällä :)
aurinq0
Starting Member
Starting Member

Kiitoksia avusta!
Luulen, että pysyn niissä miljoonakaloissa ja kun saan lisääntymään niin tulee värikäs kokonaisuus.. Ainoo, että riittääkö pelkästään kerran viikkoon vedenvaihto vedenparannusaineella vai tarviiko lisätä jotain veteen, että kalat pysyvät tyytyväisinä? Kasveille oon laittanut kerran päivässä tippoja isompaan altaaseeni.
Mietin lähinnä jotain pohjakalaa? Miten katinkultamonni, olisi levien tuhoajina ainaskin. Ainoo vaan, että taitaa olla parvikala..en tiedä montako sitten uskaltaisi laittaa. Ei omppukotilotkaa olis paha idea.. ainoo vaan, että syökö ne kasveja?

Miten onko kasveista ideoita, itellä on aika sama, että mitä sinne lykkäis, kuhan menestyis vaan.. Akvaarion mitat tosiaan olisi: pituus 60 cm ja korkeus 30 cm eli kohtuu matala allas.

Elina :)
Halipatsuippa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Halipatsuippa »

Kasveista itellä ei oo paljoskaa tietoo mutta ei tuo omppu kasveihin koske :D
tai tietysti voi tehdä siitä rapulan :)
Itse laittaisin niitä JBl lannote pallukoita. Tosin ainakin nykyiset kasvini pärjää mainiosti ilman nestemäisiä lannoitteita (levää pukkas)
ja onhan se myös vähän siitä kasvista kiinni ottaako se suurimman osan ravinteistaan vedestä vai pohjamudista.

ja minkäslaista valaistusta akvasta löytyy? :)
450l ja pari karvaista kasaa makoilemassa Aku Ankkojen ja sanomalehtien päällä :)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Katinkultamonni ei ole parvikala, se vain sietää hyvin tovereita. Minä tosin pistäisin tuohon yhden kattarin ja ompun. :mrgreen:

Siis miljoonien millisten kavereiksi siivoilemaan, mutta sitten ei enää muuta! [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
aurinq0
Starting Member
Starting Member

Tuossa on musta koppasysteemi missä sitten yhelle putkelle paikka. 15 wattinen perus kylmä sävyltään ja tos päivällä tein foliosta viritelmiä putken ympärille koppaan, että jos saisi niin vähän lisävaloa.. Mulla on tossa isommassa jo aika liiaksikin asti punaisia ja kirkkaan värisiä sukarapuja vai mitä olivatkaan nimeltään niin siitä saisin siirrettyä ja hiekkaan kierteisiä olisi isossa yllinkyllin.

Voisin sitä omppukotiloa ajatella, olisi ihan hauska varmasti :) mulla olisi tuolla jemmassa ferti-stick waterplant - first - aid pötkylöitä 3 kpl.. pitäisköhän niitä sitten tökkää hiekkaan kun saan akvaariota kypsymään ja kasveja sinne..

Suodattimen myös ostin ihan tuliterän kun ajattelin ettei vanha ole niin kunnossa enää. Tämä mallia Eheim AquaBall 60 ja lämmitin on perus 100 litraan asti. Enköhän sitten noilla pääse alkuun. Huomista ootan jo ku kuuta nousevaa, että pääsen hiekat ostaa ja iskee vedet sisään.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Katinkultamonnia ei missään nimessä noin pieneen akvaarioon ja miljoonakaloistakin laittasin noin pieneen pelkästään koiraita, niin ei tule ongelmia liika lisääntymisen kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”