Sera Biotop Nano Cube 60

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Cepi
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Sera Biotop Nano Cube 60

Viesti Kirjoittaja Cepi »

Ajattelin hommata rapulaksi tuollasen Sera Biotop Nano Cube 60 pöntön, sattuuko kellään olemaan tuollaista pönttöä?
Cepi
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Sera Biotop Nano Cube 60

Viesti Kirjoittaja Cepi »

Tuossa se nyt pöydällä kypsyttelee :D aika hieno purnukka =) kätevän oloinen systeemi pakko sanoa, suodattimen ulostuloputki alkoi huutaa eilen kun vukuzelatorvi, mistä johtunee.. kun peitti yhden reiän ulostuloputkesta ääni hävisi =) noh ääni meni pois itsestään yön aikana, olipas outo
MaAnKe
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja MaAnKe »

Täällä toinen SBNC 60:sen omistaja.

Tässä systeemissä on hyvät ja huonot puolensa. Hyviin lukeutuvat jämerä kansi (jonka päällä voi kissa hillua huoletta) ja piilotettu tekniikka. Tekniikka on myös mielestäni ainakin suodatuksen osalta jopa reilusti ylimitoitettu altaan kokoon nähden. Ja onhan se persoonallinen kokonaisuus joka muotoilunsa ansiosta vaatii vähemmän tilaa (pohjatilaa) kuin suorakaiteen mallinen akva.

Nyt kun kokonaisuus on ollut toiminnassa jo jonkun aikaa mua on alkanut rassaamaan muutama seikka. Valaistus on keskellä akvaariota ja etureuna sekä sivut jäävät ärsyttävästi hämärämmiksi, oikeen huomaa kuinka kasvit tunkevat varsiaan keskemmälle akvaariota. Valaisinkansi pitää tuulettimineen melkoista meteliä ja suodatinkaan ei ole ihan hiljainen. Tuohon valaisinkanteen saa ilmeisesti tilattua kumitiivisteen joka vähentää valaisinkannen resonointia, ihmetyttää miksiköhän sellainen ei tullut alunperin paketin mukana? Aikomuksenani on testata tuohon tarkoitukseen ihan tavallista ikkunan kumitiivistenauhaa, tai jotain kumitassuja. Luulen että se vaimentaisi ääniä huomattavasti. Tuo takaseinään toteutettu "lokerotekniikka" haukkaa aikalailla akvan tilavuudesta, vaikka litroja onkin 60-veikkaisin että varsinaista "eliötilaa" (uusi sana :D ) on huomattavasti vähempi. Aika hankala hommata tuonne asukkaita-ja kasvejakaan ei mahdu niin paljon kuin mieli tekisi. Olenkin miettinyt mitä järkeä on ollut laittaa noinkin massiivinen suodatusjärjestelmä akvaarioon, johon voi harkita lähinnä pieniä parvi-tai rihmakaloja jne? Akvaariokokonaisuuden hintakin oli kokoon nähden aika suolainen, itse maksoin paketista muistaakseni rapiat 170 euroa. En sano kuitenkaan katuvani ostosta, tämä on ollut kyllä ihan passeli mun tarpeisiini. Vähän vaan haikailen jo isomman akvaarion perään, mutta niin olis varmaan käynyt minkä tahansa 60 litraisen kanssa!

No ainakin kyseessä on ilmeisesti harvinaisempi akvaariosetti, kun tähän ketjuun ei ole tullut enempää viestejä. Mukava olisi tosiaan kuulla muittenkin Sera Biotop Nano Cuben omistajien mielipiteitä. Näitähän on tarjolla isompiakin.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Heips!

Olisi kiva kuulla ihmisten käyttökokemuksia tästä altaasta varsinkin suodattimen osalta.

Tässä suodattimen toimintaperiaate
Meneekö kaikki kalojen sapuska suoraan suodattimeen kun imu on pinnalta?
Piia85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Minusta nuo vaikuttavat kivoille altaille, mutta harmittaa tuo kemiallista WC:tä muistuttava ulkonäkö.. Jotain nanotankkia olen itse mietiskellyt jonku aikaa :)
MaAnKe
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja MaAnKe »

Mauiwee kirjoitti:Heips!

Olisi kiva kuulla ihmisten käyttökokemuksia tästä altaasta varsinkin suodattimen osalta.

Tässä suodattimen toimintaperiaate
Meneekö kaikki kalojen sapuska suoraan suodattimeen kun imu on pinnalta?
Imu ei ainakaan minun altaassa ollut pelkästään pinnalta, vaan imuritilöitä oli pohjalle asti. Ei siis mitenkään erikoisen paljon ime pinnalta mutta kai sinne jonkun verran ruokaa voi mennä. Itse en ainakaan huomannut ongelmia siinä mielessä.

Niinkuin tuossa aikaisemmassa postauksessa sanoin, suodatuskapasiteetti on valtava. Kiertovesipumppu on säädettävä, joten virtauksen saa mieleisekseen hirveästä "tsunamista" ihan nollaan. Suodatusmatskua mahtuu litratolkulla suodattimen lokeroihin.

Mulla tuo nanocube jäi isomman tieltä vara-akvaarioksi ja päädyin silloin irrottamaan tuon suodatinlokerikon kokonaan, samoin takaseinän teippaukset. Lokerikon sivutuet oli silikoonattu takasaumoihin, joten jouduin nekin uusimaan samalla. Myös teippauksen irrotuksesta jäänyt liima oli varsinainen tuska hinkata laseista asetonilla. Ihan hauskan näköinen allas siitä tuli noin modattunakin, itse tykkäsin akvaarion ulkonäöstä kyllä takaseinineenkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”