Kuvia akvaarioistanne 4
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuvia akvaarioistanne 4
Kilu, mitä kaloja sulla siinä akvaariossa on? Toi albiinopartamonni on todella komea ja iso!
Nyt on kaima laittanu althaan hienoksi! Tuo kiviröykkiö on tosi hieno. Mistä olet kivet hommannu. Joskus platy althaasseen suunnittelin kiviröykkiötä takaseinälle, mutta puuttu kivet ja toteutus. Tuostahan voipi varastaa idean
Etellinen viesti katosi mystisesti, tai sitten ilmestyy jostaki

Etellinen viesti katosi mystisesti, tai sitten ilmestyy jostaki

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
Kiitoksia vaan kehuista! Ne aina lämmittää mieltä. Piru kun tuo Turku on niin kaukana... 
malawi: Tuolla on kalastona tällä hetkellä vain albiinopartiksen lisäksi rengasripsimonni, joku hyridiripsari ja noin 2+80 kpl cichlasoma dimeruksia.
Karanteenissa odottaa altaaseen pääsyä topaasipleko ja harmovampyyripleko. Jotain muutakin vielä tässä kevään päälle tulee, kunhan ensin saadaan nuo dimeruksen poikaset pois.
monni80: Tänksmään! Oulusta tuota liuskekiveä löytyy Äimäraution K-Raudasta. Kysäse Rovaniemen K-raudasta, kun olet siellä käymässä. Jos et löydä sieltäpäin mistään, niin saatan mie tuoda joku kerta täältä tullessani sulle kiviä. Ja ideaa saa käyttää ihan luvan kanssa.

malawi: Tuolla on kalastona tällä hetkellä vain albiinopartiksen lisäksi rengasripsimonni, joku hyridiripsari ja noin 2+80 kpl cichlasoma dimeruksia.

Karanteenissa odottaa altaaseen pääsyä topaasipleko ja harmovampyyripleko. Jotain muutakin vielä tässä kevään päälle tulee, kunhan ensin saadaan nuo dimeruksen poikaset pois.
monni80: Tänksmään! Oulusta tuota liuskekiveä löytyy Äimäraution K-Raudasta. Kysäse Rovaniemen K-raudasta, kun olet siellä käymässä. Jos et löydä sieltäpäin mistään, niin saatan mie tuoda joku kerta täältä tullessani sulle kiviä. Ja ideaa saa käyttää ihan luvan kanssa.

720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Voi äiti, ku o hieno Kilun akva! Toi kivikko on aivan mahtava!
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Mitä on tuo MrBrettin pintakasvi, jolla on noin mahdottomat juuret?
hoplaa.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Muakin kiinostais...vokaali kirjoitti:Mitä on tuo MrBrettin pintakasvi, jolla on noin mahdottomat juuret?

Allas on muutenkin tosi upea

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
vokaali kirjoitti:Mitä on tuo MrBrettin pintakasvi, jolla on noin mahdottomat juuret?
Haluan tietää myös!! Tosi hauskan näköstä.
Kilun akvaarion liuskekivet on myös aivan mahtihienot.

-
- Advanced Member
Näyttäis pistian juurilta.MA7xGE kirjoitti:Muakin kiinostais...vokaali kirjoitti:Mitä on tuo MrBrettin pintakasvi, jolla on noin mahdottomat juuret?![]()
Allas on muutenkin tosi upeaTollanen moderni
Juu, Pistiaa on. Hyvin se tykkää kasvaa ja elää kun ei pistä allasta ihan piripintaa, joten sen kelluslehdille jää tarpeeksi tilaa. Tosi kiva ja kaunis kasvi, suosittelen. 

190l,180l,72l
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
-
- Junior Member
Onko MrBretillä ollenkaan kansilaseja vai kuinka reilusti on tilaa pinnan ja kannen välissä? Itellä pistiä ei oikein kansilasien kanssa ole menestynyt.. Nuo on oikeasti tosi hienot juuret kasvattanut! 

