Grässlin Rondomatic 400

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KaarinN
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Grässlin Rondomatic 400

Viesti Kirjoittaja KaarinN »

Auttakaa nyt blondia! En saa tuota laitetta toimimaan. Mukana sain monikielisen käyttöohjeen, josta englaninkielistä lueskelin. Nyt tuntuu, että en ymmärtänyt jotakin oleellista, kun se ei vaan pudota ruokaa/siirrä lokeroita eteenpäin! Eli mikä siinä laukaisee sen lokerikon eteenpäinsiirron? Se nasta on mulla painettuna ko. kellonajan kohdalle kyllä, mutta kello vain kulkee ohitse, eikä tapahdu mitään. Ollut paikoillaan kolme päivää... eli en ole puuttunut siihen - luin jostain, että pari päivää saattaa mennä, ennenkuin se saa juonesta kiinni.
heikki-nen
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Grässlin Rondomatic 400

Viesti Kirjoittaja heikki-nen »

Laite on mielestäni ilman muuta paras lajissaan, mutta hieman herkkä asettaa toimintaan. Suosittelen, että aluksi testaat sitä leikkiruualla, vaikka paperisilpulla keittiön pöydän ääressä. Kun saat sen ensin tässä toimimaan niin on helpompi sitten akvaarion päällä askarrella.

(1) Ensin pyörität korikehää myötäpäivään niin, että yksi kori putoaa alas ja on aivan keskellä putoamiskoloa mustassa alakehässä.

(2) Sitten asetat nastat paikoilleen (väh. 2 tuntia vierekkäisten nastojen välille). Nastat menee pohjaan asti vain yhdellä tavalla ("kalan suu" nastan päässä osoittaa ulospäin).

(3) Lataat 2-3 koria pudonnen korin oikealta puolelta vaikka pienellä määrällä paperisilpulla

(4) Sitten kierrät kellonaikarengasta myötäpäivään niin, että valkoinen nuoli on oikean kellonajan kohdalla.

(5) Aseta kansi päälle niin, että kannessa oleva ruokakorin kokoinen kolo on täsmälleen pudonneen korin päällä.

(6) Pistä töpseli seinään, jolloin pitäisi alkaa kuulumaan aikapommia muistuttava tikitys. Jää odottamaan kypärä päässä.

Laite menee luultavasti ensimmäisen nastan ohi tekemättä mitään. Seuraavan nastan kohdalla 1. kori putoaa ja jatkaa sen jälkeen niin kauan kuin virtaa syötetään. Jos ei näillä ohjeilla toimi, niin laite on rikki.
KaarinN
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Grässlin Rondomatic 400

Viesti Kirjoittaja KaarinN »

Okei kiitos!
Olen siis toiminut oikein, paitsi tuo kansi oli - hmmm... - hiukan erilailla, mutta sillä ei liene vaikutusta. Päättelin itsekin, että nastoja ei muuten voinut laittaa, mutta kun tämä vehje pyöri kaksi kokonaista päivää ilman ruuan pudotusta! Tosin mulla oli vain yksi ruokintakerta (yksi nasta), koska näin tulee menemään normaalielämässä (poikkeustilanteessa lisään sitten nastoja). No, nyt sitten tämä vehje tänään pudotti ensimmäisen kerran (pikku ruuvin ruokintakaukalosta) !!!!!!! Olen nyt siirtänyt laitteen kokeiluun keittiön työtasolle.
Näyttää siltä, että lähtee toimimaan ja huomenna akvaarion siivouksen jälkeen laitan tositoimiin :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”