-
- Advanced Member
Mulla on amerikan kilpukkaa ja siinä on todella pitkät juuret.. 10-15cm... samanlaistahan se melkein on kuin pistia, mutta mulla on tuo kilpukka menestynyt jostain syystä paremmin... (ei ole kansia käytössä ja allas on aika viileä)
1000 litraa vesivahinkoa
On kansilasit, ja vedenpinnan ja lasien välillä noin 3cm, joten ei ihan hirveästi. Virtaus on hyvin hiljainen, joka käsittääkseni kanssa vaikuttaa Pistian ja Amerikankilpukan viihtyvyyteen.Mefeas kirjoitti:Onko MrBretillä ollenkaan kansilaseja vai kuinka reilusti on tilaa pinnan ja kannen välissä? Itellä pistiä ei oikein kansilasien kanssa ole menestynyt.. Nuo on oikeasti tosi hienot juuret kasvattanut!
...Niin ja vedenlämpö 27C.
190l,180l,72l
-
- Junior Member
Itseasiassa mä sekoilin tuossa! Ei mulla pistiaa ollut vaan kilpukkaa ja se ei kansilasien kanssa viihtynyt. Pitää näköjään tuota pistiaa sitten kokeilla, jos se noin hyvin viihtyy lasienkin kanssa, ilmeisesti taistolassa 

-
- Advanced Member
Mun pistia ei tosiaan viihtynyt tuossa platy/rapulassa... lämpötila on 22-23... ehkäpä siinä oli pistian ja kilpukan ero, pistia ei tykänny tuosta lämmöstä ja kilpukka tykkää.. pitäis laittaa kokeellisesti isoon altaaseen kansilasien alle, jossa lämpö on 27. luulen, että ei tuu menestyyn..
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
Ei ole pehmustetta pohjalla. Ei nuo liuskekivet niin kauheita paina, oisko jotain vajaa parisenkymmentä kiloa. Rakennelman perustukset on upotettuna hiekkaan, jota ei tuolla ole kuin maksimissaan 4 sentin paksuudelta. Kivet on vain ladottu tukevasti päällekkäin ja kivien välissä on leveitä "tukipilareita". Altaan kalasto ei noita kasoja kyllä hajota.Mefeas kirjoitti: Jos noin paljon kasailee kiviä pinoon niin ootko laittanu ne jollain kiinni toisiinsa ja onko altaan pohjalla "pehmustetta"?
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
mulla on 27 asteinen allas kansilaseilla ja ei sitten millään tuo kilpukka menesty vaikka suvantopaikkoja olen sille tehnyt. Se reikiintyy ja kellertyy ikävästi. olisiko tuo vesi mikää putoo sen päälle...urpojaturbo kirjoitti:Mun pistia ei tosiaan viihtynyt tuossa platy/rapulassa... lämpötila on 22-23... ehkäpä siinä oli pistian ja kilpukan ero, pistia ei tykänny tuosta lämmöstä ja kilpukka tykkää.. pitäis laittaa kokeellisesti isoon altaaseen kansilasien alle, jossa lämpö on 27. luulen, että ei tuu menestyyn..

500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Salvinia on kans semmonen pintakasvi joka menestyy melko vähällä. Kansilasien kanssa ainakin, joskaan kauhean kovasti virtauksesta se ei tykkää.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: -
Pakko sanoa että nyt pitäs omat altaat saada kuntoon... Kaikilla niin upeita...
-
- Junior Member
Sama homma. Päivä mennyt tässä selaillessa kuvia muiden altaista ja sormet syyhyää, että pääsis laittamaan uutta sisustusta akvoihin. Upeita altaita kyllä porukalla.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
-
- Advanced Member
- Viesti:
Hmmm... Itse pidän enemmän aiemmasta... Itse olisin "sisustanut ylemmällä tavalla", you know
Mutta minulla onkin "outo" maku
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta minulla onkin "outo" maku

!\/!. /\. /. x. ('';. €.